'Zomersnoeken' in oktober..... met tekst... ;-)

Started by Sieger, October 19, 2012, 17:44:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag lekker een paar uur bezig geweest en 4 snoeken (jes) gevangen.... 2 mooie van rondde 70 cm en 2 aankomende talenten...;)



Zal vanavond FF een blogje maken.... Nu FF een fotootje.... :)

Zoals beloofd de tekst van mijn blog er bijgeplaatst... Zoals altijd te lezen via :

http://tight-loops.nl/?p=1655




Het zou mijn eerste echte herfst-snoekdag moeten worden, maar het leek wel zomer toen ik opstond.... Niet getreurd eerst lekker aan de koffie en toch de spullen maar in de auto gezet... Het is oktober dus snoekseizoen.


Echt herfstweer in Nederland... of niet???

Bij vertrek rond een uur of 11 stond de thermometer al op 20 graden Celsius en dat zou in de loop van de dag alleen nog maar oplopen. Een heerlijk zonnetje, een koel briesje en alleen een T-shirt... wat nou herfst, het lijkt wel zomer. Ik had er een hard hoofd in dat er wat gevangen zou worden vandaag....

Hengel opgetuigd, streamer er aan ... we zien wel. Ik sta een minuutje of 10 te werpen en heb nog niks gezien of gevoeld. Het water is niet helemaal helder en heb er een licht gekleurde streamer aangebonden. De volgende worp maar eens wat dieper af laten zinken en dan binnen halen... Bam.... voor ik het weet sta ik een vis te drillen en is mijn eerste snoek een feit... Toch wel weer lekker om zo'n vechtend beest uit de diepte te halen... Geen heel grote vis (in de 60 cm.) maar het is snoek...


Snoek 1 uit de diepte op het land...

Verder stroomopwaarts gaat de waterkering van een zijsloot open en dat levert een hoop rommel en modder in de beek op. Snel verder lopen om te kijken of er boven de sluis een visje te pakken is.... Streamer erin en strippen maar.... Flits... een vis duikt op de streamer maar blijft niet hangen, nog een keer... weer een schicht, maar er langs... toch nog eens een vlak onder de kant... Hangen... ik voel dat het niet heel veel vis is, maar een jonge telg met veel talent, want vechten doen ze wel die kleintjes... Nr. 2 ligt op de kant...


Aanstormend talent...

Op de terugweg naar de auto het hele stuk nog en keertje afgevist (is altijd de moeite waard, want gegarandeerd dat je een groot aantal vissen hebt gemist of overgeslagen).... ik van nog zo 'latent grote' vis (40cm.) en krijg nog een paar volgers tot onder de kant die zich niet laten pakken..

Plotseling weer een dikke KNAL... ze blijft hangen, maar ik heb kennelijk toch niet hard genoeg aangeslagen, want na een paar tellen schiet de vis los... &^#$*&%@(&$^( balen... hup nog een keer de streamer erin... geen reactie, andere kleur proberen... ook niets... Dan nog een keer wisselen, eentje met rood. Wie weet gaat het dan wel op agressie... Bang... vanuit de diepte klapt de vis erop (zover dat de streamer helemaal in de grote bek verdwijnt... nog een hele puzzel om zonder schade de streamer eruit te prutsen... Maar het is gelukt en na het fotootje zwemt de vis weer naar haar plek...


Na het gevecht onder water, komt ze langzaam naar de kant....

Veel beter kan het niet worden op zo'n dag... Waar ik weinig hoop had, vang ik toch in een uurtje of 3, 4 snoeken... Er zijn dagen dat ik minder vang...

Ik verheug me al op de rest van het seizoen....


Sieger

Ron


Johan

Mooi Man, ga je morgen of zondag nog???

Johan

hendri

lekker, je had er mooi weer bij. je kon wel popperen haha

Eric

Lekker gevangen sieger en schitterende foto, kun je mijn ook vertellen hoe ik een foto kan plaatsen op het forum . heb me ingeschreven op photobucket en weet dat ik de linkjes van foto's kan plaatsen maar vind het toch mooier om een daadwerkelijke foto te plaatse.!!!!!!
thx

marc

he sieger ,
mooi verslag,prima bezig zo.
op die manier wordt je de schrik van apeldoorn en omgeving voor die arme snoeken daar   :) :)
doe vooral zo verder
grt marc

Sieger

Dank je mannen... Kan onderhand de plekjes wel vinden hier in de buurt en kom er achter dat op ong een half uurtje genoeg te doen is....

Volgens mij staat er ergens een handleiding hier op het forum Eric, maar als je Photobucket gebruikt is het heel makkelijk... Onder de foto in Photobucket staan een aantal links... Ook een Img link... Daarop klikken en hij dan plakken in het topic... Klaar...


Sieger

wouter veuger

heel mooie foto idd,lekker herfstsfeertje.

Youri

mooi,
ga het volgende week ook maar eens proberen.
heb er zin in het is vakantie, dus lekker vissen.

Sieger

De tekst en kleine foto's zijn toegevoegd....


Sieger

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

en gelezen
Quote from: Sieger on October 19, 2012, 17:44:55

Ik verheug me al op de rest van het seizoen....
Dat wil niet zeggen dat het dan weer zo gaat, hoor.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gerrit72




::goodjob::  Mooi verslag en mooie foto's Sieger!
The only difference between men and boys is the price of their toys.