merwede vandag

Started by aalbrecht, August 08, 2012, 07:41:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aalbrecht

zo we gaan vandag naar het nk parkoers om te vissen en door te nemen groetjes aalbrecht 8)
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Succes Aalbrecht, we horen wel van de vangsten
Vanaf de jachthaven de eerste krib aan de linkerkant van deze krib is een echte hotspot!

Gr

Jan
"Petri Heil"


aalbrecht

niks kunnen vangen zijn gestard aan de andere kant jan pas om half 11 .maar wat staan er nog een hoop waterplanten daar op zig wel goed maar zit wel vaak vast.wel vis gevoeld niet kunnen landen jammer zondag weer groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

A{b}r{a}xa{s}

op 't hele stuk staat veel 'gras'...maakt het vissen niet makkelijker inderdaad

McFly

Hallo Jan,

Zat te kijken op Google Earth naar de hotspot die jij hierboven beschrijft.

Bedoel je de (korte) krib ter hoogte van het binnenvaartschip of de volgende, juist hele lange krib met in het verlengde landinwaarts een poeltje?

Hoor het graag van je.

Met groet, Marc


A{b}r{a}xa{s}

dat zal de korte zijn (waar net die boot langskomt), en dan aan de linkerkant.
rechterkant ligt vol met planten in het water

Joost S.

#6
Nou, dat is toevallig zeg. Ik ga een paar keer per jaar precies naar die plek toe. Had ik een karperhengel bij met vast lood. ALs het lekker weer was, hondje laten zwemmen.

Maar kan ik daar dus ook vliegvissen, dat is super om te weten.

Ik heb een 5je, kan ik daar dan mee uit de voeten? Vis je dan op voorn of winde? Of misschien op baars?

Welke vliegen pak je dan?

Ik las vanmiddag toevallig een stuk in het visblad over het vliegvissen met van die poppertjes. Zou dat daar kunnen?

(worden die ergens aangeboden op het forum toevallig? Of weet iemand waar ik die kan bestellen?)


Nog 1 vraag, ik ben nog een beginner, is het dan aan te raden om de merwede te gaan vliegvissen?

Nou, volgende keer gaat de vlieghengel mee, dat is al zeker, dat wordt super tof. Je hebt daar natuurlijk alle ruimte, dat is eigenlijk een ideale plek voor iemand als ik, die net begonnen is. Toch?

Troutbuster

#7
Marc,
Het is idd de korte krib zoals Bas omschrijft!
Ik heb daar lekker staan vangen laatst
Doubletjes roofblei, baars en voorn, en natuurlijk de onvermijdelijke grondels

Strak tegen de beschoeiing aan kreeg ik de meeste aanbeten.

Natte vlieg,
Het is zeker de moeite waard om de volgende keer je vliegenlat mee te nemen
een #5 is wat aan de pittige kant maar kan best!
2 of 3 nymphjes aan 12/100 met een grote tussenruimte (min. 1 meter)
Red tagjes, GRHE'tjes, PT'tjes op haakje 16 en 18 doen het
Ook de FuzzyBug nymphjes werken prima vooral de witte versie voor de roofblei(tjes)
(kom je nog wat vliegjes te kort, dan Bas even een PM sturen, wellicht heeft hij nog iets over uit zijn "schier onuitputtelijke voorraad, en anders help ik je wel opweg!" ;))

Wel alles voorzien van tungsten kopjes of een gewoon goudkopje met wat exrta looddraad.

Succes Broeders

Gr

Jan
"Petri Heil"


drefter

#8
Gisteren avond nog ff een paar uurtjes geweest 3 gevangen waarvan 1 mooie.


eerste korte kribje (kommetje) metertje van de kant


  Gr Martin

Joost S.

#9
Bedankt voor de reply troutbuster. En mooi! Ik ga binnekort ok, want nu ik weet dat ik daar ook kan vliegvissen moet ik daar zo snel mogelijk heen.

Vliegen heb ik genoeg. Alleen ik zou wel graag van die baarspoppertjes willen hebben. Die heb ik nog geen.

Ik ga eens op het forum zoeken of iemand die heeft, goede tip.

Misschien zie ik jullie wel een keertje daar. Wist niet dat daar ook roofblei zat, nog nooit gevangen, dus dat is ook mooi meegenomen.


EDIT

Ik zit in mijn fotoalbum, en toen kwam ik dit tegen. Waar het rode pijltje ligt, ik vroeg me af of ik daar mijn karper rig moest droppen. Had ik op een karperforum gevraagd.

Maar zoals je ziet, dat is toch precies de plek waar jullie het over hebben he, toch?



Kom er niet zo heel vaak, paar keer per jaar, dit jaar nog niet geweest. Nog nooit een vliegvissers gezien. Wel vaak een echt oud mannetje wat geloof ik met dood aas op snoek zit, weet niet zeker.

Maar dit is wel de plek van dit topic he?

