Hoog water

Started by iMarco, March 19, 2019, 17:45:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iMarco

Wat denken jullie? Is mijn hoop op optrekkende vis op de weilanden al mogelijk of is het echt nog te vroeg? Zojuist even gekeken in de uiterwaarden maar geen vis gespot....


sjoerd

Te vroeg. Medio april normaal gesproken, water is nog maar 8 graden vanmiddag met de bb. Snork wilde nirt echt meewerken masr wel lekker op hrt grote water in het zonnetje

iMarco

Dank voor het temperen van de verwachting. Ik ben nogal wat rusteloos door die warme dagen in februari...

sjoerd

Te vroeg. Medio april normaal gesproken, water is nog maar 8 graden vanmiddag met de bb. Snoek wilde niet echt meewerken maar het was wel lekker op het grote water in het zonnetje.

MarcelN

#4
Tja, toch wel nodig die ouderenzorg....isse grappie hoor ;)

Enc0unt3r

Quote from: iMarco on March 19, 2019, 17:57:52
Dank voor het temperen van de verwachting. Ik ben nogal wat rusteloos door die warme dagen in februari...

Hier nog eentje :) April dus? Trekken dan de windes bijvoorbeeld de uiterwaarden van de IJssel bij Zwolle op?

sjoerd

Dat hangt ervanaf. Is het water dan nog hoog. Dat is de vraag nog maar. Die periodes zijn nooit wekenlang.
Dan  is het afwachten wat de temperatuur doet. Maar als de omstandigheden gunstig zijn kun je de nodige vissoorten op de uiterwaarden verwachten. Toptijd is echter hoogwater in de zomer  omdat je dan niet met paaiende vis te maken hebt zoals in het voorjaar ,maar dat komt helaas zo niet vaak voor.