verslag on ice

Started by Rossie69, December 19, 2010, 22:12:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rossie69

nou ik zal maar bij het begin beginnen en uit mn eigen beleving proberen te vertellen wat er allemaal gebeurt is.
het begon al in het donker, 7 uur smorgens nick bij mij op de stoep en even later herman. we zouden met zn 3en en 4 boekboten naar meppel om henk op te pikken.
bij henk werdt de hele zooi overgeladen in de talibanbus en om geen te kort aan boekboten te heben had henk er ook nog eens 2 bij zich.
dus met zn 4tjes en 6 bootjes richting biddinghuizen.
volgens mij was het 8.45 ofzo dat we aankwamen, vanaf zwolle werden we al achtervolgt, ja ene poolse gastarbeider met een baard en blauwe muts op zn harsens leek het wel. later bleek het joost te zijn. :D
ok, eenmaal op de parkeerplaats was evert er al en ook martin sexyloops en aalbrecht kwamen een busje uit zetten. nou ja je kent het wel, handje geven en een kwartier bla bla bla bla.
toen kwam er 1 met briljant idee, laten we eerst een bakkie halen. ok, dus weer een half uur, bla bla bla bla.
ondertussen half 10 en nog geen zuchte wind in mn boekboot. ik zat dus al mooi op de wip, want ik wilde onderhand wel beginnen. en ja hoor de menigte kwam in beweging en we gingen de spullen pakken.
tijdens het pompen en hengels klaar maken natuurlijk weer een hoop geouwehoer en geklootfiool natuurlijk. oja en verschrikkelijk veel lol.
en eenmaal bij het water natuurlijk de rookys als eerste er in laten gaan he, en zelf camera bij de hand, want je weet maar nooit of er een voorover het water in donderd voordat hij ook maar een slag met zn flippers heeft kunnen maken. :razz:
eerst joost razend vanatiek de vijver in.


die werdt snel achtervolgd door arno. deze heren hadden allebij 1 ding gemeen. maar dat wisten zij toen nog niet.  :D  :D


bepaalde spullen hadden ze dus iets te laag opgeruimd.  :D
voor arno waren het volgens  mij alleen zn sigaretten, en voor joost waren het de mobiel, camera en de stroopwafels. :D  :D
verder liep het allemaal wel soepeltjes en lagen we mooi met zn allen te dobberren. (lees: hard core tegen de wind in trappellen)


speciaal voor deze gelegenheid was visgids/fotograaf rossie69 ook van de partij en ondertussen was ook hij zn cameratje en zo al aan het instaleren om er mee aan de slag te gaan.
zoals jullie zien, staat vissen voor hemzelf duidelijk op de 2e plaats.(hengel ligt gewoon los voor hem en let er eigenlijk niet op. :razz: )

al vrij snel wist evert de eerste forel te vangen. geen appart grote, maar wel lekker sterk.


lekker aan het kloten om zon glad dier zonder net in de boot te krijgen. :D


en ja hoor daar issie dan.

uiteindelijk heeft evert er volgens mij 3 of 4 weten te vangen.
niet veel later had ook arno beet!

mooie kromme hengel, toen nog met 1 oog meer. 8)

intieme omhelsing. :verliefd:

en een te snele release voor de fotograaf.

ook ik wist mn eerste forel te vangen.

werd natuurlijk meteen over het water geschreeuwd door herman: hmm cker weer aan een ep streamertje. nouja dat klopte inderdaad. ik had mooi nog ff wat epmuddlertjes gemaakt in wit roze. zie foto op achtergrond stapt joost in het water, op de voorgrond mijn bb +hengel en ook mn ep muddler. :D

en zelfs joost begon op een gegeven moment te krijsen. hij had beet!

