hulp gevraagd (van hengel tot vest tot vliegbinden)

Started by jur606, June 05, 2012, 11:52:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Beste Mede internet forum gebruikers (en vliegvis fanaten)

Mijn projectje schuurbouwen thuis, zit in de fase dat het richting het einde gaat.
en ik ben toch wel een beetj eaangegerepen door het vliegvissen en binden daarbij wil ik ook gaan proberen (tuurlijk)

dus als de schuur weer ingeruimd wordt gaat er een hoop roofvis spul, verkocht worden, niet alles wat kajak vissen op zee e.d. heeft toch nog wat dingen nodig maar wel een groot gedeelte  (maar dat maakt hier niet zoveel uit) daardoor ontstaat er hopelijk weer wat ruimte, en 2 keer zo grote schuur zal ook helpen :P)

Nu het volgende

Ik ben nog op zoek naar een aantal dingen en hopen dat jullie me van wat advies en richting willen geven.

Zou graag nog een 2e setje aanschaffen naast mijn #4 wil ik nog een
#7 setje (dus hengel reel en lijn) aanschaffen om toch de wat groter vissen te kunnen belagen, snoek roofblei en karper en de OVM forellen en natuurlijk ZEEBAARS (dus streamertjes en brood zalm ei immitaties weg zetten)Zoek een niet te prijzig setje, en is het verstandig om weer voor een WF drijvende lijn te gaan zoals ik op op mijn 4 heb zitten?

Ik ben ook nog op zoek naar een vliegvis vest (met genoeg bevestigings mogelijkheden en opberg mogelijkheden) voor tangetje schaartje vliegdoosje (of 2)

Buiten dat wilde ik ook voorzichtig met binden gaan beginnen
Heb een vice en nog wat bijbehorende materialen en wat klosje binddraad e.d. dus kan wel iets.

Ik zou graag een paar vliegjes willen kunnen maken (eerst maar eens met hulp via internet e.d.)
ik dacht aan wat makkelijke goed vangende vliegjes
Hoopte een paar simpel vliegen (dus niet voor elke vleig totaal nieuw en meer materiaal :P (opties mogen gemeld worden)
Red tag (met en zonder goud kopje)
en e.v.t nog wat simpel vliegjes droog danwel nymph
en ik wilde 100% zeker ook ep streamertjes maken (voor zowel snoek roofblei als zeebaars)
en e.v.t. welke haken en haakmaten en bijkomedne dingen lijm oogjes etc?

kunnen jullie me wat op weg helpen :)

(sorry veel te veel en veel te lang maar ja als het je eenmaal te pakken heeft)







Hilco

ik zag laatst een vliegvisvest met zwemvest geintegreerd. lijkt me prima plan als je uit de schommelkano gaat vissen.


jur606

hilco hij schommelt echt niet zoveel

Rob wat heb je e.v.t .liggen welke richting moet ik dneken dan
(bindmateriaal of meer richting hengel vest e.d. voordat ik zo straks wat bestel :)


jur606

Rob zie pm,
Ben altijd wel geintereseerd hoeft echt niet allemaal nieuw te zijn, na paar keer vissen is het toch niet meer nieuw.


jur606

als we ergens volgende week tot een deal komen heb ik een 7 hengel reel en misschein ook al een vliegvis vestje
dan blijven de overige dingen nog over :)

Mijn voornamelijke vraag
ik wilde wat ep streamertjes gaan binden (divers gebruik zoet snoek roofblei als zout makreel zeebaars e.d.)
Welke haakmaat zou ik er dan bij moeten bestellen?
en welke binddraad zou ik het mee meoten vastzetten?




peterf

Quote from: Hilco on June 05, 2012, 12:04:48
ik zag laatst een vliegvisvest met zwemvest geintegreerd. lijkt me prima plan als je uit de schommelkano gaat vissen.

Hilco, dit vest met automatisch opblaasbaar gedeelte gebruik ik.
Voor het thuisfront een geruststellend idee.


Hans-oet-remunj

by ons in de kanoclub mag je per definitie niet mee varen als je geen zwemvest aanhebt  8) Past overigens prima onder een oversizen vliegvisvest, wordt je wel een beetje 'jerommeke' van  :)

En als we op zee gaan branding varen is een helm ook verplicht : de bodem is niet ver en met een deinende zee kan dat vervelend worden als je op je kop gaat hangen  ;)

In na en winter seizoen is neopreen pak ook een must, ivm de kou als je te water raakt.

Desondanks verzuipt er wel eens iemand (al dan niet bijna)...... :'(