Loop OPTi Speedrunner black/Loop OPTi Megaloop

Started by FSCHAMP, November 28, 2014, 21:37:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Hallo,

heeft iemand van jullie ervaring met deze reels op zout water (hier en in de tropen)?  En wat vinden jullie ervan?  Ik wil nl. een reel aankopen voor op bonefish/permit/tarpon te vissen voor mijn nieuwe Cross S1 Flatsman #10.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Mail of bel edwin van dyckers.com eens die gebruikt m ook. Ook voor op zee
Tight lines!!

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Heintje Davids

Of navragen bij ADH fishing waar de opti speedrunner nu aangeboden wordt voor nog geen €400 (blijft nog een heleboel geld voor een reel  :( )

FSCHAMP

Ik heb met beide gesproken in Putte over de reels en ze zeggen beide dat deze zeer goed zijn, maar zij verkopen deze reels. 
Ik wil wel eens horen van mensen, die ze kocht hebben, wat hun ervaringen zijn, want het zijn inderdaad dure reels. Nu, zoutwater bestendige reels, die tegen een stootje kunnen, kosten inderdaad altijd wel veel geld, tenminste als je in de klasse #10 of meer gaat.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ochi

Ik ben een zeer grote Loop fan qua hengels!
Ik heb ze enkel en dubbelhandig en op een of ander manier heb ik ze eigenlijk te laat ontdekt want ik had al een voorraadje Sage op de plank liggen.
De Cross heb ik (nog) niet maar wel de series daarvoor (Opti Power) en daar voor(Green, Grey & Black lines).

Als je bij deze genoemde dealers kijkt moet je ook zeker eens de Danielsson reels bekijken, zal je niet verbazen dat ze hier en daar wat weg hebben van Loop en dat klopt want vroeger werkte deze merken onder 1 paraplu. Loop heeft tegenwoordig wel het modernste design.

Heintje Davids,
ben met je eens dat de reels duur zijn maar als je een dure reis naar een ververweg land boekt en een dure hengel daarvoor koopt mag een goede reel met slip niet ontbreken. Hij moet echt zoutwater bestendig zijn en de slip moet waar maken waar hij voor gekocht is. Op YouTube circuleren film van het testen van diversen reels waar de lijnen aan een motor worden gebonden en die dan vervolgens plank gas weg trekt. Een beetje wat een dikke Tarpon of Bonefish ook doet. Geloof me dat je schrikt als je reels volkomen vast ziet lopen en uit elkaar ziet spetteren.
Van een wat bekendere zalmvisser heb ik gehoord wat sommige heel dure reels doen als er een King Salmon aan knalt die alleen nog maar terug naar zee wil zwemmen terwijl hij toch al een eindje op de rivier zit. Ook daar sneuvelen reels als rietjes. Bovengenoemde merken hoorde hier overigens niet bij, die overleefde het.

Het ergste is als je er dan ook die ene dikke vis aan hebt hangen die je dan op zeker kwijt bent. Wat is dan duur.
Elke hobby heeft zijn prijs en je beslist zelf waar de grens ligt en wat het je waard is om ervoor te laten.

greetz Ochi

Heintje Davids

Fijn dat het allemaal even uitlegt Ochi, maar ik heb nooit beweerd dat zo'n reel het geld niet waard is. Slechts dat €400 nog steeds erg veel geld is voor een reel. Zelf vis ik met Billy Pate, Abel, Old Florida, Danielsson en zo nog wel een aantal. Vrijwel allemaal echt, maar dan ook echt zoutwaterbesrendig, maar laat onverlet dat ze wat mij betreft ook allemaal behoorlijk overprized zijn.

FSCHAMP

Quote from: Ochi on November 29, 2014, 14:05:27

Als je bij deze genoemde dealers kijkt moet je ook zeker eens de Danielsson reels bekijken, zal je niet verbazen dat ze hier en daar wat weg hebben van Loop en dat klopt want vroeger werkte deze merken onder 1 paraplu. Loop heeft tegenwoordig wel het modernste design.


Ik heb van een aantal personen vernomen die met de Danielsson reels vissen dat deze reels veel kwetsbaarder zijn tov andere gelijkaardige reels zoals Abel, Hatch, .... voor beschadigingen.

Zelf , heb ik reeds een Abel reel met verschillende reserve spoelen, waar WF9 lijnen met 200 meter backing #30 op liggen en ik ben hier best tevreden van, maar de nieuwere Abel en Hatch reels zijn me veel te duur.

Tijdje terug nog een Billy Pate kunnen kopen, maar deze is me te zwaar kwa gewicht voor mijn hengel.

Echter veel reacties heb ik nog niet gehad van mensen, die vissen met bovenstaande reels, dus ik zal er toch nog maar eens over nadenken voor ik tot aankoop overga.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ochi

#8
FSCHAMP,

ik denk dat alles wat van aluminium gemaakt wordt inderdaad gevoelig is voor beschadigen.
Helaas heeft het lage gewicht ook zijn keerzijde. Volgens mij is dit bij Loop niet anders maar ik kan me vergissen en mogelijk gebruiken zij geen aluminium.

Om je Abel reel mogelijk toch in te zetten kan je denken aan GellSpun als backing, dan past mogelijk die 10 lijn er op of denk ook eens aan shooting heads met een mono runningline?  Hoewel deze voor een spooky Bone misschien wel iets te veel herrie maken als hij neer komt.

Heintje Davids, alle waar naar zijn geld maar dat hoef ik je niet meer uit te leggen begrijp ik nu.
Heb zelf wel eens enorm zitten zeiken over haken van 2 euro stuk ;D


FSCHAMP

Quote from: Ochi on November 29, 2014, 16:57:14
Om je Abel reel mogelijk toch in te zetten kan je denken aan GellSpun als backing, dan past mogelijk die 10 lijn er op of denk ook eens aan shooting heads met een mono runningline?  Hoewel deze voor een spooky Bone misschien wel iets te veel herrie maken als hij neer komt.

Daar had ik ook al aangedacht, maar ik wil een tweede reel als back-up, want als je daar bent en je reel gegeeft het dan is je visvakantie ook voorbij.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Zweden1963

Hallo FSCHAMP..........
Als het dan toch nog iets goedkoper moet ;)
http://www.adh-fishing.de/

FSCHAMP

Bedankt, maar ik had graag info kregen over Loop OPTi Speedrunner black/Loop OPTi Megaloop en die krijg ik blijkbaar niet.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Autumnfly

hallo Fschamp
Ik vis al zeker een jaar of 5 met een Optie Runner in DK het OVM  en de Waterweg  op het zout
nou ik kan je beloven het zijn voor mij met m'n Danielsson's hele goede reels die daar goed geschikt voor zijn , ik en m'n vismaten hebben met deze reels nog nooit problemen gehad
over de tropen kan ik niks zeggen , dat is een ander verhaal.

Gr Kees

Arjan Maat

Hoi Kees,

Waarom is in jou ogen de tropen " een heel ander verhaal" ? Deze vraag is gewoon uit nieuwsgierigheid hoor  ;)

TL Arjan Maat

http://www.riverfishing.co.nz/loop-opti-speedrunner-perfect-bonefish-reel/