8/09/2010

Started by Rossie69, December 19, 2010, 23:56:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

vanochtend om 6.30 de wekker. pffff wat slecht wakker worden. twas nog niet helemaal licht buiten, dus eerst een bak koffie en besluiten om te gaan vissen of weer mn nest in te duiken. uiteindelijk toch maar gekozen om te gaan vissen. de auto was de avond van te voren al ingepakt, dus alleen hond uit laten, thermokan koffie zetten en een paar plakken brood mee en gaan.
dr stond een beste wind kwam ik achter toen ik met mn hond liep, dus zou wel ff zien waar ik het beste kon wezen, het doel was iedergeval met de bb op snoek.
eerst bij de kotermeer gekeken, nou daar stond de wind net een beetje verkeerd op, dus maar weer verder rijden en bij de stobbeplas kijken. stobbeplas is bij slagharen, super mooi helder water, alleen 1 nadeel. of je moet over prikkeldraad, of je moet een eind lopen. nou ikke met mijn lange benen over prikkeldraad met waadpak aan dat wordt hem niet, dus dan maar wat verder lopen. en dan ook nog eens 2 keer, want ik kon alles weer eens niet in een keer houden. pffff half achteradem zit ik dan in mn bbtje. eerst maar eens de dieptemeter instellen, die had ik speciaal mee genomen omdat ik de dieptes hier niet ken, en de taluudjes eventueel wou zoeken voor baars.
nog geen 5 meter uit de kant staat er al een meter of 3 water onder me. en niet veel verder het dubbelle.

na even wat rond dobberen kwam ik er al snel achter hoe het bodembverloop liep en op de dieptemeter verschenen regelmatig scholen vis of enkele grotere vissen. niet dat ik daar wat op doe, maar het geeft wel wat vertrouwen toch?
binnen een uurkreeg ik mn eerste aanbeet, shit mis. streamer weer die kant op en 3 stripjes verder bam! en nu hangt tie wel. ff wat geflapper met de staart, plaatje schieten en de boot in.

opzig leuk begin, 63 cm en dat in het eerste uurtje al.

dat smaakt naar meer laten we maar zeggen. ongeveer 2 uur lang geen tikje of kolkje te hebben gezien, maar besloten om met mn #5je en zinklijn ff door het diepe te gaan. echt het scherm van de dieptemeter zag zwart van de vis, het was een meter of 8 diep, en een uur lang geen stootje gezien of gevoelt. zinklijn maar weer aan de kant, en verder met de snoekhengel maar weer. lekker kangs een rietkraag lopen klooien op een 2, 5 meter diep ongeveer. 1 kolk gezien achter mn streamer en verder gewoon helemaal nix meer. nou toen was het ook zo weer 12 uur, dus dr uit en maar weer naar huis. toch weer ff eentje gevangen en lekker uitgewaaid!

groet hendri