Webshop of gewone winkel?

Started by Bekeerling, December 12, 2012, 17:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Wat vinden jullie? Liever bestellen bij een vliegviswebshop of kopen bij een gewone vliegvis/hengelsport winkel?
Ik kwam altijd het liefst bij een gewone winkel. Punt is alleen dat de vliegvishoek er wat klein is en veel spullen pas weer komend voorjaar binnen komen. Nu willen ze wel dingen voor me bestellen maar veel leveranciers zijn ronduit traag in deze tijd van het jaar.

Nu heb ik al twee zeer goede ervaringen met 2 van onze sponsoren, te weten A&M en Maxwell&Strike dus die hebben wat mij betreft een vaste klant erbij.
Wat ik echter jammer vind is dat veel gewone winkels over de kop gaan vandaag de dag en eigenlijk wil ik hier niet aan mee doen. Tegelijk is het zo dat achter webshops ook mensen ziyten die hun brood moeten verdienen dus eigelijk ook ondernemers zijn.
Nadeel is alleen dat ik geen auto heb en dus niet naar goede winkels elders in het land kan rijden om spullen te kopen (treinen is zo duur dat het geen optie is).

Wat vinden jullie?

Christof van den Berge

#1
Ben het wel met je eens Bekeerling, service  en prijs is gewoon super bij zowel a&m als maxwell and strike.

Ben in mei begonnen en heb inmiddels al een aardige verzameling aan vis/bind spullen aangeschaft, en er is natuurlijk niks makelijker dan het s`avonds vanaf de bank te bestellen met je laptop en twee dagen later in huis.

Afgelopen vrijdag heb ik wel tijdens de binddemo`s van troutbuster een waadpak besteld bij mega fish roosendaal, die moet je natuurlijk ook wat gunnen om hun kop boven water te houden.
Bij de bindavonden van Lure & Emerger is hengesportzaak Hamelink regelmatig aanwezig met diverse bindmaterialen, waar ik ook zo af en toe wat spulletjes koop.

Kortom gemak dient de mens, maar probeer zo af en toe ook een winkelier te helpen aan zijn omzet ::)
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

jelle

Door het geringe aanbod van bindspullen in het noorden van het land koop ik regelmatig in webshhops

maar wanneer ik eens langs rotterdam kom mag ik ook graag eens bij martin shopen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Troutbuster

Het is een kwestie van beide gemakken!
Webshops voor artikelen waarvan je exact weet wat je wil, en wat je dus krijgt, maar "life" in de winkel heeft zo zijn voordelen.

Met materialen waarvan je weet wat je wil is de webshop een uitkomst, maar wanneer je materiaal zoals hengels, lijnen, reels, waadpakken etc wil, is het vaak handiger en ook beter deze artikelen "life" in de winkel te aanschouwen, passen en/of uit te proberen!

Mijn bescheiden mening! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Troutbuster

Niet in de winkel, dan laten bestellen door winkelier ;)

Binnen?? dan passen, bekijken en proberen!
Niet naar wens??
Geen koop!!

Daarom voor bepaalde zaken naar de winkelier!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bekeerling

#5
Goed punt Jan, het is mij echter al diverse keren overkomen dat webshops mij waadpakken en hengels toestuurden om uit te proberen en te passen zonder dat ik hiervoor vooruit hoefde te betalen. Erg goede service en groot vertrouwen in de klant!
Echter met een bak koffie in de hand door een winkel struinen is ook leuk  :)

Cornico

Mijn hengelsport leverancier in Almelo is voor mij een ideale detaillist.
Mocht ik iets nieuws willen hebben dan ga ik naar hem toe en bekijk met hem de evt. aanbiedingen op internet.
Als iets serieus is laat hij van bv. een waadpak 3 stuks komen die precies of "in de buurt " van mijn maat komen.
Ik kan alledrie rustig aanpassen en een eventuele keus maken,.
Hij levert dat dan tegen een prijs die een fractie hoger ligt dan de goedkoopste internet prijs.
Dat heb ik er voor over.
Het geldt voor hengels, reels, lijnen, pakken, jacks, etc.
Kan hij via z'n eigen importeur er niet aankomen dan heeft hij altijd wel een buitenlands vriendje.
Ideaal zo'n winkelier, bij zo iemand wordt je klant "voor het leven".

weerwolf

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: weerwolf on December 12, 2012, 19:29:41
vos?

