EP vs Streamerfibers (verschil, of niet?)

Started by quaden, November 13, 2013, 16:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

hallo iedereen,

sinds dat ik zelf streamers bind, ben ik begonnen met de bekende zonkerstrips.
veel mensen binden tegenwoordig met EP en dat wil ik natuurlijk ook eens proberen.
nu was ik wat aan het rondneuzen op internet en toen kwam er een vraag naar boven.
je hebt EP en ook streamfibers, maar wat is het verschil (of is er geen verschil?)

ik kreeg deze vraag, omdat me opvalt dat er bij verschillende sites soms flinke prijsverschillen zijn.




Heintje Davids

Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer... je kunt er streamers mee binden. Onderling verschilt al dat spul niet zoveel. Het ene is iets zachter en dus beweeglijker in het water dan het andere. Soms bestaat hetzelfde materiaal onder dezelfde namen. SF- Streamerhair is bijvoorbeeld hetzelfde als Congohair enz. En duur betekent niet automatisch ook het beste materiaal. Gewoon even zoeken (google) en bij anderen wat navragen is verstandig. Zoek eens op snollensprei en kijk eens bij groothandels voor kunsthaar. Kun je voor een prikkie een dikke streng van ruim een meter kopen waar je de rest van je leven mee kunt doen.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

quaden

snollenprei, toch maar eens kijken op de markt in maastricht.

Gerrit72



Of na carnaval bij Het Goed (50 cent per pruik).
Kun je heeeeeel lang mee doen  :)
Wel even goed kijken naar de fibers, als je het samenpakt, kun je direct zien of je er een mooie gevulde streamer mee kan binden. Sommige fibers zijn dik, waardoor je dikke bundels moet inbinden, maar desondanks een niet goed dekkende streamer krijgt. Dun en zo flexibel mogelijk werkt het best. Een pruik met krullen kan ik ook niet aanraden  ::), maar wat je ook gebruikt, het vangt allemaal. Succes!
The only difference between men and boys is the price of their toys.