Vliegvisvest of niet

Started by Vliegop, May 06, 2014, 17:13:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegop

Als beginnende visser met de vliegenhengel vraag ik mij af wat de voor en nadelen zijn van een vliegvisvest.
Veel mooie vesten gezien, makkelijk maar ook vast de nodige nadelen. Graag jullie praktijk-ervaringen.

Hilco de Visser

Voordeel:  je hebt altijd alles bij je en binnen handbereik

Nadeel: het is "uit"    ( nu is de "chestpack" of de "slingbag" helemaal in )

gewoon een goedkoopje via marktplaats scoren  ::goodjob::

Vliegop


Vliegop

Dank je voor de bruikbare tip. Gebruik nu een schoudertas, zo klein mogelijk maar dan gaat alles weer niet mee en de grote belemmerd je weer in je bewegingen. Altijd wat he met dat vissen :P :P

Rena

Zelf draag lk jaren mijn vest onder mijn waadjas en dat fungeert perfect voor mij.
Was even wennen, maar nu wil ik niet meer anders, tenzij het natuurlijk warm en zonnig is :)
Afhankelijk van het viswater/methode gebruik ik een vest, chestpack of een klein tasje.

Plantje

Ik gebruik schaamteloos een 25 jaar oud vliegvisvest. Super handig! Altijd alles bij de hand:hakensteker en diverse tangen. Tippet materiaal in diverse maten. Streamers, droge vliegen, natte vliegen, nimfen. Knuppeltje om een ongelukje uit zijn lijden te verlossen.

HappyFisherman

Ik heb altijd een mooi blond grietje in bikini bij me dat me mijn spulletjes aangeeft...  8)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72

#7
Deze zeker Bram;



Alleen balen dat je 's ochtends wakker wordt... :(
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Plantje

Purrr....daar doe ik mijn vliegvisvest ook wel voor uit. Hoewel ik weet dat ik er met vliegvisvest woest aantrekkelijk uitzie voor dergelijke dames!  :-X

Hilco de Visser

ZOOOOOO dat is nog eens een chestpack :-*

Koen

Ik ben fan geworden van de chestpacks. makkelijk, klein. je kan ze ook als schoudertas dragen. alles past er in. en niks zit in de weg. vele malen beter dan een vest.

Vliegop

Bedankt voor alle tips mannen. Vooral die blonde is een bruikbare tip. ::goodjob::

MarcelN

Die blonde kun je online bestellen, iets van realdoll.com ofzo....
mmmm ik moet dat ook maar eens proberen zo'n chestpack, ik heb nu een vest vol, michelin man is er niets bij ;D wél alles bij mij om te switchen naar alles! Ik ga niet zonder vis vangen naar huis, dus moet alles kunnen.
Plantje, dat knuppeltje gooi je maar in je hoenderhok of op het RvF, brrr ;)

sven

ik vind een vest wel gemakkelijk
en zo als hilco zegt je hebt alles bij de hand

vind de vest die ik heb best goed zitten

Plantje

Quote from: MarcelN on May 06, 2014, 22:34:02
Plantje, dat knuppeltje gooi je maar in je hoenderhok of op het RvF, brrr ;)
Op het roofvisforum is toch hetzelfde als in het hoenderhok gooien? ;)
Nee, ik vind het belangrijk om áls er een vis afgemaakt moet worden (of dat nu is omdat je in een forellenput een paar visjes mee wil nemen of omdat een vis op de één of andere manier niet meer terug te zetten is) dat goed te kunnen doen.

weerwolf

Leuke discussie. Mijn vliegvisvest is een beetje af. Het was een goedkope scierra die al een jaar of 6 dienst doet. Ik wil naar een slingbag omdat me dat gemakkelijker lijkt dan een chestpack, maar dat lig meer aan mijn "model". Slingbag ben ik al wel behoorlijk uit wordt denk ik de patagonia maar die wil ik eerst even voelen voordat ik hem aanschaf en daar komt het probleem..............niemand heeft dat ding liggen. We de goedkopere uitvoering maar niet de versie met de harde vliegendoos erop.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

merijn1982

Idd leuk! Ik heb een vest maar merk dat ik 'm zelden draag.. of de spullen gaan in een (rug) tas of het vest gaat mee en leg ik a hter me neer. Probleem is dat hij te vol zit en daardoor te zwaar is voor lange tijd dragen en bol staat van de spullen en dus je bewegingsvrijheid belemmerd. Denk dat ik wel me vest blijf gebruiken en dan in combinatie met een rugtas. Moet ook toegeven dat ik altijd teveel zooi mee sleep:-)
Tight lines!!

Ciniq

Doe mij maar gewoon een ouderwets vestje.... 
Die van mij is onderhand aan vervanging toe, maar gebruik ik al bijna 20 jaar  :P

Wat de mode is kan me echt absoluut niet boeien, maar ik heb gewoon alles bij me op een makkelijke plek.
Qua bewegingsvrijheid is het ideaal en het zit eigenlijk nooit in de weg. 


Hilco de Visser

Ik heb een schifting gemaakt tussen de vissen met tandjes , forel en de rest.

Aangezien ik het meest op "de rest" vis is een kleine chestpack voldoende
de vissen met tandjes worden belaagd met een "pukkel" tegenwoordig heet dat schoudertas (veel tangen)
de forel in de put is slechts een mapje extra (streamers apps) en de chestpack

Kruijff

Lekker een vestje, ben niet zo'n trendvolger :)
Gr Ed