Digitale Vliegvisser 01

Started by Franky Boy, October 20, 2016, 16:34:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Franky Boy

SENSATIONEEL NIEUWS VOOR VLIEGVISSERS
Naast het zeer gewaardeerde papieren blad De Nederlandse Vliegvisser presenteert de VNV voortaan ook De Digitale Vliegvisser. Dit digitale blad zal - net als De Nederlandse Vliegvisser - 4 keer per jaar verschijnen.
De Digitale Vliegvisser is (en wordt) geen vervanger van het papieren blad. In tegendeel. De papieren en de digitale uitgave hebben (en houden) elk een eigen karakter en inhoud.
We hebben gekozen voor een beeldformaat dat overeenkomt met de meeste tablets.
Maar de Digitale Vliegvisser kun je ook bekijken op je laptop of desktop computer.
Je kunt de Digitale Vliegvisser online bekijken en allerlei links en filmpjes hierin aanklikken en bekijken! Bepaalde links zijn echter alleen voor leden van de VNV toegankelijk!
Je kunt de Digitale Vliegvisser ook als PDF downloaden.
Als bestandsformaat is gekozen voor de pdf. PDF's kunnen op iedere computer, laptop, tablet of e-reader gelezen worden.
De Digitale Vliegvisser is gratis voor iedereen die hem wil lezen. Dus deel dit digitale blad zodat iedere (vlieg)visser in Nederland en Belgiƫ kan ervaren hoe mooi onze gezamenlijke hobby is.
http://www.vnv.nu/index1.php?id=2&cat=5808aacb75783

Scaramouche

Mooi leesvoer!!  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Heb m gedownload op de tablet, nog niet naar gekeken.. maar het is zeker leuk! Ben benieuwd naar de inhoud
Tight lines!!

Hajo

Pittig bestandje, die offline versie ... 66 MB ::wtf:: Maar zeker leuk om te lezen, en ook erg handig dat je de mogelijkheid krijgt om een notificatie te ontvangen als de nieuwe uitgave online staat! ::goodjob::

HappyFisherman

Fossielen die een oplossing proberen te vinden voor een gecontroleerde kernfusie....

Ik heb op nog geen enkel platform negatief commentaar geleverd op de VNV, omdat ik vooral voor het blad lid ben (en daar echt van kan genieten), maar om dit nu SENSATIONEEL te gaan noemen gaat ook mij te ver.

Schoenmaker blijf bij je leest!


Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit59

'k ben echt geen type van 'laat alles maar bij het oude', maar doe mij toch maar het fysieke exemplaar van het blad. Daar kun je lekker in bladeren, snuffelen etc.
Ik zit liever op de bank met het blad zelf dan dat ik daarvoor gebruik moet maken van een digitaal hulpmiddel.
Maar dat is mijn mening.....

Gerrit

Franky Boy

Als je dan commentaar hebt (en dat mag en MOET zelfs) moet je wel even aangeven wat er in jouw ogen ontbreekt, HappyFisherman !
Ik vind het interactieve juist erg leuk. Dat je bij een kunstvlieg meteen het binden ervan kan bekijken. En een filmpje over het vissen op winde :)
Ben ook niet van dat moderne en digitale, maar vind dit ook een leuke AANVULLING op het gedrukte blad. En helemaal gratis!
Het gedrukte blad blijft gewoon bestaan, daarover geen zorgen... :)
Heeft iemand nog opbouwende kritiek dan is die natuurlijk erg welkom!

iMarco

Leuke aanvulling. Begrijpelijke move ook wel om wat makkelijker 'nog niet leden' te bereiken. Inhoudelijk wat beperkt maar begrijpelijk. Lijkt een soort van teaser op het volledige blad te moeten zijn. Mooie plaatjes ook wel.

goswit

Helaas bovenste foto zwartscherm    onderste foto alleen maar tekst.  ( laptop ) :'(
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Franky Boy

Beste Goswit,
Twee foto's?
Dan ben je niet verder dan de website van de VNV gekomen... :(
Als je de bovenste opent, kom je pas in het digitale blad terecht en dan zie je alleen een grote coverfoto van het digitale blad.

p.forel

Eindelijk digitaal ook

En dat voor wat ik altijd het fossielen vnv noemde.

