't Nylan Ameland

Started by Bruce, July 29, 2019, 08:54:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bruce

Hi allen,

Dit weekend ga ik weer naar Ameland. Inmiddels kom ik er 7 jaar met veel plezier een lang weekend. Sinds jaar 1 gaan we ook altijd minimaal 1 dagdeel naar de forelvijver 't Nylan en inmiddels weten we ook wel ons visje te vangen daar met de lichte spinhengel. Dit jaar gaat de vlieghengel mee.

De vraag is of je suggesties hoe de spin setup te vertalen naar de vliegsetup en wat voor striptechnieken.

Mijn spinsetup was altijd glaslood, 50 cm FC onderlijn en dan langzaam de powerbait over de bodem of bijna op de bodem binnen vissen.

Ik weet niet precies hoe diep het daar is maar ik zit zelf aan de volgende set up te denken: DI3 lijn, wooly bugger en dan met achtjes binnen strippen.

Wat denken jullie?


Gert

Ja, zoals jij het zelf voorstelt zou kunnen.
En droge vlieg zou leuk zijn als dat werkt.
Ik ken die vijver niet, maar ik was vorig jaar een weekendje ergens in BelgiĆ« op een camping met een eigen forellenvijver en ik was bij wijze van spreken de eerste ooit die met een vliegenhengel daar viste. Ik ving dus helemaal niets! - die forellen aten alleen maar powerbait en een soort van fluorescerend plastic. Hadden nog nooit een insect gezien waarschijnlijk  :o
Hoop dat jij daar meer geluk hebt.
   

Scaramouche

neem wat 'pellet'vliegen mee: gewoon wat bruine chenille om een haak 10 wikkelen met hier en daar een glittertje en een koper koppie zodat hij langzaam zinkt. dat lijkt op hun 'natuurlijke' voedsel  ;D

werkt op de meeste vijvers waar ik ben geweest.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bruce

Thanks voor de tips.

Ik ga droog en pallet vliegen proberen.