Is het misschien een leuk idee.....

Started by Bone F, May 14, 2015, 21:52:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Om een lijst samen te stellen met de woonplaats (verder geen gegevens) waar wij forummers wonen? Is misschien handig om eens met elkaar te gaan vissen of whatever.
grtn Frans

iMarco

Wat mij betreft een goed idee. Volgens mij kan je zo'n lijst in excel online door iedereen laten invullen die dat wil. Misschien aanvullen met start jaar vliegvissen en ervaring welk water, buitenland, zelf binden ja/nee etc. De uitdaging zit hem in het actueel houden. Hoe zijn lijst werkt en hoe aan te maken weet ik zo niet.

goswit

Frans, dat hebben we toch al,  alleen heb je het zelf niet ingevuld. ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

weerwolf

Ik heb het al een paar keer aangegeven dat woonplaats een verplicht veld zou moeten zijn.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

maurice

Leuk idee.
Lekker vrijwillig dus de keuze is aan de persoon zelf.

Maar profiel compleet invullen en je ff voorstellen is vaak al een probleem.

Heeft trouwens niets met jou idee te maken hoor.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Sommigen willen niets prijsgeven op internet.

Ik loop nog steeds wat (zeg maar behoorlijk) achter met de welkomst mails. De nieuwe aanmeldingen verwerk ik nu wel binnen enkele dagen, maar ik ben ook nog even terug aan het werken. En dan kom ik mensen tegen die al maaaaanden lid zijn en nog geen enkele bijdrage hebben geleverd.

Als het is om te lurken in plaats van bijdragen: dit forum is volgens mij nog steeds geheel open en je mag ook zonder aanmelden gewoon alles lezen.

Bone F

Ja ik ben zelf ook in gebreke gebleven mea culpa  :-\  :D maarrrrr ik denk dat een lijst overzichtelijker is dan ieders profiel te raadplegen. Ik gooi het maar ff in de groep en zie wel wie met goede/betere ideeen komt en hoe eea. te realiseren is. Voorlopig dus vooral positieve reacties dus misschien wordt 't wat.

Plantje

Dan is het denk ik nog leuker om dat op een kaart weer te geven. Als die lijst er komt zal ik eens kijken wat daar mee te doen is.

sjo

Let the fly be with you....

maurice

Quote from: Plantje on May 15, 2015, 19:14:39
Dan is het denk ik nog leuker om dat op een kaart weer te geven. Als die lijst er komt zal ik eens kijken wat daar mee te doen is.

Net als bij de kingfisher.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Ah inderdaad, nu weet ik weer waar ik dat eerder gezien heb!

JB

Zou al voldoende moeten zijn als leden hun woonplaats alleen al vermelden in hun profiel.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

maurice

#12
Mee eens JB,
Maar helaas is dat nog steeds geen verplicht veld.
Net als het voorstellen, ook al loopt men achter met de welkome mail.
(Slechte zaak daar er meerdere moderators en beheerders zijn)
Zou eigenlijk automatisch moeten gaan.

Als je 3 maand niet aanwezig bent geweest is je account weg.
Waarom kan dat niet zo zijn dat je je profiel volledig moet invullen en anders niet kunt aanmelden?
Misschien dan de toegangs drempel hoger leggen en het forum niet meer open laten zijn.


Maar nogmaals heeft niets met het idee van Frans temaken.
Zolang dat op vrijwillige basis is kan dat een aanwinst voor het forum zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Vooropgesteld: moderator zijn is iets anders dan site admin zijn. Als moderator kun je geen essentiƫle zaken aan de werking van de site wijzigen.
Verder is de forum software die hier gebruikt wordt zo hier en daar lang niet optimaal.

