Vissen in de buurt.

Started by Inderk, March 28, 2012, 21:09:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Vanavond maar eens even naar een lokale visplas geweest voor eens een uurtje kruip en sluipdoor pielen langs de oevers.
#4 Hengel opgetuigd, klein nymphje met goudkop aan de tippet, Kermitpakkie aan, en gaan!
Uit ervaring weet ik dat in het vroege voorjaar de vis zich hier aan de kanten veelal ophoudt. (M.n. de grotere blankvoorns en baarzen)
Na een paar eerste worpen ving ik een paar kleine blankvoorntjes, en kleine kolblei.
Daarna werd het helemaal stil met de aanbeten.... rolworpje naar voren even tot 10 tellen en kleine 8-jes draaien, 2 passen naar voren, rolworpje naar voren even tot 10 tellen en kleine 8-jes draaien, 2 passen naar voren, rolworpje naar voren even tot 10 tellen en kleine 8-jes draaien, 2 passen naar voren, rolworpje naar voren even tot 10 tellen en kleine 8-jes draaien, 2 passen naar voren, etc......
Totdat.......................!!!!!!!!!! Een dreun op de hengel, gelijk de hele hengel krom tot in het handvat.......karper!!! schiet er door me heen...... Ik denk ach 16/100 tippet houdt het toch niet... Dus ik laat de vis lijn nemen, maar de vis gaat niet verder dan 10 meter er vandoor, en komt weer terug zwemmen.. ik weer zo snel mogelijk binnenstrippen en zie een vis omhoog komen..........Echt een bakbeest van een snoekbaars met het nymphje voor in de bek. Vlak nadat ik de snoekbaars zie, zie hij/zij mij ook. De snoekbaars schudt een keer met z'n kop en lijf, tippet knapt en vis weg.
Mijn avond was weer helemaal goed, niets gevangen maar weer wel iets leuks meegemaakt..... Onderweg naar huis zat ik toch nog even hierover na te denken, zou die snoekbaars daar een nest hebben?
Dat die daarom niet weg wilde zwemmen? Maar de paaiperiode van snoekbaars is toch meestal in april / mei , was het happen uit agressie? Allemaal leuke vragen waar ik geen antwoord op zal krijgen.
Maar goed, het was weer fun aan de waterkant! Op het plaatje hieronder, de linkerzijde heb ik iets van 50 - 100 meter afgepielt.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

peter

Je bent weer een beetje beter na al dat gekuch

Schitterend verhaal jammer dat je hem niet geland heb,maar 16/100 moet toch kunnen met snoekbaars
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

John

Mooi avontuur,

Geeft weer een hele nieuwe dimensie aan het vissen met een klein nimfje.

Nimfje was toevallig geen redtag? ;) ;D

harlin

Quote from: Inderk on March 28, 2012, 21:09:31
, zou die snoekbaars daar een nest hebben?
was het happen uit agressie? Allemaal leuke vragen waar ik geen antwoord op zal krijgen.
Even je volledige kermit pakje aan en een duik nemen,
misschien dat je een antwoord vind onder water.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Team

lag ook niet aan de tippet van 16 honderste, maar hij heeft je kop gezien.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

ben

Kijk Henk, Forel vissen en vangen is fantastisch, maar er zijn meer manieren om je te plezieren met de vliegenhengel langs de waterkant, strak verhaal trouwens, geeft iedereen weer een beetje extra power om op pad te gaan!!

maurice

moet een lekker gevoel zijn geweest.
morgen zekers weer terug met een dikkere tippit en masker op
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gerrit72

#8
Mooi verhaal en mooie stek! Drenthe neem ik aan?
Zou het daar eens vaker proberen, snoekbaarzen liggen
meestal niet alleen ;).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

DMeijer

Mooi verhaal, geeft ook aan dat je niet alleen bij Forelvissen kunt kicken.
Theorie waarom de snoekbaars heeft toegehapt. In deze tijd wordt kikkerdril gemaakt, de snoekbaars is ook niet vies van een kikker en gaat op de loer bij een plekje waar kikkerdril gedropt kan worden. Hij/zij werd getriggerd door jou kermit-pak, groen hé! en zag iets eetbaars in jou nymphje ... hap!

hendri

mooi verhaal, jammer dat je hem niet geland heb. wel mooie sport op een #4tje!

Plantje

Mooi verhaal Inderk. Heb je die foto er ook vandaag gemaakt? Ziet er lekker rustig uit! Dan kun je echt tot rust komen met (vlieg)vissen! Als je tenminste niet een hartverzakking krijgt van zo'n snoekbaars! ;)

Jan Bruins

Mooi avontuur Henk, je hebt meer lol gehad dan ik in de Hunze.  ;)
I don't drink water, fish f*ck in it...

DMeijer

Quote from: Jan Bruins on March 28, 2012, 23:05:31
Mooi avontuur Henk, je hebt meer lol gehad dan ik in de Hunze.  ;)
Heb jij ook vastgezeten in de modder, Jan?

forel


Marksman

Mooie plek om even te vissen.

Jan Bruins

Nee Dick, ik heb plankjes onder mijn klompen gespijkerd  ;D
I don't drink water, fish f*ck in it...