(mocht het niet op prijs gesteld worden deze foto, zeg het me even, en dan haal ik hem meteen weg)

aalbrecht

#10

dit is de plek van vorig jaar nu zitten we een stuk naar boven aan de andere kant van de kreek 
vliegvissen is een passie

McFly

Hi Bas en Jan,

Dank voor de toelichting en tips.

Met groet, Marc

Troutbuster

Beste Natte Vlieg
Zoals Aalbrecht al zei, het stuk met "jouw" rode pijltje is het stuk waar we voorheen het NK hadden.
Helaas kunnen en mogen we daar niet meer omdat De Hoop geen vergunningen meer uitgeeft!
Dit jaar zitten we meer naar de Sleeuwijkse kant tussen de jachthaven en de ingang van de grote nevengeul.

Overigens het kribje wat jij aanduid is wel een hotspot, zeker voor het vliegvissen, maar beter is het aan de andere kant van diezelfde krib!
Vis tegen het riet aan en je vangt je te pletter met de nymph (ook droog trouwens!)
Check het Youtube filmpje "winde op de droge vlieg" gemaakt door Rob van Halteren.
Ik vang daar een mooie winde aan een droog vliegje
Hilarisch stuk in de film want ik laat de winde uit mijn handen glippen, en daardoor kwam mijn vliegenlijn om mijn hengeltop heen te zitten, de vis er nog aan!!
Kijk maar eens

Gr

Jan
"Petri Heil"


Joost S.

Mooi filmpje, en wat een bak van een winde, mooi man.


Maaruhhh... als ik het goed begrijp mag ik daar niet meer vissen? (met vispas, ik woon zelf in Breda)

drefter

Dat heb je goed je had er altijd al een vergunning van de visver de hoop voor nodig en die geven geen vergunningen meer uit tot 2014 en dan is het nog maar afwachten of er dan weer wel gevist mag worden.

Gr martin

Joost S.

Ok, goed dat je dat zegt, heb ik toch een paar keer geluk gehad dan.

Slaat toch nergens op? Zo een bak met water, dat hoort toch gewoon in de lijst met viswateren?


Wel jammer, daar gaat mijn mooie, nieuwe, verse vliegvisplek... ;-(

aalbrecht

morgen midag ga ik weer naar de merwede om een uur of 1 tot 6 ongeveer kijken of het nu wel ga luken de laatste keer wel wat gevangen maar niet zo goed nog .even les gehaad van 2 vliegvisser die hoger staan dan mij ging weer een werld open om het maar zo te zegen dus morgen in de praktijk brengen groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

Team

Zijn rivieren niet vrij dan  behalve vispas???? vlot en bevaarbaar water

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

catchem

Bij de Merwede zijn er twee best grote stukken die niet in de vispas staan. Eén daarvan is het stuk van de Hoop, het andere stuk ligt aan de andere kant van Sleeuwijk (begint bij werkendam) en is 'eigendom' van beroepsvisser Klop. Hij verkoopt wel dagvergunningen, maar tegen (ik geloof) 20 euro.

Ergens begin ik ook te begrijpen dat de Hoop gestopt is met het uitgeven van vergunningen. Dat ik die ene zaterdag van de wedstrijd niet meer kan vissen aan de rivier vind ik prima, maar er wordt zoveel 'geoefend' dat ik bijna de helft van de keren niet kan gaan vissen, en ga liggen wachten op het strandje tot de oefenaars weg zijn, maar vaak komt dan over de krib de volgende club weer aanzetten. Door wat ik hierboven al heb beschreven kan ik dus ook niet makkelijk naar een ander stuk om te vissen. Ik heb andere recreanten (zwemmers, honden uitlaters, etc) ook al gemopper gehoord. Drie vliegvissers houden een compleet stuk tussen de kribben bezet, maar vaker zijn er veel meer.

Van mij mag die wedstrijd snel voorbij zijn, zodat de rust weer terug is.

catchem

Zijn bedrijf staat te koop, ik hoop dat hengelsport nederland het opkoopt.

catchem

Nu loop ik te zoeken op internet en ik kan er ook niks meer over vinden. Of ik zit er naast, maar ik zoek nog even verder ...

aalbrecht

het ging gistern lekker was de enige .er een stuk of 25 mogen onthaken en niet op de hot spots en laag water .en mooie vissen hoor dik aan de maat .van baarsen voorens roofblij en winde door elkaar .was ook nog een groote roofblij aan het jagen wel even geprobert .maar eigenlijk niet de goede vliegen er voor bijme.
groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie

mrproper

Welk gedeelte is het nou eigenlijk aalbrecht.??? 

aalbrecht

waar verleden jaar nummer 1 was ander andere kant van de beek . navigatie straat op hoekeinde in sleeuwijk bij de jacht haven er in groote paarkeerplaats op dan links af tot tegen het hek bijna tegen het hek aanrijden kleren aan en het veld inlopen naar de water kant en dat zie je van zelf anders even op google earth kijken zie je het van zelf groetjes aalbrecht
vliegvissen is een passie