Quote from: maurice on May 16, 2015, 07:58:08
Mee eens JB,
Maar helaas is dat nog steeds geen verplicht veld.
Volgens mij is zo'n veld ook helemaal niet verplicht te maken.
Quote from: maurice on May 16, 2015, 07:58:08
Net als het voorstellen, ook al loopt men achter met de welkome mail.
(Slechte zaak daar er meerdere moderators en beheerders zijn)
Zou eigenlijk automatisch moeten gaan.
Ik ben met je eens dat dit automatisch zou moeten gaan. Ik heb daar destijds met Bas over overlegd en dat is helaas niet mogelijk.
Ik ben inmiddels wel bij met de welkomstmails en wil graag nog wat oudere welkomsttopics ook onder de aandacht van de betreffende leden brengen. Ik doe dat telkens als ik hier en daar wat tijd over heb.
Quote from: maurice on May 16, 2015, 07:58:08
Als je 3 maand niet aanwezig bent geweest is je account weg.
Het is niet een instelling die ik heb gezet of kan aanpassen, maar ik kan ook niet zeggen dat ik er problemen mee heb. Als mensen 3 maanden lang niet inloggen zal de interesse wel meevallen toch?
Quote from: maurice on May 16, 2015, 07:58:08
Waarom kan dat niet zo zijn dat je je profiel volledig moet invullen en anders niet kunt aanmelden?
Misschien dan de toegangs drempel hoger leggen en het forum niet meer open laten zijn.
Daar is in het verleden ook al eens over gesproken. Ik weet niet of het mogelijk is het profiel verplicht te maken, maar ik zie er nog wel wat haken en ogen aan. Sommige mensen zijn als de dood om informatie over zichzelf op internet achter te laten. En vergeet ook niet dat (hoe simpel het voor ons misschien ook lijkt) het voor sommige mensen wellicht te lastig is. Je kunt je dan afvragen of het gewoon deelnemen aan het forum dan niet ook al te lastig wordt, maar dat is een andere discussie.
Belangrijkste is nog: wat schieten we er mee op als we het forum minder open maken? Wat win je er mee? En welke problemen voorkomen we?
Quote from: maurice on May 16, 2015, 07:58:08
Maar nogmaals heeft niets met het idee van Frans temaken.
Zolang dat op vrijwillige basis is kan dat een aanwinst voor het forum zijn.
Inderdaad, we wijken wat af van het oorspronkelijke onderwerp. Het is sowieso leuk dat mensen meedenken.
Er zijn vast wel manieren te bedenken om een lijstje te maken. Even zien hoe we dat concreet kunnen maken en hoe dat uit de verf kan komen.

jelle

Op een ander forum waar ik wel eens kom hebben ze bovenin naast bv Downloads of members een knop ledenkaart.
deze opent in een topic met een frame van google maps.
Met hierop 1000+ pins van leden
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Raymond

Voor mij hoeft dit niet. De personen waar je op het forum een klik mee hebt, weet je in real life ook wel te vinden en omgekeerd. Die voeg ik ook wel toe op mijn FB pagina die voor niet-vrienden hermetisch is afgeschermd.

Ik heb persoonlijk niets te verbergen maar hoef ook niet zo nodig alles open en bloot op het internet te gooien.
::wtf::

Nigel

Ik kan me voorstellen dat je je woonplaats liever niet prijs geeft. Zeker als je eigendommen en goede vangsten op internet wel prijsgeeft.. Je kan er natuurlijk voor kiezen om dat juist achterwege te laten.. Maar het blijft natuurlijk een keuze..
Persoonlijk zou ik wel gebaat zijn bij zo'n lijst denk ik..
De vlieger dat je de mensen waarmee je op het forum klikt in real life ook wel kunt vinden gaat voor mij toch niet helemaal op vind ik..


Sent from my iPhone using Tapatalk

p.forel

Ik vind het niet nodig om alles maar bekent te maken 

Plantje

En dat is eenieders goed recht! (En dat blijft het ook!)

mrproper


mrproper


Bone F

Heel goed William nou nog zoiets als bij The Kingfisher! Maar ik vrees dat het als een nachtkaars uit gaat  :-\

mrproper