best inexpensive 6 weight?

Started by Hidde, August 19, 2021, 11:56:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hidde

dag mede vliegvissers ,

ben door een gebroken top aan het orienteren op een nieuwe 6 ,9ft , rond de 250,- max 300,-
Had een Loop xact waar ik wel tevreden over was , had die sinds 2013 . Heb Loop gemailed of ze nog een top kunnen leveren maar heb nog geen reactie..

bekeken hengels tot nu toe..
Yellowstone Anglers shootout al gelezen maar een echo carbon xl kan ik in Nederland niet vinden.
Door de shoutout (pdf) kwam ik wel op het spoor van de TFO blue ribbon die bij flysupply te krijgen is,zelf ook wel goede ervaringen met tfo ( proff. serie heb ik in 5) en de mangrove in 8 heb ik verkocht maar was ook niks mis mee..
Loop Q zou ook een optie kunnen zijn , zou iig moeten matchen met de loop evotec 100 lijn lijkt me..
Iemand ervaringen met de Vision Onki ? of uberhaupt hengels van Vision?
Iemand ervaringen met de Orvis clearwater?
Greys xf2 streamflex in aftma 5 had ooit eens goede reviews in de shoutout van YA ook , wilde ik altijd wel hebben maar word niet meer/moeilijk geleverd.., of is dat nu de GR80 ? en hoe is die in aftma 6?  Heb nu zelf nog een Greys XF2 Salt in aftma 7 en daar ben ik blij mee dus Greys als merk is prima imho.

graag jullie mening / ervaring zodat ik die evt. kan meenemen in mijn keuze

Woenos

De Orvis clearwater vind ik persoonlijk een hele fijne hengel. En de garantie is ook handig. De Greys Streamflex is ook een fijne hengel die makkelijk gooit, komen wel zonder snake eyes maar nooit last van gehad. Vision Onki is daarmee in verhouding heel erg licht, dat moet denk ik je ding zijn want het voelt echt heel anders dan die andere twee stokken.  Meer kan ik er niet over zeggen, is allemaal best persoonlijk denk ik. Maar naar mijn mening zit je met een Orvis of Greys altijd wel goed.

Gert

Met de duurdere hengels van Orvis zit je inderdaad altijd goed, ook qua garantie, zelfs als je die 2e hands koopt (gewoon niet vermelden  8)). Maar ik heb met verschillende hengels van Orvis wel dat de lak er te makkelijk af gaat.
Bij een Clearwater II, een T3 en een Helios Ion.

Maar een 2e hands is dus mogelijk ook een optie.... een Orvis Recon bijvoorbeeld. Fijne hengel.

En ook een Greys XF2 is inderdaad een fijne hengel (heb ik een #7 van), met nog wel slangenogen. Misschien is die nog wel (2e hands) te vinden.

Hidde

2e hands wil ik eigenlijk liever niet.. heb die greys gr80 in duitsland wel mooi geprijst gevonden maar idd niet met slangenogen.., maakt dat verschil met gooien?

Woenos

Quote from: Hidde on August 19, 2021, 15:07:35
2e hands wil ik eigenlijk liever niet.. heb die greys gr80 in duitsland wel mooi geprijst gevonden maar idd niet met slangenogen.., maakt dat verschil met gooien?

Persoonlijk merk ik daar niets van.

paul de bruijn

Ik heb een paar hengels van Vision,bv de GT Four Seatrout in een #6,persoonlijk vind ik dat een hele goede hengel.En onlangs een 10ft#5 aangeschaft.Ook goed over te spreken.
Wat je in de gaten moet houden denk ik is wat je er mee wil doen,bedoel daarmee zout of zoet of allebei.Zoutwater afgebouwd is iets duurder,maar blijft wat langer mooi

Woenos

Heb net mijn auto ingepakt voor een weekje vakantie in de buurt van forel en toch weer gekozen voor mijn Greys hengels. Geen idee of dat wat zegt maar vind ze fijn. Als ik nu een nieuwe hengel ging kopen zou ik me richten op een Orvis Clearwater of Recon, mede door de 25 jaar garantie. Vision is gewoon top spul verder zover ik het kan beoordelen maar echt anders dan de rest. TFO ken ik alleen van naam.

Hidde

#7
TFO heeft levenslange garantie maar daar koop ik geen hengel voor , die moet gewoon fijn zijn. , twijfel nu tussen de greys gr80 en tfo blue ribbon  en tfo mangrove, wie weet ga ik die tfo's proberen proef te werpen bij fly-supply , jammer dat die greys daar niet te proberen is , . maar met mijn lijnen een paar hengels testen daar lijkt me slim..
is er iemand die een Loop Q heeften daar iets over kan zeggen? of is dat een xact met andere naam?

Martijn

Ik heb een Orvis clearwater #6, maar dan de travel (6-delig). Dit omdat ik deze net wat stugger vond dan de 4-delige hengels en net wat meer topactie, ging mijn voorkeur naar uit. Heerlijke hengel. Niet extreem lichte hengel, maar gemiddeld gewicht. Zou 'm zo weer kopen.
Het loskomen van de lak zoals eerder aangegeven heb ik geen last van tot nu toe (gelukkig maar, hengel is nu 2 jaar oud   8)), ook niet met oudere 0rvis hengels...

De garantie van Orvis is leuk en handig (25 jaar) al is "extreem lange garantie" voor mij geen doorslaggevend argument, ervaring leert dat ik na een jaar of 15 wel weer eens nieuwe hengel wil, met de nieuwste ontwikkelingen  8) 
(Al hoor je nu zowel bij Orvis als bij Sage meen ik, dat er een nieuwe hengel wordt geleverd uit hetzelfde segment, als er geen hengeldelen meer te leveren zijn, en na 20 jaar zou ik het knap vinden als ze nog voldoende hengeldelen op de plank hebben liggen... en dan zou je tegen die tijd weer wel een nieuwe hengel hebben met relatief nieuwe ontwikkelingen)

Scaramouche

Je vroeg om ervaringen met Vision, ik heb een paar keer met verschillende modellen kunnen vissen en heb ook zelf een nimfhengel van Vision. Allemaal erg goede hengels moet ik zeggen, zeker het proefwerpen waard.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wh82

Heb helaas geen ervaring met de hengels maar alle andere spullen die ik ken zijn erg goed. Altijd proefwerpen.