Kyllburg mei 2015

Started by Troutbuster, January 20, 2015, 08:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Volgens mij zijn de regels op de vergunning dusdanig dat men niet eens denkt aan C&R

Dit betekent niet dat dit niet mag, want er staat niet dat het niet mag!!

Wat men wel vermeld is dat na de "vangst" (lees meenemen) van 3 maatste "edelvissen" (Forel of vlagzalm) het vissen moet staken

Volgens mij is het zo dat zolang je geen vis in je bezit hebt, je gewoon door mag vissen mét C&R !

Maar ik kan het verkeerd zien natuurlijk! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Nou volgens mij is het principe dat je vist " voor de pot" en een maatse vis terug zetten is niet toegestaan en valt onder dierenkwelling. Wonderbaarlijk genoeg werd mij dat in Belize ook toegeroepen door een local. Gevangen vis moet je gebruiken voor consumptie want anders was het zoals hij zei "harassing an animal"!
grtn Frans

Sieger

Een zeer uitgebreide juridische toelichting op de vraag of 'Catch en Release" al dan niet is toegestaan in Duitsland.

Er is maar 1 Bundesland (Schleswig-Holstein) waar het expliciet is verboden. De strekking van het verhaal is dat het niet in de wet staat dat het verboden is, maar dat je wel het risico loopt een boete te krijgen voor dierenmishandeling. Die aanklacht wordt overigens in heel veel gevallen dan weer geseponeerd...

Wel een aardig stuk om door te lezen, maar een echt helder antwoord is er dus eigenlijk niet.... Persoonlijk ben ik er nog nooit op aangesproken, waar ik ook in Duitsland heb gevist..
http://www.fangplatz.de/angeln/bereiche-themen/allgemein/artikel-allgemein/catch-and-release.html


Sieger

Team

Ik heb ook begrepen van de hoteleigenaar, dat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek, niet mag vissen??!!
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Feitelijk rare jongens die Duitsers,en alhgoewel ik nog nooit problemen heb gehad met een controleur die mij verbood Catch en Release toe te passen, vind ik het alemaal erg vreemd en ik zal zeggen waarom;

Als alle vangst mee moet, omdat terugzetten dierenmishandeling zou zijn, waarom dan minimum maat??

Vissen onder de maat MOETEN toch terug?? (of snap ik het nou niet?)

Daarnaast heb ik nooit gelezen op mijn vergunning dat maatse vis mee moet, wel mee mag en bij 3 maatste vissen moet het vissen gestaakt worden

Ton, alleen de dag van vertrek is geen visdag, tenminste op het stuk Kyllburg en Malberg, en volgens mij tal van andere stukken ook

Er zijn volgens mij wel stukken waar jou stelling geld, maar daar ga ik niet heen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Ook hier is geen duidelijke regelgeving, In Kyllburg werd ons door een controleur duidelijk gezegd, dag van aan komst en dag van vertrek niet vissen, ook de Nederlandse camping eigenaar zei dat het zo is, in Zur Post zei de eigenaar het ook. Dat ze zich er niet aan houden, is wat anders. Het ligt eraan hoeveel vergunningen ze nog hebben???
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Bron, the wizard of fishing van Hyppo Wanders

WATER Kyll
plaats Kyllburg
lengte traject 5,8 kilometer
gemiddelde diepte 0,5 tot 3,5 meter
gemiddelde breedte 15 - 35 meter
 
type water
Enkele snel stromende stukken, maar meest diepere pools en langzaam stromende stukken, grote keien op de bodem en stukken grove kiezel, soms een lemen (zachte) bodem.
oeverbegroeiing
Oude overhangende bomen, soms zeer dicht kreupelhout en enkele open stukken.
visbezetting
Bruine forel, regenboogforel, vlagzalm, alver en serpeling, veel kopvoorn en barbeel.
vergunningen verkoopadres
Hotel-Pension Müller
Mühlengasse 3
54655 Kyllburg
telefoon: 0049 (0) 6563 96960
info: http://www.mueller-kyllburg.de
Het Hotel-Pension Müller ligt in het centrum van Kyllburg, direct aan de Kyll.
Vergunningen ook verkrijgbaar bij andere pensions of bij de camping in Kyllburg. Caravanbezitters opgelet!: lees ook de waarschuwing bij het verslag
vergunningen prijs
€ 10,00 per dag
voorwaarden
Per overnachting één dag vissen. De dag van vertrek is geen visdag. Vissen die aan de maat zijn mogen niet teruggezet worden. Bij het in bezit hebben van 2 vissen moet de visserij beeindigd worden. Géén streamers. Weerhaakloos
seizoen
8 april - 14 oktober
overnachtingen
Hotel - Pension Müller
"Petri Heil"


Troutbuster

Vissereij voorwaarden St. Thomas, Kyllburg & Malberg Eifel

Forel? Vlagzalm? Barbeel? Kapitale Karper? Snoek? Vliegvissen en de Eifel?

