Welke vis pakt welke vlieg, streamer nymph enz

Started by Eric, October 17, 2012, 11:30:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric

Hoi allen,

Ik ben pas begonnen met het vliegbinden. Op het internet staan een hoop patronen en soorten in alle kleuren en maten, maar wat er vaak niet bij staat is voor welke vis ze geschikt zijn !!!!! Vandaar aan jullie de vraag wat voor een vlieg, nymph, streamer enz gebruiken jullie hier in Nederland voor welke soorten vis, en op welke haak&maat worden deze gebonden......Via deze weg wil ik een collectie gaan binden die voor bepaalde of meerdere vissoorten gebruikt kunnen worden. Het zou zonde zijn dat ik straks een hoop vliegen heb waar de vis toch niet op aast......
Ben benieuwd naar jullie reactie s en alle suggestie s zijn welkom !!!!! ::new::

Gerrit72


Da's best een heel verhaal om uit te typen ;D.

Als je bij HOME kijkt in de vissoorten, dan staan daaronder vliegen waarmee ze te vangen zijn.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

heel veel en heel divers

maar denk dat dit je wel verder helpt:
Vis & Vlieg

Gerrit72


Bedankt Jur, dat hoofdstuk bedoelde ik... :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Eric

Had al het vermoeden dat ik daar naartoe verwezen zou worden ::), daarom is ook de vraag wat iedereen zoal gebruikt........Waar ik voornamelijk op zoek naar ben zijn de namen en haakmaten van bepaalde vliegen nymphen enz.....en voor welke vissen deze geschikt zijn, zodat ik die kan gaan opzoeken op het net en kan proberen te binden.. ;)

Emre

Dit heeft me een heel eind in goede richting gestuurd
http://members.ziggo.nl/sander.bruijne/nlflexflies.html

Goede informatie bij behorende vlieg plus svs.

Rossie69

Ja daar keek in begin ook vaak op.
jammer dat hij niet meer de site up to date houd of af en toe iets plaatst.


Eric

Thx Emre nu kom ik in de goeie richting duidelijk en informatief
Verder reactie zijn uiteraad ook welkom !!!!