Gezichtsvermogen forellen,

Started by jackoss, March 30, 2014, 21:22:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackoss

Wie kan mij iets vertellen over het gezichtsvermogen van forellen? Ik vraag me namelijk af in hoeverre de helderheid van de plas invloed heeft op het aantal aanbeten. Als het water wat troebel is heb je dan meer kans met een grote lichtgekleurde streamer? Graag u mening en natuurlijk de goede raad.  Bij voorbaat dank Jack.

pepertje

het gezichtsvermogen lijkt mij zeer goed.
als ik op de Kyll kijk komen ze uit de diepere geulen een droge vlieg pakken
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

FSCHAMP

Geel en wit gekleurde vliegen doen het meestal niet slecht in troebel water. Dit zijn de kleuren, die mij meestal success opleveren in licht gekleurd water.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert

Ja, wat Marten schrijft kan ik beamen. Jaaaaren terug, tijdens mijn eerste buitenland-vliegvistrip (Frankrijk, Dordogne) stegen de forellen en vlagzalmen als gekken om ons heen, en er dreven gigantische hoeveelheden gele vliegen op het water. Dus wij ook alles wat maar een beetje geel was eraan geknoopt, maar nix vangen. Totdat iemand riep: er zitten ook kleine zwarte vliegjes tussen. En dat hielp!

Niet direct een antwoord op je vraag misschien, maar blijkbaar is er dus niets mis met de ogen van de vis - het is vooral belangrijk je eigen ogen goed te gebruiken ;)

Groet,
Gert

Mike

In tegenstelling tot wat je zou denken is zwart overigens de (kleur) die je het beste ziet in troebel water.
Mensen gaan vaak met wit, geel en groen aan de slag omdat ze denken dat dat beter zichtbaar is in troebel water, maar dat is dus niet zo.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Rossie69

neem aan dat het ook meer gericht is voor de forellen put.

als het zo is.

zwart/wit en geel is oke.

oranje/zwart ook zekers.

weet niet helemaal zeker maar had is iets gelezen,dat ze in een hoek van 90c keken.
of was 45 ?

:o



Rossie69

hahah kan je nagaan.
180 graden
zal het is doornemen.