Philippsheim

Started by Flysselmeer, September 06, 2012, 17:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flysselmeer

Om maar mee te beginnen............

Donderdag 20 sep gaan we met 4 man richting Philippsheim om te vliegvissen op de Kallenbach. Het arrangement bestaat uit 3 nachten en dus 2 hele dagen hengelen op riviertje de Kallenbach. Het gaat hier om de vrijdag en de zaterdag. Op donderdag vroeg uit de veren om rond de middag aan te komen in Philipsheim. Nu is het de bedoeling om donderdag de hele middag nog te kunnen vissen op de Kyll. Dit ook de zondag ochtend om vervolgens weer huiswaarts te gaan. Alleen moeten we nog even zoeken waar we gaan vissen op de Kyll rond Philipsheim en waar we de vergunningen kunnen kopen.
In het boekje "Vliegvissen in de Eifel", staat dat het traject bij Philipsheim slechts 3 vissers per dag toe laat en maar 60 per jaar. Het traject bij Speicher zou na een telefoontje mogelijk kunnen. De andere trajecten zijn dan weer met een verplichte overnachting.

Heeft iemand nog ervaringen in die omgeving? Is het nog steeds zo dat er maar 3 vergunningen per dag worden uitgeschreven op de Kyll bij Philipsheim?

groet en bvd,
Flysselmeer

Useless

Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik daar gevist heb (zie ook http://www.flyfever.com/pages/useless-thoughts_6.html ) maar toen was het inderdaad zo dat er op de Kyll slechts 2 vergunningen voor gastvissers werden uitgegeven. Ook was het toen zo dat de "strecke" niet helemaal bevist mocht worden. Het grootste deel was toen voorbehouden aan leden van de plaatselijke hengelsportvereniging en het stuk voor de gastvissers was vrij kort.
Maar wellicht is het nu allemaal veranderd, want toen ik daar was werden er ook slechts 3 vergunningenper dag op de Kallenbach uitgegeven dus wij moesten ons clubje toen splitsen. 2 Man bevisten de Kallenbach en 2 man de Kyll. Even een telefoontje plegen lijkt mij het meest voor de hand liggen.
Succes.

maurice

ben er wezen kijken op de Kyll, wilde er samen met Youri gaan vissen.
heb er vanaf gezien, veel te moeilijk vissen met de begroeiing.
bij de drankhandel waar je de vergunning kunt halen is een vliegvisser die dat regeld, hij vertelde trots dat hij blij was met 2 à 3 visjes in 4 uur tijd en dat hij er toch regelmatig staat te vissen. (LEES 3 KEER PER WEEK)
uitzetten deden ze 1 keer per jaar en wel in maart, voor de rest moesten ze het hebben van de vis die over komt van andere stukken.
dat stuk Kyll zou ik je in iedergeval niet aanraden, +/- 800mtr waarvan een kleine 200 meter redelijk te bevissen is.
voor mij en Youri niet de moeite waard om te vissen
::bbq:: ::proost:: ::proost::