Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Vanmorgen paar uur op Baggelhuizen gevist, leverde vijf mooi forellen op
Groet, Arie

Hilco de Visser

Quote from: merijn1982 on October 24, 2014, 18:28:22
Mooie snoeken jan! En hilco lekker effectief. 5 in 5 min.:-D

beter als de 5 rondjes die ik heb gemaakt om de haven van Harderwijk heen om te concluderen dat er geen parkeerplaats was...................

volgende keer op de scooter ..............

sjoerd

Of even een stukkie lopen Hilco. Wordt je lekker warm van! ;D ;D

Sjoerd

merijn1982

Meen je?? Ja is een chaos hier met de bouw van het waterfront... maar kon je m ook niet kwijt voor het gemeentehuis? Zeg maar als je tegenover de woonboten staat rechts??  Of anders in de wijk achter de woonboten. Eerste straten zijn wel met blauwe zone maar als je iets verder rijd gewoon vrij
Tight lines!!

Hilco de Visser

ben ook even door die blauwe zone straten gereden ...............was vel regen dus achter die zone werd me te ver.

was ook herstvakantie dus hoof bezoekers van dolfijnen en dagjesmensen.

volgende keer met de scooter als het niet te koud is  :-[

merijn1982

Vandaag met de bellyboat op snoek wezen vissen. Zinklijn er op . Paars zwarte streamer en knallen!! 1 snoek gevangen van ongeveer 70 cm. Verder geen aanbeten meer gehad.. in de middag nog even een sloot in de buurt bevist. Daar diverse aanbeten gehad maar allemaal mini's die niet bleven hangen...

hier een filmpje van vanmiddag:

http://s773.photobucket.com/user/merijn1982/media/Mobile%20Uploads/VID-20141025-WA0005_zpsaxy4sig4.mp4.html

hier een foto:

Tight lines!!

MarcelN

Lekker helder water daar!
Vanmiddag even kort staan gooien met wat 2 vrienden die er al even stonden, we hadden 8 snoeken, gisteren had ik er 2 geland van de 6 aanbeten/lossers.

Joost S.

Delen ze bij jullie die snoeken gratis uit of zo?

Ik kwam, ik zag, en ik ving nog niks, haha ;-).

Morgen weer een dag.....

looland

#1308
Mooi filmpje Merijn .  Ik stond een eindje verderop met een stuk of 6 baarsjes .  Tussen de 8 en 15cm zo'n beetje. Persoonlijk record qua aantal in een sessie met de vlieghengel .  Mooi plekkie daar . Ik denk dat ik er morgen ook eens gericht op snoek ga .

Plantje

Merijn, kun je degene die je filmt vragen om volgende keer de camera een kwartslag te draaien?

HappyFisherman

Hartverzakkende aanbeet van dit monster!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Zeker 20 centimeter lang of niet? ;)

Oeps... Plantje met zijn grote mond! Zaterdag moet ik het waar zien te maken!

vliegvisserdorian

Quote from: HappyFisherman on October 26, 2014, 13:54:09
Hartverzakkende aanbeet van dit monster!
-snip-
Ja die aanbeten van die onderstebovensnoeken zijn altijd hartverzakkend 8)

Mooie snoeken iedereen! Toch wel een beetje jammer al die al die foto's en vangstverslagen van iedereen terwijl ik midden in een tentamenweek zit  ;D

Herman

Lekker bezig met al die snoeken! Waar blijven de foto's voor de deelname aan de gouden streamer???
(Tenminste degene die nog niet zijn ingezonden dan)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

merijn1982

Stond jij daar ook te vissen looland?? had geen vliegvissers gezien! Woon je ook in harderwijk??

Haha plantje :) ik had het eerst heel niet door dat er gefilmt werd. Dacht dat ze foto's maakte. Maar zal het volgende keer zeggen ( heb nog een ander filmpje dat wel goed gefilmt is maar die is stuk korter )

Vanmorgen ben ik ook nog ff een paar uurtjes met de bb op pad geweest. Weer twee snoeken weten te landen.  Ongeveer 60 en 70 cm lang. Ze knalde er weer op! 2e vis pakte toen ik de streamer al verticaal naar boven binnen viste. Fantastisch om te zien!! Hier wat plaatjes:





Tight lines!!

Gerrit59

Wat ben jij weer goed bezig Merijn!!!!

GJ

Geen spectaculair snoek verhaal...

Vanochtend eerst gaan oefenen, werples :) Meteen mijn waadpak kunnen testen en hij doet het!

