Feest in Vlaardingen, forellen!

Started by MarcelN, May 25, 2017, 23:00:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

MarcelN

http://www.vnv.nu/admin/modules/sites/site.php?id=4b89061b00278&mod=1

Een gedeelte van de krabbeplas zal worden afgezet en net als in Zoetermeer een paar jaar terug worden er dan een berg forellen in uitgezet 8)
De krabbeplas is een mooi water in een mooie omgeving met een uniek visbestand met zelfs meerval!
Dus.....vangsten gegarandeerd en zónder wier :P enne zo'n squirmie ding kan er ook mooie baars opleveren, zwemmen bakken van tegen de 50cm :-X

j.klopper

kom ,kom ,als serieus vliegvisser wil je toch niet op uitgezette forellen vissen?Dat is leuk voor dikke Duitsers met 3 adhd kinderen met Aldi hengeltjes....
Wordt er al fint gevangen trouwens?

iMarco

Ieder zijn ding toch? Of is dit forum voor specifieke "serieuze vliegvissers" die zich hele prijzige hengels kunnen veroorloven...?


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

j.klopper

Beetje vliegvisser vangt liever 1 forel aan de kust of in een rivier dan 100 van die uitzettertjes.Daarbij maakt de prijs van het materiaal inderdaad niets uit.

iMarco

Zeker, maar realiseer je dat "een beetje vliegvisser" ook op de meest uiteenlopende plekken zijn liefde voor onze hobby heeft ontwikkeld. Die begint niet per definitie op het niveau van enkele van ons hier. Als die plek van 100 uitzettertjes mensen enthousiast maakt en uitdaagt tot het bevissen van moeilijkere plekken is dat mooi toch?


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk

Rossie69


Menno_siemensma

Quote from: iMarco on May 26, 2017, 09:52:54
Ieder zijn ding toch? Of is dit forum voor specifieke "serieuze vliegvissers" die zich hele prijzige hengels kunnen veroorloven...?


Instagram: imarco76
Sent from Tapatalk
ja joh, hoor je niet bij de elite dan ken je opsodemietere.  ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

p.forel

Slaat dan ook de meeste europeese riviertjes maar over mr klopper 
Is geen wilde forel  dus niks voor uw

willem

Brrrrrrrrrrrr, rare reacties. Beetje vliegvisser, vist ook niet op fint lijkt me. Daar hoef je ook weinig moeite voor te doen. Ga m'n account maar weg halen. Dit is geen plek voor een eenvoudige bouwvakker zoals ik.

Franky Boy

Er is hier plaats voor iedereen, Willem.
Laat je niet afschrikken door sommige commentaren.
Daar zit soms ook een beetje plagerij bij... :)
En ja, we vissen allemaal met de vliegenhengel, maar iedereen beleeft dat anders.
Niemand is beter dan de ander. Als je de vis maar zo goed mogelijk behandelt dan mag wat mij betreft iedereen op zijn eigen wijze 'gelukkig' worden...

Marco B

Gelukkig kan ik niet in iemands hoofd kijken om te bepalen wat iemand bezielt om bepaalde commentaren hier te vermelden. Maar ik kan me voorstellen dat het commentaar van vriend Klopper is ingegeven omdat Marcel 1 van de mensen is die meer dan eens zijn afkeer van forellenputten kenbaar heeft gemaakt, daarbij eraan voorbijgaand dat het OVM uiteindelijk ook een uit de kluiten gewassen forellenput is  8). Ik zou me dus kunnen voorstellen dat het commentaar bedoeld is als een stukje ironie.
Overigens een goede tip van hem om anderen hierover te informeren en het wil nog niet zeggen dat hij hier zelf ook gaat vissen (waarschijnlijk niet  :) )
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

MarcelN

Dat heb je goed gezien Marco, maar ik heb mij desondanks zo'n uitzetting een jaar of 3-4 geleden uitstekend vermaakt met mijn zoontje van toen 10 jaar.
Ik haakte er een stuk of 15 en hij mocht ze drillen en landen/onthaken en was zo trots als een pauw, zoooo leuk om te zien dan.
Dat deed ik ook eens op het OVM met hem, maar toen de vissen mij te groot werden en dus ook het risico, hield ik de hengel zelf vast en was hij vervolgens niet te genieten :-\
Nu vis ik alleen nog maar op het OVM voor zijn 'wilde' Botten, ook heel leuk.
Overigens denk ik dat het 'feest' gezien de temperaturen niet zal doorgaan qua uitzetting, daar er tevens een strandje is aan die vijver wat met dit weer gegarandeerd vol zit met zonnebadend tokkievolk.

