Comomeer

Started by omfgimpro, December 30, 2012, 23:35:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

omfgimpro

Ik ga dus van de zomer zeer waarschijnlijk naar het comomeer, nu dus de vraag heeft iemand ervaringen met campings, of gedeelten van het meer welke goed bevisbaar zijn met de (vliegen)hengel.
Welke vliegen doen het goed en welke soorten vis zitten er ?
Als u iets weet meld het dan graag
(de andere topics hierover heb ik al gelezen maar ik vroeg me af of ze niet al verouderd zijn.
Coen

Beertje

#1
Het Comomeer weet ik niets van.Maar mocht je naar het Gardameer of het lago maggiore gaan dan kan ik je wel helpen
Wat ik wel van het comomeer weet is; als je een vergunning hebt voor het comomeer dan mag je ook in het meer van Lugano vissen .
Ik ben n.l. de afgelopen herfst op camping Internationaal sport in porlezza geweest en daar ook een visvergunning gekocht zodoende weet ik dat.Tussen () als je daar naar toe gaat,zou ik (als je er een hebt) een belly boat meenemen.Er zit daar nl "BLack bass",Maar die krengen zitten vaak net op de richel waar de bodem snel de diepte in gaat en dat kun je meestal niet af waden en werpen.Verder zit er ook Voorn,snoek.Baars,zonnebaars en kopvoorn  en waarschijnlijk wel meer soorten zoals forel,al zou ik me daar niet teveel van voor stellen om er op te vissen.ze zijn vaak groot,zwemmen diep (tussen 25 en 30 mtr) en door de italianen wordt er met een boot met down rigger op gevist.
Verder,Leest deze site eens.
http://www.comomeeritalie.nl/activiteiten/vissen-comomeer/visverbod-vangstbeperking/

groet Jan
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

omfgimpro

Heel erg bedankt voor de informatie. Alleen ben ik al eerder bij het gardameer en lago maggiore geweest (ik viste alleen toen nog niet) en ik wil graag verschillende omgevingen bezoeken. dus vandaar het comomeer.

Satch

#3
Hoi Jan,

ik vertrek komende zaterdag richting het Como meer, en verblijf vlak in de buurt bij Menaggio. Terug naar boven te Porlezza loopt een leuk stroompje doorheen (torrente Cuccio) waar ik wat forel hoop aan te treffen. In de meren van Luga en Como zou ook forel moeten zitten, zie bijvoorbeeld https://www.youtube.com/watch?v=GJG1MfEMpfE.

Maar daar om daar te komen heb je wel een bootje nodig. En een hengel die wat dieper kan vissen  8)
Had jij je vliegenhengel ook bij?

Als het uitkomt wil ik ook nog een dagje op de Fiume Mera vissen. Dat is ten Noorden aan de westkant op de kaart van het Como meer. Net als de Adda (die te Oosten stroomt) een mooie bergrivier waar wel wat te vangen valt!



Ik kan na volgende week in ieder geval weer een ervaring toevoegen aan dit mooie forum  ;)


Quote from: Beertje on December 31, 2012, 17:05:02
Het Comomeer weet ik niets van.Maar mocht je naar het Gardameer of het lago maggiore gaan dan kan ik je wel helpen
Wat ik wel van het comomeer weet is; als je een vergunning hebt voor het comomeer dan mag je ook in het meer van Lugano vissen .
Ik ben n.l. de afgelopen herfst op camping Internationaal sport in porlezza geweest en daar ook een visvergunning gekocht zodoende weet ik dat.Tussen () als je daar naar toe gaat,zou ik (als je er een hebt) een belly boat meenemen.Er zit daar nl "BLack bass",Maar die krengen zitten vaak net op de richel waar de bodem snel de diepte in gaat en dat kun je meestal niet af waden en werpen.Verder zit er ook Voorn,snoek.Baars,zonnebaars en kopvoorn  en waarschijnlijk wel meer soorten zoals forel,al zou ik me daar niet teveel van voor stellen om er op te vissen.ze zijn vaak groot,zwemmen diep (tussen 25 en 30 mtr) en door de italianen wordt er met een boot met down rigger op gevist.
Verder,Leest deze site eens.
http://www.comomeeritalie.nl/activiteiten/vissen-comomeer/visverbod-vangstbeperking/

groet Jan