Bijna

Started by Useless, April 12, 2012, 13:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Bijna is het zover. Komend weekend verkassen we weer voor een week naar Funen in de hoop dat we de zeeforellen daar een heleboel tandpijn kunnen bezorgen. Samen met 7 andere halve zolen zal het best heel gezellig worden. De spullen staan inmiddels klaar en het heeft weer veel weg van een uitdragerij waar Malle Pietje waarschijnlijk jaloers op zou worden. Als ik m'n koelkast open doe dan komt me een marinade-lucht tegemoet waar je tegen aan kunt leunen dus met het eten komt het ook goed :).
Ik heb begrepen dat door het plotselinge zakken van de temperaturen de visserij daar op het moment best wel weer taai is dus als iemand nog recente informatie heeft hou ik me aanbevolen.
Als we terug zijn zal ik vast nog wel een verslagje maken of zo. Misschien wel een wedstrijdverslag  ;)

Bert J.

Ja, het schijnt behoorlijk taai te zijn op het moment.
Auke en Hein, die straks ook met ons mee gaan naar Langeland, hebben drie dagen 'voorgevist' op Fünen.
Hein had er acht en Auke helaas maar één. Ze vingen op borstelwormen en pattegrisen.
Ga je met Jelle en co? Gaat Ruudjetuutje ook mee?
In ieder geval veel succes en veel plezier. Dat laatste lukt zowiezo wel, schat ik zo in :D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Useless

Klopt Bert en Ruudjetuutje is er ook bij. Mijn vismaatjes van andere jaren uit Tukkiestan zijn daar nu ook dus ik ben best benieuwd hoe het hen vergaat. Vanavond maar eens bellen.
Overigens 8 stuks is niet slecht. Mijn stelregel is altijd: als ik er 1 per dag vang is het prima en alles wat daarboven zit beschouw ik als extra bonus.

Cornico

Toe maar...... een week.
Hoe doen jullie dat toch zonder vrouw?
Neem je een knuffel mee in bed ofzo, offeh . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  komt Freya regelmatig langs.  ::jumpers::
En wie dekt 's morgens de tafel, zet koffie en thee en maakt warme broodjes, moet je dat allemaal zelf doen?  ::zucht::

Zonder gein, heb een fijne tijd samen en vang ze.

Maar niet allemaal want ik moet het daarna nog doen met wat jullie hebben gemist of "teruggegooid". ;D

renew

he Marco
he he eindelijk verdwijnt die verlangende blik in je ogen.
Heel veel plezier kerel!
Rene

Rossie69

Super tijd mannen.

kunnen wij weer nagenieten,met mooie foto,s en oe en ah en oh.

Marco veel plezier.

en geef Ruud een knuffel van mij  ;D

forel

veel plezier en vang ze

johannes

veel plezier en succes

harlin

Quote from: Rossie69 on April 12, 2012, 18:14:33
en geef Ruud een knuffel van mij  ;D
Je krijgt het druk Marco,
je mag hem er ook 1 geven namens Linda.  ;D

Veel plezier en goede vangsten daar.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Hey heel veel plezier Marco... Trek de boel maar leeg daar.... maar vooral genieten....  :)


Sieger

Useless

Mannen, allemaal bedankt. We gaan daar gewoon weer genieten. Vismaatjes van ons die daar nu zijn hadden er gisteren slechts 1 en een paar missers en vandaag in ieder geval een zeeforel van 75 cm dus wellicht wordt het door de wat hogere temperaturen nu iets beter. We zien wel; leuk wordt het toch wel.
Ennuh, nog even voor de twee H's (Harry en Henk): Wil Ruudje best die knuffel geven maar ben toch een beetje bang dat mijn armpjes te kort zijn  ;)

Rossie69

hahahaha.

schouder klopje,is ook goed.
Handje geven is al pijnlijk genoeg ;)


vliegvisgek

succes en als je zo mooi mag vissen en de rest ;D kan een ieder toch wel weekje zonder vrouw lief :'(

Useless

Helaas, het is alweer voorbij. 3 Maanden kijk je er naar uit en voor je het weet is het alweer over. De vangsten waren matig en ook erg onevenredig verdeeld over de deelnemers. 4 Man hebben nog redelijk vis gevangen, de andere 4 eigenlijk weinig tot niets. Gek genoeg hoorden we van diverse kanten verhalen over goede en grote vangsten maar daar ging het toch ook wel vaak over lepelvissers. We zijn vaak verkast en hebben veel stekken geprobeerd dus daar heeft het niet aan gelegen. 1 Avond hebben we met 4 man bijvoorbeeld op een stek op Baring Vig gevist waarvan de locals overigens zeiden dat deze stek te ver weg was van het diepe water en weinig vis bevatte. We hebben er ook geen enkele aanbeet gehad. De volgende dag komen we 3 Duitsers tegen die met de lepel op exact dezelfde plek 9 vijftig-plusvissen hadden gehaakt. Misschien kunnen wij gewoon niet vissen.
Maar afgezien daarvan was het geweldig. Op stap met 7 prettig gestoorde idioten is altijd leuk met allerlei gekkigheid, speciaal gemaakte posters en prikborden, vreemde presentjes, verkleedpartijen en een speciaal gemaakte seatrout blues enz. Tel daarbij op dat één van de mannen als hobby koken heeft waardoor je zo nu en dan het idee had dat je in een 3-sterren restaurant zat te eten en het was top. Ik heb genoten. Nu weer even twee weken wachten tot ik weer met mijn lieve ega opnieuw die kant op ga.
Binnenkort zal er wel een uitgebreid verslag op FlyFever.com verschijnen. Ik ga maar weer aftellen  :)

HappyFisherman

Dat ouwehoeren is net zoveel (misschien nog wel meer) waard dan het vissen...

Ben benieuwd naar je stukkie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Useless

Sommigen hebben ook met de bombarda gevist. Uiteindelijk dus ook met de vlieg ;). Goldie en ik hebben alleen en uitsluitend met de vliegenhengel gevist en gevangen. Jelle heeft ook de meeste aan de vlieg gepakt maar ook een aantal aan de bombarda. Gek genoeg had Ruudje (alleen vliegenhengel) slechts 3 aanbeten op de laatste dag die hij helaas allemaal miste. Dat bedoelde ik met vreemd onevenredig verdeelt.
Er is sowieso erg veel gemist waaronder toch ook een paar redelijk forse vissen. Het leek wel of ze nog voorzichter aanbeten dan anders.

johannes

klopt voor hier ook
vrijdagavond geweest en meer dan 25 keer genibbel/volgers om gek van te worden ben blijven staan tot in het donker
en net voor de schemer beginnen ze in eens volop door te bijten was toch nog effe leuk.