Stekken zeebaars (buiten de Maasvlakte en IJmuiden)

Started by joost, May 02, 2019, 10:20:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joost

Heb net een topic gemaakt waarin ik wat stekken deel voor de Maasvlakte en tips vraag voor wat andere mogelijkheden daar.

Deze vraag gaat over stekken voor zeebaars behalve op de Maasvlakte en bij IJmuiden (de sluis en naast restaurant Sea You).

Ik heb Den Helder op de wishlist staan, maar zoek bij voorkeur iets wat wat dichterbij is vanaf Amsterdam. Weet iemand nog ergens mooie strekdammen waar het goed vissen is? Bij voorkeur ergens waar je op alleen je laarzen goed uit de voeten kan. Heb dit aan de Belgische kust op een strekdam ook wel eens gedaan (uiteraard wel goed de getijden in de gaten houden).

Ik weet dat het nog vroeg in het seizoen is maar ik ben eigenwijs en ga in de week van 13 mei wat stekken af. Zal hier uiteraard rapporteren hoe het was!

Scaramouche

Je kunt het strand bij st Maartenszee eens proberen, daar liggen nog wat dammetjes, ik weet alleen niet hoe goed begaanbaar die zijn (staat al een tijdje op de lijst met goede bedoelingen maar komt er niet van)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

Er is ook niet één goede stek op elk moment, afgezien van de centrale spuisluis, dit is heel dynamisch met het verloop van het getij, daar trekken ze vaak in mee en jagen ze langs de kant. Het hartelkanaal is op veel plekken redelijk begaanbaar maar zul je wel moeten klauteren ivm de schuine kant. Voor de rest is het gewoon zoeken en proberen, de ene keer is dit de plek, de andere keer totaal ergens anders.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

jo flyfishing

Op de kop van de dintel haven bijt er soms ook al eens en visje. wel redelijke grote losse stenen om op te staan, maar je hoeft niet in het water te staan. wel een paar 100 meter wandelen van waar je je auto mag laten staan.

De spui-sluis ( spuis-luis  ::) ) is soms ook niet goed (als de centrale niet draait)
tip : kijk naar de rookpluim
onderhoudsmomenten zijn ergens op internet te vinden maar heb de link niet zo 123 voor de hand.
Quote from: Menno_siemensma on May 02, 2019, 11:38:26
Er is ook niet één goede stek op elk moment, afgezien van de centrale spuisluis, dit is heel dynamisch met het verloop van het getij, daar trekken ze vaak in mee en jagen ze langs de kant. Het hartelkanaal is op veel plekken redelijk begaanbaar maar zul je wel moeten klauteren ivm de schuine kant. Voor de rest is het gewoon zoeken en proberen, de ene keer is dit de plek, de andere keer totaal ergens anders.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

joost

De spui-sluis... Ik ben duidelijk nog een beginner want: waar is dat?  :D

jo flyfishing

#5
daar waar in je andere post 'futureland' op het kaartje staat.
Quote from: joost on May 02, 2019, 14:55:23
De spui-sluis... Ik ben duidelijk nog een beginner want: waar is dat?  :D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain


Ben Tabak


jo flyfishing

#8
Hé, vroeger was dat toch pas vanaf de suurhoff brug?

Quote from: Rene V. on May 03, 2019, 19:31:04
Dintelhaven en Hartelkanaal vallen nu onder het gesloten tijd gedoe.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

joost

Wat vragen Rene: Hoek Beerkanaal, is dat waar het Beerkanaal begint of waar deze overgaat in het Hartelkanaal en Missippihaven? Margriethaven mag wel?

En als laatste, gezien er meerdere niet op de hoogte waren, wat is de plek waar je deze info kan vinden? De enige juiste bron lijkt me Sportvisserij Nederland en de Visplanner. Op de eerste vond ik twee pagina's:

https://www.sportvisserijnederland.nl/actueel/nieuws/20292/de-gesloten-tijd-hoe-zit-het-ook-alweer.html
https://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/visserijwet-en-regels/binnenwater/gesloten-tijden.html

Op die pagina's vind ik niets over de Maasvlakte en ook niet over bv de uitzondering van het OVM. Google ik op 'gesloten tijd vissen maasvlakte' vind ik niets.

Op de Visplanner vind ik hier geen info over. Sowieso zie ik net dat je volgens de Visplanner niet mag vissen in de Hartelhaven... Oeps!

MarcelN

Maar Joost....jij had toch al een account hier op het forum??
Maar ik zou lekker bij Borssele gaan staan, volop vis daar kan niet misgaan voor jou.

joost

Inderdaad, en daaronder staat 'Newbie', vandaar deze vragen  ;)

MarcelN

Aaaah zo....nou dan weet ik niet of ze nog zo happig zijn hier :)
Welkom joost

Moeten we je nog een seintje geven als de finten er zijn, niet dat je boos wordt als we dat te laat doen ::)

joost

Niet nodig Marcel, maar vriendelijk bedankt voor het aanbod. Het enige wat ik even in de gaten moet houden is wanneer ik de status 'VIP' heb dan kan ik beginnen met sarcastische berichten plaatsen  ;) ;) ;)

JB

Quote from: joost on May 05, 2019, 10:00:57
Niet nodig Marcel, maar vriendelijk bedankt voor het aanbod. Het enige wat ik even in de gaten moet houden is wanneer ik de status 'VIP' heb dan kan ik beginnen met sarcastische berichten plaatsen  ;) ;) ;)

                                                                         ::slaugh::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)