Welkom JorgV

Started by Vliegvissers.nl Team, December 30, 2017, 17:23:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo JorgV welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


JorgV

Hoi allemaal,

Ik ben Jorg, 29 jaar en ik kom uit Heemskerk. Ik ben 2 jaar geleden weer begonnen met vissen nadat ik het vooral in mijn jeugd veel deed. Ik begon op karper en ben daarna overgestapt op snoeken. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik me aan het oriƫnteren ben op een vliegvisset, een tak van hengelsport die compleet nieuw voor me is.

Naast vissen voetbal en fiets ik graag. Combineren is af en toe lastig ;)!

Mocht ik tot overschaf overgaan, dan wil ik er vooral mee op snoek en karper gaan vissen.

HappyFisherman

Welkom en veel leesplezier op het forum Jorg.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

Welkom op  dit forum!

Gerrit

MelMax

Welkom op het forum Jorg!
KNOWLEDGE IS FISHDOM

JorgV

Dank jullie wel! Gister een tweedehands Vision Big Daddy #8 gekocht, volgende week een reel en lijn kopen, en dan eens kijken naar lessen :)!

Jan

Dus je gaat snoeken en waarschijnlijk met streamers?
Nou niet de gemakkelijkste wijze om het vliegvissen te beginnen.
De meeste mensen die beginnen met vliegvissen en die dus het werpen met een vliegenlijn onder de knie proberen te krijgen beginnen bij voorkeur met een 5-6 hengel en een enkele purist met een #4

Menno_siemensma

#7
Karper is ook niet direct een soort waar je mee kan beginnen... snoek kan op zich wel maar je zult wel redelijk het werpen onder de knie moeten hebben. Voordat je dat kan zou ik nog niet op de snoek gaan vissen. Dat wordt een brok teleurstelling en frustratie.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

JorgV

Ah, in ieder geval bedankt voor de waarschuwing! Ik ga het meemaken, eerst de set maar eens compleet maken en les nemen.

Scaramouche

Welkom Jorg,

Streamers gaat op zich wel met weinig ervaring, zolang je maar met kleintjes begint die niet teveel luchtweerstand hebben. Ik ben ook met een snoekhengel begonnen, en vanaf dat punt is de hobby een beetje, tja, uit de hand gelopen  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

JorgV

Haha, daar hoop ik ook op! Ik heb al een aantal streamers van verschillende formaten. Ik zal me in de winkel goed laten voorlichten als ik een reel en dergelijke ga uitzoeken.

Plantje

Om een goede werptechniek aan te leren zou ik niet met een streamer noch met een droge vlieg beginnen. Eerst zonder vlieg het principe dat je lijn het werpgewicht is onder de knie krijgen. En dat kun je dan inzetten om welke vlieg dan ook mooi daar te krijgen waar je deze wil hebben

JorgV

Dat vertelde een collega ook inderdaad. Mijn ouders hebben een stuk gras voor het huis, daar wil ik gaan oefenen, naast het krijgen van les.

FSCHAMP

Welkom op het forum en nog veel leesplezier hier
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>