Het is mogelijk te vissen in de rivier de Kyll in de gemeenten Malberg, St. Thomas, Zendscheid en in het luchtkuuroord Kyllburg.
Voor alle visgebieden gelden eenduidig de volgende

Voorwaarden:

Het visseizoen start vanaf 15 maart en eindigt op 14 oktober.
Aan een gastvisser mag alleen een dagvergunning afgegeven worden voor zover hij in een erkend vakantieverblijf minstens 2 overnachtigen geboekt heeft. Voor elke 2 overnachtigingen mag hoogstens 1 dagvergunning verstrekt worden en voor iedere verdere 2 overnachtigingen kan 1 verdere dagvergunning verstrekt worden. Op de dag van vertrek mag geen vergunning meer uitgegeven worden. De dagvergunning voor gasten wordt, zoals voorheen, aan de vakantieverblijven in bovengenoemde gemeenten verkocht.

De dagvergunning voor gasten kost 10,00 €. Vissen is alleen toegestaan met gebruik van de kunstvlieg (droge en natte vlieg en nymfe). Hierbij mogen alleen nog weerhaakloze haken gebruikt worden. Het vissen met de streamer is verboden.
Een gevangen vis, die aan de maat is en zich niet in de geslotentijd van zijn soort bevindt, mag niet teruggezet worden. De dagelijkse visvangst is beperkt tot maximaal 2 edelvissen (forellen of vlagzalmen). Bij de vangst van de 2e edelvis, die aan de maat is, moet men direkt stoppen met vissen. In dit geval mag men ook niet meer verder vissen op witvis. De vangst en het meenemen van witvis is niet aan aantallen gebonden. Een gericht vissen op vissoorten die zich nog in de geslotentijd bevinden, als ook het vissen op ondermaatse vissen van elke soort, is verboden. De gesloten tijden en de minimale vanglengte van de vissen moet in acht genomen worden. Voor het overige gelden de wettelijke voorschriften.

Voorwaarde voor het verkrijgen van een dagvergunning is het bezit van een geldige Duitse visvergunning. Gasten uit België en Nederland kunnen zonder bewijs van een visexamen een Duitse visvergunning verkrijgen in het gemeentehuis van de Kyllburger Waldeifel te Kyllburg. Een pasfoto is hiervoor nodig.
De kosten voor het verkrijgen van een Duitse visvergunning (voor een jaar) bedragen 9,00 €.

Fischereistrecken und Erlaubnisscheinkosten:
Kyllburg 6,5 km eenzijdige oeverlengte 10,00 €
Malberg 4,5 km eenzijdige oeverlengte 10,00 €
St. Thomas (gedeeltelijk privé-traject) 5,4 km eenzijdige oeverlengte 10,00 €
Usch/Zendscheid 2,4 km eenzijdige oeverlengte 10,00 €

Vissoorten (minimale lengte):
forel (28 cm), vlagzalm (32 cm), barbeel en karper (35 cm), snoek (50 cm)

Quelle: Tourist-Info Kyllburg
"Petri Heil"


Team

Precies dat staat er, bij iedere 2 overnachtingen, mag hoogstens 1 dag vergunning gegeven worden.
Bij twee overnachtingen ben je er 3 dagen, en mag je maar 1 dag vissen,  dat boek van Hyppo is geen Duitse wetgeving, werd mij fijntjes verteld, en bij Muller nemen ze een loopje met de regels zei die controleur.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Bone F

Jan je hebt helemaal gelijk. Echter wel een ommekeer in de duitse grundlichkeit dat ze de hand lichten met de regels ;D
Overigens in Gerolstein geldt die overnachtingregel kennelijk niet. Daar konden we in de 'winkel van Sinkel', bij de brug zo een vergunning kopen.

maurice

Voor Kyllburg moet je toch echt wel bij Muller logeren of op de camping staan om daar een vergunning te krijgen.
De ortsbugemeister daar kun je terecht als je in omliggende dorpjes overnacht.


Ik heb er geen last van dag van komst en vertrek.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Ze doen gelukkig nooit moeilijk daar bij onze Oosterburen (hier wordt overigens wel moeilijk gedaan ::) ::))

Kom al 13 jaar ik Kyllburg, nooit enige last gehad (elders in Duitsland trouwens ook niet)

Dag van vertrek is wel een issue, maar hotel eigenaren schrijven de gasten "fake" in om zo de uitgegeven vergunning te kunnen rechtvaardigen.

Ik ben dit topic overigens gestart om mede te delen dat we weer een mooi lang weekend Kyllburg voor de boeg hebben met 6 gelijkgestemde broeders in Petrus

Momenteel is van het originele topic bitter weinig meer over ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Jan ik hoop dat de voorpret er niet minder door geworden is. Veel plezier daar.

