bellyboaten op ondiep water??

Started by wouter veuger, November 26, 2012, 19:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wouter veuger

forumvrienden,ik zou te zijner tijd wel een belly boat willen aanschaffen,maar nu vraag ik mij af of er leden zijn die ervaring hebben met de bb op (erg) ondiep water??

bij mij in de omgeving zijn namelijk mooie gebieden met mooie sloten en vaarten van zeg maar 1-1,5 meter diep,is dit te doen met de bb of zou je de vis verjagen?

ikzelf zou denken dat als je rustig aan komt peddelen,de vis niet van je schrikt?

ik zou dan zowel met de streamer op snoek en met de #3 op voorns willen gaan,

ik hoop op wat antwoorden!

Hilco

een sloot of vaart , is die niet gewoon vanaf de kant te bevissen?

ik zie dan het voordeel niet van een belly boat.........


MarcelN

Misschien gebruikt die wel Tenkara, niet zo snel oordelen he Hilco ;D
Maar ik ken ook meerdere sloten met brede uitloop waar ik ook een belly zou willen hebben...je kunt dan net ff meer en van andere kanten 'bestoken'

Hilco

ik loop dan naar de overkant   ;)

Philip

Het kan zeker op ondiep water, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je achteruit vaart met een bellyboat. Dus wat je kunt doen is eerst een stuk afvissen dat voor je ligt laten we zeggen 15 meter, dan je bellyboat omdraaien en over het afgeviste deel varen en dan het volgende stuk afvissen. Het is dus zeker te doen en grote kans dat jij daardoor plekken kunt afvissen waar andere niet kunnen komen of werpen omdat er bv hoog riet aan beide zeiden van de oever staat. Gewoon doen dus!

weerwolf

Stomme vraag? hoe is de bodem? waden mogelijk?


Vis verschrikken geloof ik minder in. Soms sta je in het water en dan gaan de (vooral) forellen en snoeken vlak langs je heen. Karper komt soms ook tot een meter of anderhalf bij me!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

harlin

Zelf kom ik regelmatig op ondiep water,
om er te komen moet je wat dieper water over.







Het riet,
hier op de achtergrond,
ga ik doorheen.
Is daar
ongeveer een
meter diep.

Om het riet is
het afgezet
met lijn/drijvers
omdat  de
bootjes er
op vastlopen

Het ondiepe is soms maar 60cm diep, vind ik wel lekker makkelijk als je moet piese.  :-X

De vis zwemt om je heen in de BB, karpers, brasems en wat klein spul.
waar ik dan dobber zijn ruggen onder water, komt erg mooie vis  boven
op die ondieptes.



Zou wel een hog BB nemen, zoiets als  de mijne heb je de knieĆ«n nog boven water.   ;D

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

wouter veuger

#7
Quote from: Hilco on November 26, 2012, 20:10:56
een sloot of vaart , is die niet gewoon vanaf de kant te bevissen?

ik zie dan het voordeel niet van een belly boat.........



nee,want het betreft hier een gebied waar je niet kunt komen anders dan over het water,als ik er vanaf de kant kon vissen zou ik dat wel doen uiteraard :P

de rest bedankt voor de info!

@harlin: mooie plaatjes!

edit: het gaat om een zeer zachte bodem,waden is geen optie,of het moet met een lange snorkel zijn ;D

hendri

zolang je niet vast looopt met de bb, dan gewoon doen. de plas hier in het dorp waar ik eerder veel met de bb viste had ook een paar zeer ondiepe plekken, dan kon je met je hakken afzetten en over de ondiepe plaat heen. totaal geen probleem, en je komt idd op plekken waar anderen niet kunnen komen he. ;)