Beginners setje

Started by Beertje, May 26, 2013, 10:27:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Regelmatig Zijn er beginners die een goedkoop setje zoeken.Vanmorgen kwam ik deze tegen.
Even "vliegvissen"aanklikken.

http://www.sielhorsthengelsport.nl/webwinkel
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

noahverboom

Beste Beertje,

Ik heb vorig jaar een setje gekocht dat daar op leek maar de reel was na een maand al kapot daarom heb ik nu wel een goede set gekocht.
Is dat niet ook met deze setjes? dat ze snel kapot gaan.
Ik kan het fout hebben misschien is dit setje wel goed.

JurjenF

Ik ben eveneens redelijk nieuw op dit terrein maar heb inmiddels al weer wat ervaring met verschillende hengels. Voor echte beginners zijn er hele leuke niet te dure hengels/reels te verkrijgen. Kijk maar ens nar Shakespeare hengels : ik heb een Sigma Fly #7 voor snoek/karper en met een A&M lijntje 7 werpt deze bijzonder goed. Jammer dat de Shakespeare Alpha reels niet meer te koop zijn, althans de 5/6 versie, want dan heb je voor een paar euries een goed werkend reeltje met reservespoel. En als het vliegvissen zo goed bevalt dat je er me door gaat dan kan je altijd een betere reel aanschaffen (als het al moet). Starters kunnen rond de 100 euries perfect starten. Vind ik..... ::)
Fishing is cheaper than therapy

Plantje

Ik weet dat het niet mag, maar € 100,- is nog altijd ƒ 220,- !

Ik vind dat er soms nogal simpel over gedaan wordt als iemand voor wat minder geld iets wil kopen. Als je wil weten of het wat voor je is kun je denk ik prima met een zeer goedkoop setje beginnen. Of je kijkt natuurlijk naar wat er tweedehands te krijgen is. Dan heb je vaak voor veel minder geld ook aardige combinaties.