Nieuw seizoen OVM 2017-2018 (Oostvoornse Meer)

Started by Franky Boy, December 03, 2017, 08:40:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

Ja het zijn eigenwijze beesten, deze zag er beter uit veel minder beschadigingen.
Maar er stegen erg veel forellen op vliegjes, de wind was ook erg goed in de ochtend, had er veel op droog kunnen vangen
als de wind niet ineens omdraaide >:(

j.klopper

maak je nog steeds eerst een voerplek van broodkorsten?

j.klopper

ik zag dat walgelijke filmpje over die aalscholvers van je,dat betekent waarschijnlijk dat je een walgelijk mannetje bent.Zodoende maakt het me ook niets uit dat jij om me lacht.
Opvallend dat zo'n filmpje niet verwijderd wordt en ook dat verder niemand er iets over zegt.
Maar ja iets anders kan je ook niet verwachten van mannetjes die erg dapper zijn achter die schuilnaampjes.
Zo langzamerhand begin je je te schamen dat je dezelfde hobby uitoefent als dit soort lulletjes rosenwater....

Franky Boy

Ik zou de sportvissers en vliegvissers niet in de kost willen hebben die vinden dat de aalscholvers in Nederland flink uitgedund moeten worden, zoals in Frankrijk.
Niet dat het daar werkt, want het is dweilen met de kraan open, maar je verjaagt die slimme vogels wel van de plaatsen waar veel (af)geschoten wordt.
Ik ben zelf wel ambivalent waar het deze zwarte vogels betreft: Ik vind het aan de ene kant mooie vogels met een groot aanpassingsvermogen, maar ik weet aan de andere kant hoeveel schade door deze vogels onder kwetsbare vissoorten wordt aangericht. Ik heb handen vol zendertjes gezien die in een aalscholverkolonie werden aangetroffen. De meeste daarvan waren enkele maanden tevoren in zalmpjes ingeplant.
Het opheffen van de beschermde status is in Nederland geen haalbare kaart; dat weet Marcel Neerhout ook.
Maar dromen mag...  8)
Graag wat respectvoller naar de andere deelnemers aan dit forum.
Velen van ons gebruiken al heel lang hier een 'nickname' en eerlijk gezegd dacht ik dat die van jou ook een schuilnaam was, want 'klopper' is in sportviskringen een bijnaam voor iemand die alle maatse vis meeneemt.  ::)
Niet dat jij dat doet, maar ik vond het een leuke woordspeling...
Met vriendelijke groet,
Franklin Moquette

Wilco

Heren,

Voordat dit verhaal zo ver off topic gaat dat de bruine forel gaat naar De Bruin en vervolgens uitkomt op bruinhemden graag weer on topic.

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Vandaag een langdradig filmpje van het onderwaterleven in het OVM, met name de aanwezigheid van garnalen en stekelbaarzen vond ik erg interessant!
Oja, voor de gefrustreerde niets vangers, op het eind niet kijken.... 8)
Ik had de nodige botten, bruintjes en regenbogen gevangen en de voor mij leukste gefilmd.
https://youtu.be/f_87rt-O0Xs

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Mooi mooi Marcel 't is bijna Bone vissen!

FSCHAMP

Zeer mooie vangsten Marcel en ook mooie filmpjes.  Gefilmd met de GoPro op je buik in een harnas tijdens de dril?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

#111
Vandaag mij helemaal suf gevangen >20st. aan een klein zwart vliegje #16, helaas alleen de verse bruintjes,
maar ze kwamen hem gretig halen op de drift tegen de kabbeltjes aan met vette kolken of head-tailend, machtig mooi gezicht.
Maar een klein streamertje van craftfur #10 werkt ook ;)
Maar wat ik nu weer tegenkwam op het OVM :o

Scaramouche

spoelen die in of zit er nog een harde kern die zich weet voort te planten?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Ik denk dat deze erin is gespoeld, die grotere op de bodem die zijn waargenomen door de duikers is familie.

jo flyfishing

Dacht idd dat er al een video van kabeljauw op ovm in de circulatie is.

Quote from: MarcelN on April 21, 2018, 20:34:08
Ik denk dat deze erin is gespoeld, die grotere op de bodem die zijn waargenomen door de duikers is familie.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Klopt idd, maar deze heeft een kort en hoog lichaam, dus een steenbolk. Er komt van alles binnen door die pijp....de havens zitten er vol mee.

Floor

Dit is een steenbolk, die kunnen behoorlijk brak water verdragen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

MarcelN


Floor

Quote from: MarcelN on April 21, 2018, 21:25:27
Goed geraden Floor ::goodjob::

Zonder mezelf nu direct op de borst te kloppen wil ik toch even duidelijk maken dat het niet een kwestie van raden is maar, uitsluitend aan mijn buitengewone expertise in het algemeen te danken is. 😅
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gerrit59

Quote from: Floor on April 22, 2018, 17:21:21
Zonder mezelf nu direct op de borst te kloppen wil ik toch even duidelijk maken dat het niet een kwestie van raden is maar, uitsluitend aan mijn buitengewone expertise in het algemeen te danken is. 😅

teiltje.... :)

Bone F


sjoerd

Lekker Marcel, mooi dat er de nodige garnalen zwemmen. Maar het wier groeit ook al lekker, dat is dan weer minder. Betere omstandigheden dan in maart! Vis ze.....

HenkM

Tja het OVM..ik ving er mijn eerste forel in 1993. Na 2008 kwam ik er niet vaak meer. Deels vanwege privé omstandigheden maar ook door steeds minder wordende vangsten.

De afgelopen weken ben ik er twee keer geweest. De eerste keer ving ik een mooie bruine en de tweede keer had vismaat een mooie bruine forel en ik niets.

Het OVM is enorm veranderd. Glashelder water zoals ik dat gekend heb zag ik er niet veel meer. De bodem voelde zacht en zompig aan ipv het vertrouwde harde zand.
En waar zijn de regenboogforellen ??
De bruine forellen die we vingen waren mooie vissen maar de dril is niet te vergelijken met de regenboogforellen van vroegâh.
Ik zal er af en toe nog wel vissen maar eerlijk gezegd mis ik het oude OVM nog steeds.


Franky Boy

Beste HenkM, Regenboogforellen worden de laatste maand weer meer gevangen.
Dat blijkt onder andere ook uit de vangstterugmeldingsformulieren. (Hebben jullie die bruinen al gemeld? :) )
Sommige vissers vangen vreemd genoeg alleen bruin, terwijl anderen alleen regenboogforellen melden.
En een paar gelukkigen vangen beide soorten.  ::)

HenkM

Waar kan ik de vangstterugmeldingsformulieren ( 3 x woordwaarde) vinden ?

Dat de ene visser meer bruine vangt en de ander meer regenbogen moet toch een reden hebben ?
diepte, jaargetij, gebruikte vlieg ed ?