Het ijs is weer weg!! Heerlijk middagje met de nimf.

Started by sjoerd, January 30, 2013, 16:44:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd




Het lijkt alweer lang geleden maar het is nog maar enkele dagen geleden dat we
lekker konden schaatsen, zoals hier op het Veluwemeer bij Elburg.

Maar..... vandaag is het 10 graden boven nul en ik wilde toch dolgraag  weer eens wat actie aan de vliegenlat.
Niet elke sloot was ijsvrij maar ik hoopte dat "mijn"sloot open lag wat het geval bleek. Het water was niet echt helder, tengevolge van
het sneeuwwater en de regen van de afgelopen dagen,maar toch maar een poging wagen.
Erg veel vertrouwen had ik er niet in, het water is immers nog behoorlijk koud en zoals gezegd niet echt helder.
Dan na een kwartiertje vissen, de eerste aanbeet. Hartverwarmend, want het was toch nog behoorlijk fris, zeker met
de stormachtige wind die bij vlagen aanwezig was.
YesIk ben blij met deze eerste vis, na de ijsperiode .



De eerste blankvoorn, met bloedzuiger na het ijs. Terwijl ik deze binnenvis, zie ik links enkele
flinke kolken van een jagende snoek. OK, kennelijk zit ik dus op de juiste plek want waar de snoek zit,
zijn meestal ook de witvissen.



Dit eenvoiudige nimfje op haakje 16 was vanmiddag,  in 2 uurtjes vissen,goed voor 46 blank-en ruisvoorns.
Haakje 16, een beetje koperdraad eromheen en dan wat hazeoordubbing, hoe simpel wil je het hebben?

Opvallend was dat ik ze bijna allemaal pal tegen het kantje ving en dus niet in het diepere middengedeelte van
de sloot.Geen kneiters van voorns maar wel heel leuk om weer eens een groot aantal aanbeten te krijgen.
Het werd wel weer tijd na deze ijsperiode!!:D:D

Sjoerd

Jan Damman

Mooi Sjoerd, ik zie er ook naar uit om de eerste te vangen dit jaar.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Gert

Mooi man!
Ik kan haast niet wachten, maar moet wel. Minstens tot zaterdag.

Groet,
Gert

Marksman


golddigger

Lekker gevist Sjoerd
Ik moet helaas ook wachten tot het weekend
Na zo'n verhaal begint het aardig te kriebelen
Trouwens, Dat blauwe waadpak voor hard water staat je ook goed ::)
Perry

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72



::goodjob:: Respect Sjoerd! Mooie voorn en wat een aantal  ::goodjob::
The only difference between men and boys is the price of their toys.

sjoerd

Quote from: maurice on January 30, 2013, 18:20:16
mooie vis Sjoerd.


Ja Maurice, een mooie kleur hé  :) , Het formaat was zoals ik al schreef gemiddeld, dus geen echt grote voorns hoor. Maar de vele
aanbeten maken zo'n middagje , waarop je eigenlijk niet veel verwacht, tot een geslaagde middag.
Het hoeven niet altijd grote vissen te zijn , ik hebook plezier aan het vangen van kleine(re) voorns.

Sjoerd

pas

Lekker hoor. Ik hoop dat het zondag ook een fijn dag je wordt.
::wtf::

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift