Ze zijn er hoor!

Started by Bone F, May 13, 2013, 23:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

In aansluiting op "Het westen?" kan ik melden dat de ruisvoorns hier kennelijk ook uit de winterslaap zijn gekomen. Ik heb al op meerdere plaatsen schooltjes ruisvoorn gezien en er afgelopen zaterdagmiddag in een paar uurtjes zo'n 50 kunnen haken. Nog geen record vis maar een leuk maatje en zeker geen "sleutelhangertjes".  ::dance::

dartmayor

Mooi vissen die ruisvoorns.

Ik vang ze nu al een paar weken.
Allemaal tussen de 20 en 25 cm.
Niet groter en niet kleiner.

Maar op een #3 is dat toch wel erg leuk werk.

Op eentje na dan die was 27 cm.


PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Plantje

Mooi, dat het weer begonnen is! Toch een fijne visserij!

chris33

Zijn goede vangsten zeg!

Welke wateren vissen jullie voornamelijk? En wat voor een soort vlieg gebruiken jullie?

Franky Boy

#4
Deze mooie ruisvoorn is wel door een aalscholver of een reiger te grazen genomen, gezien de flinke wond. Hadden de andere ruisvoorns ook zulke typische verwondingen?
Wel nu nog even je PR-lijst bijwerken!  ;D

jan114

mooie vissen zijn dit daar doe je het voor ik vang vanaf half april al zulke vissen op een veen putje waar geen vis weg kan en het maar 60 cm diep is dus daar warmt het snel op

Bone F

Quote from: chris33 on May 14, 2013, 08:02:59
Zijn goede vangsten zeg!

Welke wateren vissen jullie voornamelijk? En wat voor een soort vlieg gebruiken jullie?

In het begin met een goudkopje met microcactuschenille (mooi woord voor galgje:) op haakje 14 in diverse kleuren en gisteren erg goed op de "oldie but goldie" de red tag nymph. Voor de newbees goudkop,pauwefiber, en staartje van rode wol haakmaat 12 en inderdaad ook de meeste tussen de 20/25 cm.