Ach er blijken ook fossielen buiten het vnv te zijn  ;)

Franky Boy

Ha ha ha... :D
Als je als 6 jarige nog leesles hebt gehad met AAP, NOOT, MIES op een houten schoolbord met hangletters aan haakjes, dan is dit Digitale blad absoluut SENSATIONEEL !
::goodjob::
Alle andere 'fossielen' van de VNV moesten toen nog verwekt worden.
En in enkele gevallen moesten de ouders van de 'fossielen' nog worden verwekt...  ::)

Raymond

Quote from: Gerrit59 on October 20, 2016, 20:51:21
'k ben echt geen type van 'laat alles maar bij het oude', maar doe mij toch maar het fysieke exemplaar van het blad. Daar kun je lekker in bladeren, snuffelen etc.
Ik zit liever op de bank met het blad zelf dan dat ik daarvoor gebruik moet maken van een digitaal hulpmiddel.
Maar dat is mijn mening.....

Gerrit

Dat vind ik zelf ook, heerlijk zo'n blad in de hand. En ook niets mooiers dan een kast vol boeken die je in je leven verzameld hebt...

Maar ook het digitale blad vind ik wel leuk en uiteraard hoort dit bij de tijd. Als we alles bij het oude hadden gelaten, reden we nog steeds rond met kar en paard. ;) Het een hoeft het andere toch ook niet uit te sluiten?
::wtf::

Gerrit59

Quote from: Raymond on October 21, 2016, 09:55:01
Dat vind ik zelf ook, heerlijk zo'n blad in de hand. En ook niets mooiers dan een kast vol boeken die je in je leven verzameld hebt...

Maar ook het digitale blad vind ik wel leuk en uiteraard hoort dit bij de tijd. Als we alles bij het oude hadden gelaten, reden we nog steeds rond met kar en paard. ;) Het een hoeft het andere toch ook niet uit te sluiten?

:) :)

merijn1982

Met alle respect, het ziet er prachtig uit! Maar met op elke pagina een one liner of korte impressie was ik er met 5-10 minuten doorheen waarbij ik met de vraag achterbleef: was dit het nou?? Nogmaals prachtige foto's maar er had wel wat meer info bij gemogen
Tight lines!!

Franky Boy

Dat is ook de bedoeling van een digitale uitgave: Erg weinig tekst en veel mooie illustraties en filmpjes.
Digitale uitgaves bevatten weinig tekst omdat dat niet zo gemakkelijk van een schermpje leest. Voor veel tekst en uitleg kun je beter een gedrukte uitgave bekijken; die leent zich daar veel beter voor.
Een digitale uitgave is dus geen E-Reader versie van het gedrukte blad.
Als je het gedrukte blad op een scherm wil bekijken dan kan dat ook nog - tenminste als je lid bent van de VNV -; want alle uitgekomen Nederlandse Vliegvissers uit het computer-tijdperk zijn te bekijken en down te loaden van de VNV-website!

merijn1982

Ok! Als dat de insteek was dan is het goed gelukt. Ik had 'm gedownload op mijn tablet en dat leest prima. Maargoed kan me voorstellen dat het lastig is om van een scherm te lezen voor sommigen
Tight lines!!

goswit

FR  Boy. 
word niet door win I E ondersteund , Google chrome doet zij het wel. Ook even win 3.1 geprobeerd noppes. :)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Franky Boy

Beste Goswit,
Deze versie is getest met alle bekende browsers, dus natuurlijk ook met Windows Internet Explorer, en er waren geen problemen die niet opgelost konden worden.
Misschien ligt het aan de combinatie computer-browser, want anders zou ik het niet weten... :(

Beertje

Ook hier geen enkel probleem  met I.E.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.