Team

#39
Natuurlijk wens ik je veel plezier Jan en kompanen, ik zelf ga er ook weer heen ,en heb nooit geen probleem en vis iedere dag.

Maar toen we die zeer fanatieke controleur troffen op de camping, werd ons fijntjes verteld hoe het officieel hoort.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Team

Quote from: maurice on January 26, 2015, 20:22:47
Voor Kyllburg moet je toch echt wel bij Muller logeren of op de camping staan om daar een vergunning te krijgen.
De ortsbugemeister daar kun je terecht als je in omliggende dorpjes overnacht.


Ik heb er geen last van dag van komst en vertrek.

Gasthaus zur Post  naast Muller is ook wel goed, wij kwamen daar omdat Muller vol was.
NUNC  AUT  NUNQUAM

maurice

[quote name="Troutbuster" post=143920 timestamp=1422305052]<br />Kom al 13 jaar ik Kyllburg, nooit enige last gehad (elders in Duitsland trouwens ook niet)<br />[/quote]<br />Omdat ik er absoluut niet van uit kan en wil gaan dat je als gast in een land je opzettelijk aan  regelgeving onttrekt, moet ik uit bovenstaande concluderen dat je daar nooit veel vangt (d.w.z maatse vis) of dat je dat wel doet en na de tweede maatse vis het vissen beïndigt.<br />Zo'n tripje zou mij niet de moeite waard zijn.<br />Desondanks toch veel plezier r:[emoji14]roost:: gewenst.  ::green::<br/>

Mijn meetlat is niet langer dan 20cm en inschatting is meestal 25cm.

Anders moet ik al na 10min stoppen met vissen.

[emoji12] [emoji12] [emoji12]
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

hoor en zie en lees het alwel.

zal maar op zoek gaan naar ander Duits water.
doods stukken van de Kyll.
liever geen gepiel.


Troutbuster

Ach Henk, het zal wel meevallen

Vis zit er altijd wel, ik heb er te veel meegemaakt om te zeggen dat het dood is

We gaan een lekker weekendje, met intussen 7 man er op uit

Gr

Jan
"Petri Heil"


arpad

Quote from: maurice on January 20, 2015, 16:39:20
3 X Niks daar, hele winter veel regen geen sneeuw.
Gevolg aardverschuivingen van oevers en veel dood hout (lees hele bomen) in het water.
Zwarte maffia heeft goed huisgehouden deze winter.

ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar er ligt vanaf de kerst elkedag sneeuw enja er zijn bomen omgevallen ,maar dan door de sneeuw van vorigeweek

maurice

Dat mag je arpad,

Deze wijsheid komt van bevriende dorpsbewoners, vissers en jagers uit de buurt.
De eerste. Aardverschuivingen hebben zich in oktober al voorgedaan.
En de gevolgen heb ik met eigen ogen gezien.
Misschien heb ik er zelfs wel mijn voordeel mee gehad met het vissen op de laatste dag.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

eric de vliegvisser

Er zijn toch ook stukken pachtwater waar maar twee vergunningen per dag worden afgegeven. met verplichte overnachting. is dat ook niet waar dan.

gijsie20

Quote from: eric de vliegvisser on March 16, 2015, 21:28:07
Er zijn toch ook stukken pachtwater waar maar twee vergunningen per dag worden afgegeven. met verplichte overnachting. is dat ook niet waar dan.

Dat kan...dat heb je in Duitsland wel meer. Vaak hebben hotel eigenaren oid een stuk rivier in beheer wat ze koppelen aan een verplichte overnachting bij hun wil je er vissen. Vaak is er dan ook een limiet aan aantal vissers op dat stuk.
Niet heel gek...met 10 man op 3 km loop je elkaar al gauw in de weg  :)

eric de vliegvisser

inderdaad gijsie20 eb dat is wat ik en mijn vismaatje altijd doen lekker rustig en alle ruimte je betaald wel iets meer maar met alle respect dan heb je echt wat en niet een overlopen visroute

Koen

Quote from: Rossie69 on January 27, 2015, 21:05:07
hoor en zie en lees het alwel.

zal maar op zoek gaan naar ander Duits water.
doods stukken van de Kyll.
liever geen gepiel.

Dat stuk bij kyllburg is echt niet doods hoor. Als je daar niks kan vangen kun je gewoon niet vissen. 10 vissen is een slechte dag (heel hoog water uitgezonderd). Je ziet daar zo veel mensen die echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn. Ze rennen door de rivier, nemen niet de tijd om ff goed rond te kijken en ff zien wat er speelt. Ze vissen altijd in het midden, niet de kanten. Down and a cross met een nymph etc etc etc.