Prima winkel Vos... afgelopen zaterdag geweest en een "vreemdganghengel met toebehoren" gescoord.... Veel tijd voor genomen, uitstekende uitleg en vakkundige gasten daar.. en allemaal echte vissers... En ook nog eens gewoon lekker OH'en, kopje koffie erbij en lekker lullen...
Wilde er even naar toe, was uiteindelijk pas na 2 uur buiten....  :)

Terug naar het onderwerp.... Persoonlijk vind ik een winkel met goede en betrokken mensen erg prettig... en ik moet er niet aan denken dat ik in het begin van mijn vliegvis gebeuren alleen maar op het internet aangewezen zou zijn geweest.... Hopeloos verloren denk ik ....

Nu ik goed weet wat ik wil en ook een beetje kan inschatten wat ik nodig heb of hoe ik verschillende merken in kan schatten koop ik wel steeds meer op het net. Ook hengels.... en dan eigenlijk alleen vanwege de centen...
Tsja ... er sneuvelen wel veel 'kleine' zelfstandigen en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer... Maar ook mijn Euro gaat maar 1 keer mee... Zo werkt het nu eenmaal... Er moet wel een behoorlijk verschil inzitten, voor een "klein" verschil ga ik niet weg... En vaak vraag ik ook eerst even of de winkels waar ik meestal kom de dingen ook kunnen leveren tegen een (bijna) gelijke prijs... als ze het al hebben of kunnen leveren...

Maar er is ook een heel andere kant....
Veel kleintjes gaan niet ten onder aan het koopgedrag van ons. Steeds meer eisen leveranciers of importeurs dat er een minimale hoeveelheid materiaal wordt afgenomen. Voor een zelfstandige winkelier zijn dit soort dingen niet meer op te brengen...

Voorbeeld: Een bekende (ex-)vliegviszaak is Rio leverancier. De Importeur "eist" dat als er een serie wordt besteld, niet alleen de gangbare aftma maten worden besteld... nee de hele serie en dan ook nog minimaal x keer een lijn in dezelfde maat... Vervolgens wijzigt de importeur van merk... Gaten zijn niet meer op te vullen... 40% van de voorraad wordt winkeldochter en moet voor een fractie weg... Wil je het nieuwe merk in de winkel... zelfde laken en pak..

Ander voorbeeld: Ik was vorige week in Apeldoorn bij de enige hengelsportwinkel. Een leuke vent, bakkie koffie, praatje en ook nog verstand van zaken. Wil je iets en heeft hij het niet.... wordt snel besteld en keurig geleverd... Ik wilde eens kijken voor wat dingen van Shimano (tsja  ::) ).... Hij is al jaren lang leverancier, vandaar dat ik weer bij hem kwam... We komen aan de praat en het blijkt dat hij geen Shimano meer inkoopt... Tot dit jaar kon hij nog kleinere hoeveelheden bestellen... Vanaf 2013 plotseling een besteldrempel van XXX duizend Euro... Tsja....

En zo ken ik nog veel meer merken die dezelfde policy introduceren... Dus consumenten gedrag is één, maar de handel kan er zelf ook wat van


Sieger

omfgimpro

Ik ga tegenwoordig toch liever voor de webshop, was bij BHC in breda (hebben een kleine vliegvishoek) wilde ik een reel kopen die was dus 39.95, de shakespeare mustang. Had deze reel eerder op internet zien staan voor 16.95 en daar kreeg ik ook nog eens 2.50 korting op door een eerdere bestelling daar. Dit verschil vind ik toch wel erg groot

omfgimpro

Welke webshops zijn dat speycast en bekeerling ? ik had troutlet en fishingmegastore al gevonden maar die rekenen allemaal 30 euro verzendkosten dus dan kan ik net zo goed in NL kopen.

Bekeerling

Quote from: omfgimpro on December 13, 2012, 17:01:23
Welke webshops zijn dat speycast en bekeerling ? ik had troutlet en fishingmegastore al gevonden maar die rekenen allemaal 30 euro verzendkosten dus dan kan ik net zo goed in NL kopen.

A&M is heel goed, Maxwell&Strike ook en hetzelfde gaat ongetwijfeld ook op voor de overige sponsoren hier.

omfgimpro

van A&M heb ik al wat spulletjes, maar het is nooit verkeerd om op zoveel mogelijk sites te kijken.

maurice

Webshop met voorkeur de sponsoren.
voor dingen die ze niet hebben soms naar Frank in Oldenzaal of een andere webshop.
zo komt iedere sponsor bij mij aan de beurt de een vaker als de andere maar ja heb ook niet elk jaar een lijn, reel of Hengel nodig nodig.
volgend jaar zijn er wel 2 aan vervanging toe en ook deze gaan bij een sponsor weg komen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::