zoekend naar neopreen sok wader

Started by quaden, September 17, 2014, 18:57:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quaden

hallo,

ik ben opzoek naar een neopreen waadbroek/waadpak zonder laarzen maar met sokken.
graag wil ik waden met waadschoenen, iemand enig idee waar ik deze kan krijgen??
na wat rond gesurft te hebben, heb ik tot op heden nog niks kunnen vinden.
ik zoek een neoprene omdat deze toch iets sterker zijn, een ademend pak lijkt mij ook mooi maar lijkt mij wat dun? (argumenten? graag!!)

alvast bedankt

Christof van den Berge

Snowbee heeft mooie neopreen sockwaders....

Onder andere bij Mega Fish Roosendaal te bestellen.

Troutbuster heeft er ook zo 1, uit m`n hoofd is het de Snowbee prestige wader
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben


quaden


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Stevo

Vision heeft ook mooie pakken en scierra zeker ook.
Ik heb zelf de vision HAVU, ademend en met sok heerlijk pakje .

Troutbuster

Quote from: Christof van den Berge on September 17, 2014, 19:03:53
Snowbee heeft mooie neopreen sockwaders....

Onder andere bij Mega Fish Roosendaal te bestellen.

Troutbuster heeft er ook zo 1, uit m`n hoofd is het de Snowbee prestige wader

Nope, het is de Snowbee Granite serie!

Heerlijke "sokwader"

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


BV

Sterker nog..
Mijn ervaring.
Een neopreen is gevoeliger voor uitscheuren op het punt waar de de stiksels beginnen omdat je daar al een beschadiging hebt..
maw , ik heb de mijne (neopreen) gescheurd en mijn ademend (nog) niet

Sieger

Quote from: quaden on September 17, 2014, 18:57:33
ik zoek een neoprene omdat deze toch iets sterker zijn, een ademend pak lijkt mij ook mooi maar lijkt mij wat dun?

Hoezo... ???


Sieger

Bone F

Nou dat ademende effect betwijfel ik wel een beetje. Dat geldt trouwens ook voor de duurdere ademende jacks. Het is sterk afhankelijk van de prestatie die je levert en dus de hoeveelheid warmte/zweet die je afgeeft en onder water kan er natuurlijk helemaal heen sprake zijn van ademen, alleen maar van condens aan de binnenzijde. Je waadbroek op heuphoogte dragen tijdens een flinke wandeling naar je hotspot werkt m.i. het beste.

grtn,
Frans

Mike

Doe jezelf een lol en koop gewoon een ademend pak.
Ik heb zelf ademende pakken en een neopreenpak, maar het neopreenpak draag ik echt never.
In een ademend pak beweeg je veel lekkerder en het zit ook veel fijner.
In de winter draag ik gewoon wat extra laagjes eronder.

Bovendien loop je in een ademend pak ook net iets minder voor lul ;D
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

goswit


Als je de keus gemaakt hebt laat je dan wel even weten waar je het gekregen hebt ? ;D

Ik zou ademend nemen en niet te klein ,is soepel tijdens het lopen en meer bewegings vrijheid.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Team

Kijk eens op de Snowbee site  UK       onder  clearance  items,  te kust en te keur, voor zeer mooie prijzen
NUNC  AUT  NUNQUAM

hannus

en als er dan wat aan mankeert ga je naar een Nederlandse importeur voor garantie..?

goswit



Helaas Hannus , als het in een Eur land is gekocht moet de Ned, importeur het oplossen ,maar als zij het willen is punt twee.
Als winkelier zou ik zeggen bekijk het maar of kosten in rekening brengen , maar ja je weet het ,He. ;)

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

hannus

ik ken een paar lieden die wat mij betreft de boom in kunnen.......

Koen

Quote from: hannus on September 18, 2014, 11:38:34
en als er dan wat aan mankeert ga je naar een Nederlandse importeur voor garantie..?

Garantie wordt toch door de fabriek gegeven en niet de importeur?

Bone F

Quote from: Mike on September 18, 2014, 07:13:21
Doe jezelf een lol en koop gewoon een ademend pak.
Ik heb zelf ademende pakken en een neopreenpak, maar het neopreenpak draag ik echt never.
In een ademend pak beweeg je veel lekkerder en het zit ook veel fijner.
In de winter draag ik gewoon wat extra laagjes eronder.

Bovendien loop je in een ademend pak ook net iets minder voor lul ;D
Je loopt voor een aantal mensen (buiten et vv gebeuren) zoiezo voor je weet wel met alle spullen die je mee zeult en aantrekt. Dat wordt niet minder door dure spullen. Voor "lul" lopen wordt je dus door anderen aangepraat. Dus laat iemand lekker lopen waar die zich prettig in voelt en dat vooral praktisch is!

goswit

Koen.
De winkelier is verplicht garantie te geven van tenminste 2 jaar volgens eur regelgeving. De winkelier kan tevens importeur zijn.   Als je klachten hebt moet je ten alle tijden de verkoper aanspreken ( winkelier ) .  De fabrikant is nergens voor aansprakelijk ,winkelier moet het op haar verhalen.
Als fabrikant zegt 7 jaar garantie zal winkelier deze ook moeten geven , eventueel met afschrijving na 2 jaar. Voor dure aankopen b.v wasmachine van 1000,00 euro mag je vewachten dat deze 10 jaar meegaat , als de motor het naar normaal gebruik na 4 jaar stuk gaat heb je gewoon recht op garantie en reparatie .

Die boom van Hannus begrijp ik maar al te goed, sinds internet hebben wij ook veel onredelijke personen in de winkel gehad met klachten van collega internet winkeliers , bij hen kopen en ik moet de klachten oplossen . De opmerkingen van deze personen waren altijd wij kopen altijd bij u .  Mijn opmerking was altijd ,  Hoezo altijd u heeft dit toch ook niet bij mij gekoccht . Sinds 31 Dec winkel gesloten en met pensioen gegaan was wel wennen wat een rust en op zijn hollands ,geen gezeik. ???
Eindelijk tijd om te gaan vissen  ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Joost S.