Zalmvlieg, mijn 2e!!

Started by Troutbuster, August 14, 2012, 07:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,
Laatst deed ik een poging om me te begeven op het gladde en lastige pad van de "Zalmvlieg binderij" ;)

Ik heb toen een Klassieke Natte Vlieg (the Dunkeld) naar eer en geweten "omgetoverd" tot een Zalmvlieg.
De kreet in de inleiding van het topic, "Zalmvlieg mijn eerste (en ok mijn laatste?)" is niet meer van toepassing, want gisteren achter de vice gezeten (eerst een "haffeltje" Iron Blue'tjes #18 gemaakt) kreeg ik toch weer inspiratie om wederom een Zalmvlieg te bouwen.

Ik heb wederom een Klassieke Natte vlieg als basis gebruikt namelijk "the Silver Invicta" en deze een "Zalmvlieg achtig" uiterlijk gegeven.

Zie in de bijlage de "geboorte" van, "the JC Silver Invicta"

Mijn 2e Zalmvlieg dus en zeker niet mijn laatste. (ik ga er zin an krijgen ;))

Gr

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

.Tom.

Petje af, zeer goed gebonden voor je 2de  ::bravoo::

Erwin

Whow, deze is wel erg gaaf hoor! Mooi gemaakt.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Troutbuster

Pffff Bert, veel te veel eer om mij met zo'n achternaam te "tooien"

Ik zou graag weer eens van Jan Muisers een of meerdere creaties zien!

Zalmvliegen, erg, erg lastig maar wel een erg hoge fun factor voor de binder (mijn ervaring dan toch)

Mijn 2e vind ik zelf best wel gaaf, er zal wellicht e.e.a. aan ontbreken maar "who cares"  ;) (toch hoor ik graag wat?!)

Ik ga er zeker nog een paar binden/bouwen.

Volgende keer ga ik een bestaand patroon proberen (de 1e 2 waren fantasie Zalmvliegen ;))

Gr

Jan
"Petri Heil"