Thuis in de plas met waadpak het riet af gaan vissen. Daar kon ik nooit bij. Alleen het waden was al geweldig. Ik zag het water nu opeens op een heel andere manier. Kreeg een beter beeld van de diepte. Of beter de ondiepte op grote stukken. Waar het talud begint en waar de echt diepe stukken zitten.
Nimfje aan een stukje nylon van ongeveer een meter en toen parallel langs het riet gaan vissen. Zo ben ik steeds een stukje verder gelopen en kwam op plaatsen waar nooit gevist wordt omdat je er vanaf de kant niet bij kunt.
Op het eilandje in het midden van de plas zag ik opeens de bever. Ik wist dat hij er zat door de sporen die hij achter laat. Geweldig om zo in de natuur bezig te zijn.
Maar goed, het gaat om het vangen van vis. Ik was al een uurtje langs de kant aan het waden/struinen. En toen opeens een geweldige ruk aan mijn lijn. Hengel krom en ik was even stom verbaasd.
De lijn vloog tussen mijn vingers door en ramde zo de slip in. Gelukkig had ik die goed staan. Langzaam stukje lijn naar binnen gehaald en een paar meter voor mij zag ik een donkere kolk. Weer een ruk en de vis was weer weg.
Ik probeerde de lijn weer binnen te krijgen en toen opeens, past... Weg vis.  ::grrr::
Tegen beter weten in begon ik de stek af te vissen in de hoop dat ik de vis alsnog kon vangen maar dat is niet gelukt. Wel een super gevoel om die hengel krom te zien staan, de trillingen in de lijn te voelen en eindelijk iets groots aan de haak te hebben gehad. Maar ik zit nu nog te balen dat ik hem niet heb weten binnen te halen.
Geen idee wat het nu uiteindelijk was. Het voelde niet als een brasem. Zeelt zit er niet of nauwelijks. Kan een flinke baars geweest zijn of misschien een karpertje. Ik zal het nooit weten.
Wadend vissen was een geweldige ervaring. Maar die ruk aan de lijn was misschien nog mooier :)

Hilco de Visser

dergelijke aanbeten zijn vaak aanbeten van een snoek die een voorntje pakt dat aan je vlieg zit te "ruiken "

de tanden van die soek zitten vast in die voorn en het  duurt even voor ie los kan laten ..............

maar , kan ook karper zijn roofblei baars enz enz ..........helaas net niet goed gehaakt.


maar je hebt eindelijk eens lekker beet gehad  ::goodjob::

maurice

Vandaag heeft mijn maatje 2X zijn PR baars verbroken
::bbq:: ::proost:: ::proost::

looland

Vandaag mijn record aan baarsen weer aangescherpt ( met dank aan Warner. ) Ze worden steeds groter. Volgende keer eens een foto proberen te maken.

Merijn : ik kom uit Ermelo, maar loop veel rond in Harderwijk . zoals ook vandaag. Maar je hebt me wel gezien vandaag. ha ha .   Vraag me af : krijg de voetjes het niet te koud ? Zo de hele dag in het badje ?

sjoerd

Lekker Merijn,
nou op naar de meterplus dames :) :)
Die ene snoek lijkt mij blind aan het oog want de pupil ontbreekt.(foto met vis net boven BB)
Ik heb ooit eens een meterplus snoek zien vangen aan een heel klein streamertje en die vis was dus aan beide ogen blind en daardoor(?) ook aardig mager.'
Het blijft nog even lekker snoekweer, dus van de week ga ik zeker weer even.
Sjoerd

merijn1982

Hey looland. Ik kan het me niet herinneren!! Warner heb ik wel gezien! Stond je in het binnenhaventje dan ofzo?? Haha stom he:-)

Zou zo kunnen sjoerd.nu ik de foto's terug kijkt lijkt het wel zo maar was me niet opgevallen.. kan ook door de flits komen ( deze heb ik na de eerste vis uitgezet. Dus eerste is geflitst:-) ) vis was niet heel mager. Maar in deze tijd is er ook voor blinden genoeg eten bij elkaar..
Tight lines!!

looland

Hoi Merijn ,  Ik liep met Warner mee .... beetje afkijken

kelt

vanmiddag snoekje van 79 cm te pakken weten te krijgen.


[attachment deleted by admin]

Hilco de Visser

geweldige vangst !!!!!!!!!!!!!1


en wat een lef om met die broek op de foto te gaan  :P