zijn eerste bbvis was een feit! een pracht van een baars! :D

ondertussen was het zo rond half 12 en de eersten wilden het water al weer uit om een balletje te eten. henk vroeg of ik ook mee ging, maar nee zei ik ik heb net een stokbroodje op. ooohhhh heb je weer stokbrood met gerookte reerug bij je? ja hoe ze erbij komen ik weet het niet, maar het is natuurlijk niet altijd feest. dus nee was gewoon filet american. terwijl de kerels hun tanden in een bevroren gehaktbal zetten(wat wilje je bent bij flvo on ice :D  :D ) waren nick en ik nog lekker tegen de wind in aan het trappen.
het weer wat was opgeklaard, dus zeg maar iets minder wolken en wat meer zon, het leek me een goed plan om dus die witte muddler te vervangen voor wat zwarts.
en toen ving ik weer mn visjes
deze op een zwart zonkerstreamertje.

na nog 2 mn zonkertje vervangen voor een warte booby.
en ook die deed het.

ondertussen werdt nick weer helemaal gek! hij had namelijk nog geen aanbeet gehad! terwijl ik ondertussen op 5 stond.
joost kwam als eerste weer uit de kantine, en ging vol goede moed weer de b in. hij komt bij me langs, vraagt me wat heb je eraan en heb je al gevangen? ikke ja kheb er 5 en dr hangt een zwarte booby aan. ok zechtie, verwisselt zn vlieg voor iets zwarts en laat zig rap met de wind mee drijven naar de overkant. nog geen 10 minuten later heeft hij een kromme hengel!
helaas hier heb ik geen fotos van.
in een tijd van even wist hij er nog een te vangen.
ondertussen waren de bevroren gehaktbalkauwers er ook weer en keken hun ogen uit hoe joost de 3e op rij uit het water trekt!
ja natuurlijk, eerste keer bbten vangen ze altijd veel werdt al geschreeuwd.
ondertussen ving herman zn visjes, ik geloof een stuk of 3, henk had al weer 2 aanbeten gemist. evert ving zo af en toe nog 1.
en ja hoor, henk zn eerste was nu ook een feit. (helaas geen foto's van)
en na nog een hoop geflipper en geflapper was er ondertussen een tijd van stoppen gekomen.
voor de statestieken hieronder nog wat totaal vangsten van hoe ik het zo ongeveer weet.

hendri met 7 stuks man of de matche. :D vandaar dat ik dus de lul was om dit hele verhaal te typen. :?
joost met 5 stuks en een baars!
evert volgens mij 4 maar weet ik niet ckers.
herman had er volgens mij ook 3 of 4, weet ik ook niet helemaal ckers.
henk 1 vissen en best veel mooie foto's
nick had er net zoveel als op zn naam rijmt. idd nicks :D
en ik zag karel gol nog met een beste forel lopen, maar die had sexyloops gevangen. en naar mijn idee was dat wel 1 van de grootsten van die dag. schat hem op een anderhalf of mischien net 2 kilo.
voor de rest heb ik geen idee wat er gevangen is door de anderen.
ik wil mede vissers daarom ook graag uitnodigen om verder het verhaal kompleet te maken door eventueel foto's te plaatsen of nog meer text en uitleg van waar ik dus nbiet meer van weet.


en nog enkele fotos.






idereen die erbij was, enorm bedankt voor de gezellige dag, moeten we maar eens weer een keer overdoen.

groet hendri

oja, het waaide ook best wel. 8)

Ik had er maar twee gister, de eerste kwam al los voor ik hem kon
onthaken dus die tel ik niet mee.
Hier nog wat foto,s
Spullen uitladen en klaar maken.


Henk die een vis drilt.


Herman dobbert wat rond.


Hendri met zijn zoveelste dril.


Sexloop drilt mooie forel.


Sexy met vis.


Sexy laat zien hoe hij een vis dood.


Mijn ( Evert) eerste forel van de dag.


