Waadschoenen

Started by Peter68, January 17, 2015, 13:30:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter68

Misschien een maffe vraag maar hoeveel maten groter kopen jullie je waadschoenen.
Ben toe aan een paar nieuwe maar via internet is een beetje moeilijk passen.
Heb zelf maat 42 schoenmaat zit te denken aan 43/44 heb je een beetje ruimte.
Als iemand suggesties heeft op deze vraag hoor ik het wel.

Gr Peter

p.forel

Is erg merk gevoelig dat groter kopen  simms koop ik aan de juiste maat  siërra dan weer 2 maten groter.

Peter68

Ik heb nu Simms maar vind die prijzen tegenwoordig een beetje te gek.
Zit te denken aan Vision ervaring mee?

p.forel

Ooit vision dacht sprinter gehad met die  rubber zool  8 maand  en klaar over uit  . zerro points
Betaalde toen iets van 160 eurie's   
Loop gehad 6 punten
Sierra gehad 4 punten
Orvis gehad 5 punten 

Nu al weer jaren op de zelfde simms en gaan nog wel even mee . de volle 10 points

Twan

Welk scierra's had je en waarom zo weinig punten?

FSCHAMP

Quote from: p.forel on January 17, 2015, 13:45:28
Nu al weer jaren op de zelfde simms en gaan nog wel even mee . de volle 10 points

::agree::

En in de juiste maat zoals je eigen schoenen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Rena

Ik loop al een jaar of 5 op dezelfde simms freestone waadschoenen, en ze doen het nog steeds.
In het zomerseizoen gebruik ik ze 3 á 4 keer per week in zoetwater, in de winter 2 á 3 keer in de maand in zoutwater.
Het enige dat ik heb met de schoenen is versleten veters en verkleuringen  :P

De mijne zijn twee maten te groot om een ekstra neopreensok te kunnen gebruiken.

Dus wat mij betreft, Simms ?!, van harte aanbevolen.

TL Peter

Joost S.

Ik had ergens gelezen dat je moet gaan passen met de spullen die je meestal aan hebt.

Dus ga je vaak met je waadpak, dan doe je die aan. Dan weet je zeker dat ze niet te klein zijn.


Simms heeft goede spullen, wel aan de prijs. Echter,  bij de schoenen vind ik de Simms prijzen wel mee vallen. Ja, je kan ze van 400 euro halen, maar je hebt al simms schoenen vanaf een euroootje of 120 of zo. Geloof ik.

Scaramouche

Ik ben al een paar jaar heel blij met mijn Patagonia Rock grip schoenen. Prijs valt enorm me, zeker als je het afzet tegen ander espullen van Patagonia.Denk aan 120-140 euro of zo.

Overigens ken ik ook iemand die gewoon voor een tientje bij de Zeeman gympies van 2 maten te groot koopt en met een perforator ervoor zorgt dat het water goed wegloopt. Gaan 1 seizoen mee  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Hidde

Quote from: Twan on January 18, 2015, 21:04:39
Welk scierra's had je en waarom zo weinig punten?

Ben ik ook wel benieuwd naar.. Ook een paar scierra's op het oog.

p.forel

Type weet ik niet meer  is al weer lang geleden.

1 dag vissen ging goed maar 10 dagen elke dag hielden ze niet vol vielen langzaam uiteen!!!!!

Ook deze nog geen jaar kunnen dragen.

Twan

Ik heb de cross country. Ik gebruik ze bijna niet. Weinig grip vind ik.

Hidde

ben nu wel even hard op zoek naar een winkel die de scierra dynatrack verkoopt , en waar ik ze eerst kan passen..
http://www.flyfishing.nl/product_info.php/cPath/77_80/products_id/445
die dus , alleen rijd ik niet even op en neer naar deventer voor een paar waadschoenen.. tenzij ik het kan combineren met de rit naar kiel zaterdag.. als dit een fysieke winkel is dan..

iemand tips voor verkoopadressen regio randstad..?

Hidde

Morgen bij martins flyfishing outfitters de scierra x-tech cc6 eens passen..

Inderk

Ik heb nog een paar Simms schoenen met vilten zool werkeloos thuis staan volgens mij in de gewenste maat
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Hidde

Heb de scierra's gekocht.. Al ingepakt ook..

DavidS

Call me stupid maar waar moeten waadschoenen aan voldoen?

jelle

#17
ze moeten je tijdens het lopen en waden goeie steun geven
niet zomaar uit gaan(bijvoorbeeld wanneer je iets wegzakt in de ondergrond)
niet te strak zitten
mooiste is bij het uit het water gaan dat ze leeg lopen.

Zelf gebruik ik laarzen van een oud waadpak en heb ook wel eens werkschoenen gebruikt.
werkt allebei goed, maar het water blijft in de schoenen staan.
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

JB

Quote from: Hidde on July 24, 2015, 22:40:13
Heb de scierra's gekocht.. Al ingepakt ook..

En hoe bevallen ze?
En welke klopt de maatvoering een beetje?

John.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Hidde

Normale schoen 44 , nu 45 gepakt, 44 had net gegaan maar nu kan ik extra sokken pakken in de winter.
Nu zo zonder studs niet super veel grip op de gladde keien in zweden.. Maar ging wel.
Drogen langzaam, redelijk zwaar dat wel als ze nat zijn, maar stevig om de voet en betaalbaar.

JB

Quote from: Hidde on August 19, 2015, 19:20:52
, maar stevig om de voet en betaalbaar.

Twee grote pluspunten voor mij :D
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)