Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Scaramouche

Voor mij is de prijs inderdaad een drempel. Ik heb wel eens een Zenith geworpen en al was dat een heel fijne hengel, vond ik het niet een klasse beter dan wat ik zelf heb.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

3D epoxy ogen in de maten 6 mm (180 stuks), 8 mm (180 stuks), 10 mm (180 stuks) en 12 mm (90 stuks) in 3 keuren zilver, goud en rood.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Twan

TFO TiCrX #7 en nog wat anders spulletje van A&M

HappyFisherman

Vanmiddag plakpruttel voor m'n waadpak gehaald. Naadjes op de knieƫn even ingesmeerd, want het begon bijna te klotsen op Baggelhuizen laatst...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Slechtvalk

#879
Quote from: goswit on October 17, 2014, 14:59:12
Zomaar een vraagje,  waarom kom ik Hardy hengels zo weinig tegen.Is dat door de prijs of is de kwaliteit niet goed.


Gos

Kwaliteit is mijns inziens prima, innoverende stokjes. Alleen verdeling van het merk is een ramp, daarom zijn ze vrij exclusief. Er zijn wel een paar dealers in NL (Hamelink, Traditional, Flysupply). Het merendeel van de hengels worden nu ook in Korea gebouwd, maar bouwkwaliteit is nog steeds top en steekt kop en schouders uit boven veel andere merken. Garantie is flut  >:( Maar winkelier die achter zijn product staat kan het verschil maken.

Team

#880
En Handy Fish niet te vergeten .  Daar komt bij dat Greys ook van Hardy is, en die maken zeer goede hengels voor een mooie prijs, De streamflexen  zijn wereld beroemd.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Slechtvalk

Even vergeten in mijn opsomming haha  :D Prachtkerel Bert Schouten van Handyfish.

Raymond

Ik heb jaren geleden een tweedelige Hardy Sovereign 7'6" #2/3/4 gekocht via Marktplaats. Ik gebruik hem wel eens op de riviertjes in Duitsland i.c.m. en TT #3 en ik kan toch iedereen verzekeren, wat is dit een heerlijk stokje!
::wtf::

Slechtvalk

De Sovereign van Hardy was een prachtserie. Alleen de naam al, pure adel. Heerlijk ook die lijn waardering in de nineties 2/3/4, houd het midden en je zit altijd goed. Ik weet nog goed dat ik als studentje zat te kwijlen in de catalogus van Wout van Leeuwen waar deze serie ook stond vermeld. In die tijd kende ik een Belgische visser die er eentje in bezit had voor het vissen op het Veerse meer. De goede man reed ook in een Jaquar XJ en was Dierenarts (nog de goede tijd) in Knokke ( had zeker geen stiff upperlip) en was altijd erg spraakzaam. Daar kwam ik toen aanzetten met mijn Kunnan vliegenhengel haha. Ik heb toen die Sovereign ook eens elegant zien buigen als een lakei op een Beekforel van ruim 80 cm, ik had toen de eer om dat nobel dier te scheppen. De Beekforel werd door de man met de nodige cachet weer teruggeplaatst in zijn of haar element. Het begon al donker te worden en we gingen ieder weer naar huis. De Hardy man met zijn Jaq, ik op mijn Puchje.

Ochi

Net 2 mooie stekboekjes binnen over zeeforelvissen in Denemarken
2 weken geleden voor het eerst naar Fun geweest en heb de smaak te pakken.
Dat wordt volgend jaar kilometers draaien en hopelijk veel kromme hengels.

Stevo

6 pakjes engelenhaar bij de Zeeman in diverse kleuren  prima voor de streamers
Veel voor weinig  :)

Twan

FF wat lijntjes besteld  ;D en nog wat kleine hebbedingetjes en tippet etc..
Rio Avid Trout Intermediate wf-6-I
Guideline High Water WF-6-F
RIO Grand WF7F

FSCHAMP

#887
- 5 bucktails (wit, oranje, geel, lichtblauw & chartreuse)
- 8 rolletjes Danville nylon

om snoekstreamers en zeebaarsvliegen te maken
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

GJ

#888
Een hele zooi leaders. In verschillende maten en soorten.
Cleaner en conditioner voor mijn lijn.
tippet ringetjes.
opbergmapje voor de leaders.
Onderhoud voor de hengel en reels.

Jippy, het is net allemaal binnen ook   ::KOOL::

merijn1982

Lang leve de kerstmarkt! Goedkoop streamermateriaal:-)

Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

We hebben hier een mega grote kampeerwinkel ( hendriks ) en die heeft altijd ook een grote kerst afdeling/show. Pakje glitters 0,75 cent!
Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

marco K.

Laatste aankoop hmh vice! Volgende week maar eens proberen.

Arno

sage motive 9 ft #9 voor snoek en zeebaars.

Joost S.


merijn1982

Klinkt goed arno!

Joost s. Ik zoek er ook zo een maar dan met om de tien centimeter een ander kleurtje. Vind ze nu maar tot een meter:-(
Tight lines!!

Joost S.

#897
Ok. Geen idee, bouwmarkt misschien?

Elke rover die ik vanaf nu vang met de vlieghengel zet ik een streepje, dus er komt vanzelf wat meer kleur in, als het goed is.

Rood voor snoek, geel voor roofblei, blauw voor snoekbaars en groen voor baars van 30+ of zo.

vliegvisserdorian

Quote from: Joost S. on October 25, 2014, 08:42:44
Rood voor snoek, geel voor roofblei, blauw voor snoekbaars en groen voor baars van 30+ of zo.
Gaaf idee!

Ik heb net bij dyckers een stripmand besteld, ik had er zo eentje:

(paar maanden geleden van een vriend gehad) dat is al een hele verbetering bij het snoeken tov geen stripmand je gaat in ieder geval niet meer op je lijn staan en hij zit niet meer achter planten ed maar de lijn gaat nog wel veel in de knoop, zeker als je loopt met de lijn in de mand. Dus nu maar een "echte" gekocht, scheelt hopelijk een hoop frustratie als de lijn weer eens in een mooie nette knoop zit.

Oh en gelijk maar een Dyckers meetlint besteld  8) Wel weer een hele uitgave die 1,50 :o

Hilco de Visser

stripmand?  dat is toch gewoon een  maaienbak  :P