Vliegvissers.nl


Quote from: willem on May 26, 2017, 20:00:08
Brrrrrrrrrrrr, rare reacties. Beetje vliegvisser, vist ook niet op fint lijkt me. Daar hoef je ook weinig moeite voor te doen. Ga m'n account maar weg halen. Dit is geen plek voor een eenvoudige bouwvakker zoals ik.
Zoals Franky Boy ook al opmerkte: er is hier plaats voor iedereen! Laat je niet afschrikken door wat grappig bedoelde onderonsjes ;)

goswit

En ik maar denken dat iedereen nog kerstvakantie  ???had ,zo stil is-was het op het forum  ;D   Een dubbelzinnige opmerking en hoppa iedereen is weer terug. ;D ;D

Willem, bouwvakkers hebben we ook nodig op het forum.  Als je in een rivier of aquarium wilt vissen gewoon doen , als je maar plezier hebt.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

wh82

Ik moet eerlijk zeggen dat de gedachte van het vissen in een aquarium me ontzettend intrigeert.. Misschien niet een aquarium maar een onderwatercamera? Mensen hebben t al gedaan maar t lijkt me zo mooi om precies te zien wat de vis doet als je hem aanwerpt..

goswit

zo mooi om precies te zien wat de vis doet als je hem aanwerpt

Kun je zelf wel bedenken denk ik.           Of het pakt de vlieg of gaat er met een rotgang  van door ,omdat het niet op iets  insekt lijkt  :D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Bone F

Ff vanuit Canada meneer Klopper vist ook in het OVM what the differance? Ben hier al bijna een week en nog niet gevist. Rivieren zijn nog gesloten tot 15/6, meren wel open.
Super weer hier dat dan weer wel :)
groet Frans

Redtagcees

Quote from: Bone F on May 30, 2017, 04:58:01
Ff vanuit Canada meneer Klopper vist ook in het OVM what the differance? Ben hier al bijna een week en nog niet gevist. Rivieren zijn nog gesloten tot 15/6, meren wel open.
Super weer hier dat dan weer wel :)
groet Frans
Als je maar geniet Frans!! Daar is het leven te kort voor!
Groet,
Cees


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hallo forummers,
Mijn naam is Cees van Schaffelaar
Ik woon in Hoofddorp
Al jaren gepensioneerd en een vervent vliegvisser!
Lid van de Meivlieg in Badhoedorp.
Hoop het een en ander met jullie op dit forum te kunnen delen
Groet,
Cees😀

Caspar

Is er al wat meer bekend betreft het uitzetten en welk gedeelte. Ik zou het namelijk wel willen proberen  ::wtf::
Let it Fly.


willem

Quote from: Franky Boy on May 26, 2017, 21:31:29
Er is hier plaats voor iedereen, Willem.
Laat je niet afschrikken door sommige commentaren.
Daar zit soms ook een beetje plagerij bij... :)
En ja, we vissen allemaal met de vliegenhengel, maar iedereen beleeft dat anders.
Niemand is beter dan de ander. Als je de vis maar zo goed mogelijk behandelt dan mag wat mij betreft iedereen op zijn eigen wijze 'gelukkig' worden...
[/qeuote]

Ik hou de eer aan mijzelf, ik heb dit forum eens goed door gespit en ben tot de conclusie gekomen dat ik hier niet tussen pas. Ik laat me niet afschrikken, daar ben ik ondertussen al te oud voor geworden. Maar ik ben er wel achter dat ik meer plezier beleef aan het vissen dan vele anderen. Vis ze en vang ze allemaal.

willem

MarcelN

Quote from: Caspar on May 31, 2017, 11:38:36
Is er al wat meer bekend betreft het uitzetten en welk gedeelte. Ik zou het namelijk wel willen proberen  ::wtf::
Dat is niet doorgegaan vanwege de 'groene' instanties, die waren tegen de uitzet van forellen in die plas en haakjes doen vast pijn bij die beestjes ::)

Caspar

Het zal weer eens niet!!!! Jammer.

Thx Marcel

(Nog 3 maandjes en dan naar Slovenië)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Let it Fly.


MarcelN

Quote from: Caspar on June 06, 2017, 22:04:58
(Nog 3 maandjes en dan naar Slovenië)


Klopt, ik ook! Moet nog een hoop binden :-\

Caspar

Wij alles nog. [emoji56][emoji15][emoji22]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Let it Fly.


JB

Quote from: willem on May 26, 2017, 20:00:08
Brrrrrrrrrrrr, rare reacties. Beetje vliegvisser, vist ook niet op fint lijkt me. Daar hoef je ook weinig moeite voor te doen. Ga m'n account maar weg halen. Dit is geen plek voor een eenvoudige bouwvakker zoals ik.

Jammer dat u het bijltje er al bij neergooit hier, dacht dat ze in de bouw wel wat gewent waren  ;D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)