Groote Molenbeek Noord-Limburg...ervaring?

Started by Plantje, September 26, 2013, 21:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Ik heb al regelmatig de Groote Molenbeek bij Wanssum en Meerlo gezien. Nu wil ik daar eigenlijk eens een keer gaan vissen. Heeft er iemand ervaring op die beek? Is het wat?

Waar zou ik het beste op kunnen gaan vissen en heb je nog suggesties voor vliegen?

goswit

Hoi, Plantje.

Leuk watertje , kom er vaak langs maar zie er nooit iemand vissen.  Water staat in verbinding met de Maas en klapt er in de winter uit.
Als ik mij goed herinner heeft een jaar of 5 geleden een stuk in de vliegvisser gestaan.  Wanneer wil jij er gaan vissen?  Ik heb over een maand en zee van tijd  (hoop ik), en zal de omgeving eens gaan verkennen.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Ik lees goede verhalen over de herinrichting van die beek. Dat houdt echter niet in, dat het ook goed gesteld is met de visstand.

Wat bedoel je met "klapt er in de winter uit"? Staat ie in de winter droog? Dat is niet veel belovend!

Ik ben niet heel vaak in Limburg, maar ik wilde zondag misschien eens gaan kijken. Dik voorbehoud hoor! Moet namelijk even kijken of ik de kleine bij mijn ouders kan achterlaten. Dan zal ik een paar uurtjes vrij hebben om te vissen. Als dat doorgaat neem ik denk ik ook een zinklijn mee voor het geval het allemaal niet wil en ik het nog even op de Maas proberen.
Als het wel lukt laat ik hier wel even weten hoe het gegaan is. En met een beetje geluk doe ik er nog wat fotootjes bij.

Jaspero

Bij nederweert stroomt ook een riviertje. Stond toen een stukje over in dat boekje wat bij het magazine van de vnv zat. Meen nabij Ospel, ben de naam ervan vergeten.

Plantje

Ach...er is zoveel water! Ik hoef ook geen bakken met vis te vangen, maar een enkel visje hier en daar is wel leuk natuurlijk.

Los daarvan ben ik al lang blij als ik aan een beetje een stromend riviertje sta in de mooie natuur!

goswit

Plantje .

Klapt er uit , hoog water.   Bij Wansum is een mooi stuk en ruimte.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Ah zo. Inderdaad bij Wanssum is een mooi stuk