Was weer een leuke dag, ondanks de wind. :D
Volgende trip wordt twee dagen ronde bleek. :)

De eerste indruk van de plas is door iedereen verschillend benoemd. Er zijn mensen die de plas groter hadden verwacht.
Ik was al lang blij dat het droog was en er in ieder geval niet te veel bomen in de buurt staan  :razz:  :razz:

Omdat anderen er ook al over verteld hebben heb ik toch nog even een foto van kikvorsman Joost gemaakt. In de hoop dat het een flitsende reportage zou worden van een head first en een giga nat pak. Helaas was het enige pak van Joost dat nat werd zin pak stroopwafels..... En van Arno een pak(je) sigaretten. Al met al een goede eerste BB-dag voor de beide mannen!




Voor foto's van ver af is mijn camera wat minder geschikt, dus die foto's
plaats ik maar niet.
Op enig moment was er een hele armada op het water aanwezig. Niet eens in 1 shot te vangen...

Soms de kromme hengels, net als hier:




melvinv

komt me bekend voor het plasjeben er geloof ik al een x geweest hoe heet deze forellenplas ook alweer??

Rossie69

EEEE Batje

noual vergeten,zeker te weinig gevangen  :o

dartmayor

Dit moeten we maar weer gauw over doen.

Ik zit weer te genieten als ik het verhaal lees.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

mag het me wel wat warmer worden hahaha
en wel bal zonder ijs gehaktbal on ijs ;D

dartmayor

ik was al blij dat ik toen alleen een patatje en een frikandel had.

Die ballen waren echt nog niet gaar.
En toch moesten we erg lang wachten op het eten daar.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Rossie69

Zal nu wel beter gaan,volgens mij waren we de eerste grootte groep vliegvissers.

::green::

vliegvisgek

ziet er erg mooi uit henk ben er nog nooit geweest vreemd genoeg ???

Rossie69

was dr niet echt kapot van.

maar zal wel gekomen zijn,door dat het maf hard waaide en koud en bijna niks vangen hahaha.
schijnt wel leuk te zijn voor de droge vlieg daar.

en met de bb door het restaurant hahaha dat mesten we toen.
terug hebben we het maar anders gedaan.

vliegvisgek

droog is top zecht een vliegvismaat van ons ving er veel maar gewoon vanaf de kant van het voorjaar maar eens kijken daar  :)

HappyFisherman

En voor diegenen die niet in het bezit zijn van een bellyboat natuurlijk een mooie kans om dat eens uit te proberen ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

zijn er vast te huur voor een paar euro,s net als bij de kool of de ronde bleek kost dacht 10 euro voor de heledag  ;)
dus naar veel vissen met bb verdien je je eigen bb zo weer terug ik heb hem al 2 keer gebruikt  ::)

Rossie69

we kunnen weer zo,n daggie gaan plannen natuurlijk.
maar volgend jaar maar is en uh anti watjes temp maar doen he.


vliegvisgek

als die los zou zijn dinsdag of woensdag of donderdag geen probleem henk kou of niet heb een goed nieuw waadpak(teminste hoop dat ie lekker warm is) :-\

Rossie69

neopreen waadpak is nu wel lekker hoor al ga je niet het water in.

daaroverheen kan je altijd nog weer wat anders heen doen.

nee dank u,mn handen hebben het nu ff niet voorzien op die kou.


vliegvisgek

shit ja niet eens aan gedacht met die kou op de kant neopak aan dank je man voor de tip erg he als ik ga vissen mijn spullen de auto in en hengles natuurlijk en dan vergeet ik vaak dat soort dingen of moet echt met de bb gaan vissen ::)

Rossie69

nog een tip functie als regenpak ook erg goed ;)

vliegvisgek

heb 3 waadpakken een vispak voor de winter maar een regenpak heb ik nog niet wil wel een goede aanschaffen maar weet nog niet wat tip met link henk tot 100 of 150 euro 8)

Arno

Jeroen
Henk bedoeld dat je het waadpak ook als regenpak kunt gebruiken scheelt toch weer 100 tot 150 euries
is toch weer 5 tot 8 keer vissen op de put.

Gr Arno

vliegvisgek

oke arno zo had ik het niet gelezen komt vast door de kerst dagen ben blij dat die voorbij zijn  ::)