"Eemhof"" strike indicators

Started by golddigger, December 09, 2014, 07:50:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

golddigger

Weet iemand of de strike indicators die op de Eemhof te koop waren nog ergens te koop zijn?
Zijn verrekte handig, maar ik heb ze nergens anders gezien
Perry

Vliegvissers.nl


Rossie69

2 kleuren  deelbaar en een stiekie ?

Troutbuster

#3
Zijn dat niet "gewoon" de "turn-on" strike indicators??

Zijn onder diverse merken/leveranciers te koop!

Persoonlijk vind ik al dat soort beetverklikkers een groot drama!

Ik gebruik altijd een pluk indicator Yarn van Ligning Strike, werkt super!!

Verschuift niet, is multi instelbaar (grote pluk bij zware nymphen of turbulent water, kleinere pluk bij onverzwaarde nymphen/buzzers op stilstaand water!), allerlei kleuren dus altijd goede zichtbaarheid, weinig tot geen last tijdens werpen, en drijft als een kurk!!

Verder is het met dit materiaal erg simpel om een indicator vlieg te maken als er bv tijdens wedstrijden, geen beetverklikker gebruikt mag worden maar wel een vlieg!
Nog een voordeel is dat, we hebben het allemaal wel eens gehad, de verklikker nogal eens aangevallen wordt door de vis!
Fijn dat er dan een haak in zit!!! ;) ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Het is een massieve indicator met centraal gat
Ze waren hand gemaakt volgens mij want ze waren nooit allemaal gelijk
Er waren 3 maten van
Op de foto small en midium


[attachment deleted by admin]

Arjan Maat

Hoi Golddigger,

Besef je wel dat die beetindicatoren een beperking hebben als je met een leader vist die 1,5 tot 2 maal de lengte van de hengel heeft, en je de lengte van de leader optimaal wil gebruiken, om echt diep te kunnen vissen ;-)

Egg Yarn is dan wel een stukje makkelijker.

TL Arjan Maat

Dick

Hendrik vna de Berekuil heeft alles gekocht, dus moet je die maar even bellen

golddigger

Hoi Arjan, ik vis meestal in water van max 2 meter
Stadswater hier in en om Den Haag
Dan zijn ze ideaal omdat je de verklikker makkelijk kan verschuiven

Hoi Dick, bedankt voor de tip, ik ga ze wel even contacten

Aan alle anderen, bedankt voor het meedenken
Groeten Perry

peterf

Ik gebruik deze New Zealandse strike indicator.

http://www.strikeindicator.com/ProductDetails.asp?ProductCode=TOOL

Deze kan ook door de ogen van de hengel.
Peterf

W3stland

Ik heb zo ook al gezocht op internet.. Niet gevonden.. Zijn echt top indicators.. Goed verschuifbaar en kunnen nooit van je lijn vliegen.. Mocht je ze op internet vinden zou ik het top vinden als je de link plaatst
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

MarcelN

Waarom geen stukkie 'holle' vliegenlijn, werkt prima kijk maar naar Johnny  ;) ik heb nog wel een eindje ervan liggen, ergens...  :-\

Wilco

Heren,
Bij Raven op de zeevisafdeling hebben ze dit soort "drijvende "kralen in verschillende maten en soorten. Rond en tonvormig. Gat is al aanwezig en een dun slangetje inlijmen daar je lijn door en dan vastzetten met een stukje oude vliegenlijn bv.
http://www.raven.nl/drijvende-kraal-groen-geel-xl/nl/product/1692/

Beertje

Wat ik haat aan dit type beetverklikkers is; dat ze bij het te water gaan  een plonsje geven en bij het opnemen een moeilijk te omschrijven geluid maken.
Bovendien kun je ze niet door het topoog trekken. Dan zijn er wel betere.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hannus

Perry vraagt alleen waar ze te koop zijn, nou, ik denk bij muddler.nl

Hilco de Visser

Die winkel heeft ook alles he , ongelofelijk  ::)

Team

#15
Quote from: peterf on December 09, 2014, 12:54:55
Ik gebruik deze New Zealandse strike indicator.

http://www.strikeindicator.com/ProductDetails.asp?ProductCode=TOOL

Deze kan ook door de ogen van de hengel.
Peterf
Dit zijn de beste als je er een gebruiken wilt 
NUNC  AUT  NUNQUAM

merijn1982

Gebruik ze van a&m. Haal het slangetje er uit en gebruik een doormidden geknipt cocktail prikkertje om 'm op de lijn vast te zetten. Zo blijft ie op zijn plek. Is ie toch te verschuiven en kan je 'm er zo weer af halen. Drijven goed en kosten bijna niks
Tight lines!!

Hilco de Visser

maar passen niet door je hengel oog, net als mijn  water balonnetje

merijn1982

Nee dat klopt. Dat is het enige nadeel. Ligt er ook waarvoor je het gebruikt... in de haven red ik het met 3,5 meter leader wel en dan is het prima te doen. Met karpervissen staat me waker nooit dieper als 1,5 meter dus gaat ook prima. Dus voor mij werkt het. Wil je alleen erg diep vissen word het lastig...
Tight lines!!

Hilco de Visser

ik vis enkel in de winter op 1,8 meter (randmeerhavens) verder nooit dieper dan 1mtr dus voor mij werkt het ook  ::goodjob::

W3stland

Ik zie ze niet staan hoor bij mudler
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

sjoerd

Quote from: Wilco on December 09, 2014, 22:06:36
Heren,
Bij Raven op de zeevisafdeling hebben ze dit soort "drijvende "kralen in verschillende maten en soorten. Rond en tonvormig. Gat is al aanwezig en een dun slangetje inlijmen daar je lijn door en dan vastzetten met een stukje oude vliegenlijn bv.
http://www.raven.nl/drijvende-kraal-groen-geel-xl/nl/product/1692/

Het kan nog makkelijker, gewoon  dit soort kralen(drijvertjes) vastzetten met een cocktailprikkertje en die afknippen.Wel een klein stukje laten uitsteken zodat je de beetverklikker eenvoudig kunt verplaatsen. Mocht het stokje toch iets te dik zijn dan kun je ze eenvoudig wat afslijpen op een elektrische slijpsteen(amaril)

Koen

Perry, als je ze vindt laat het me ff weten, zou ze ook wel graag weer willen. Die dingen zijn super.

hannus