Welke materialen gaan standaard in je vliegvis vest / jas

Started by Eric, October 27, 2012, 12:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eric

Hoi allen, :)

Ben benieuwd wat er zoal als standaard uitrusting in jullie
vliegvisvest / jas  mee gaat tijdens een dag vissen...
Er zitten altijd zoveel vakken in dat ik benieuwd ben wat daar dan
zoal in hoort....Ik denk dat een ieder ook hier zijn eigen kijk op heeft
dus verwacht dan ook diverse ideeën van hoe doe jij dat nou !!! ;D

Arno

Heb een simms G3 guide vest en heb daar in en aan hangen
knippertje
2 tangetje en een schaartje
10 tal leaders compleet in diverse maten
9 dozen met vliegen
4 spoelen met tippet materiaal diverse maten
zakje met verklikkers in diverse maten en soorten
spul om mijn vliegen droog te krijgen
extra reel of droog of interm.
in de zak op de rug  de volledige bijlage van de vispas
en zo'n ding waar je snoer in kunt doen zodat het niet in de natuur blijft liggen
en ook vanwege minder wordende ogen een apperaatje on kleine vliegen aan je leader te krijgen.

ik geloof dat dit het wel zo'n beet je is.

Gr Arno

peterf

Quote from: Arno on October 27, 2012, 14:28:34
en ook vanwege minder wordende ogen een apperaatje on kleine vliegen aan je leader te krijgen.
Gr Arno

Arno, is dat dit apparaatje?



Team

Vergeet nooit!!!   Paracetamol ,  Betadine  , en een paar pleisters. ik heb regelmatig vissers moeten helpen,
die de haak aardig in hun vinger of nagel hadden zitten.

Ton Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

johannes

gebruik nooit een vest: gewoon in de jaszakken: een onthaaktangetje/knipper, paar klosjes leadermateriaal, max twee vliegendozen, fototoestel, iets te roken en in de zomer extra muggenspray.

Killer-Bug

Een zakflesje met whiskey !
In geval van nood kan dat ook als ontsmetting gebruikt worden of tegen de pijn .
Maar ik drink het toch liever uit .
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Team

Komt me bekent voor!!

Vleel Flyshky vringken, vleel haaaaaken in vlingers...

Teeeeaaaam
NUNC  AUT  NUNQUAM

Eric

Erg leuk al die verschillende reactie, wat een ieder zoal  aan materiaal mee neemt !!!!!!
Meerder reactie s  zijn welkom, naar mijn idee gaan er nog veel meer vesten en jassen naar de waterkant  ;)
Ben vandaar  verder benieuwd naar jullie reactie s, misschien ook leuk om foto's te plaatsen hoe je bepaalde materialen bewaard ????? Zoals bv hoe bewaar je je tippet materiaal, heb je allemaal losse doosjes in een van de zakken of juist een vakjes doosje met daar de desbetreffende materialen in...... Zo krijg je wel een beeld hoe diverse mensen hun materialen beheren.!!!!!!!!

A{b}r{a}xa{s}

De vraag over 'hoe je je tippet-materiaal' bewaart vind ik een leuke.
De inhoud van het visjack/jack verandert per vissessie (al blijft de 'gemiddelde inhoud wel hetzelfde').
Maar het tippetmateriaal, schaartje, clipper en tangetje(s), die hangen in een lanyard ALTIJD om mijn hals.
(Dank aan Marry voor het maken van dit IDEALE ding !)


Arno

Ja PeterF die bedoel ik.
en ik ben inderdaad ook mijn camera  en storm aansteker en schepnet nog vergeten.

Gr Arno

Killer-Bug

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

maurice

shag, aanstekers, tangetjes, knipper, tippet 0,10 0,12 0,14 en 0.16 (stroft), een extra leader nylon en een van Karel, 2 doosje droog en 2 doosjes nimpf, shepnet en vispas, cdc oil en de telefoon.

voor snoek, FC 0.40, stalen onderlijn (3X), shag, aanstekers 1 tang en de vispassen.
nee geen streamers meer in het vest ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

voor mij is de inhoud voor elke visserij weer anders. maar de standaard is zo min mogelijk. het liefst geen vest, maar alles in mn waadjack. met snoeken gaat dat prima. en voor andere visserij, gewoon wat noodzakelijk is en de rest laten wezen. op een gegeven moment neem je zo machtig veel troep mee waarvan je je 3/4e niet gebruikt, dat probeer ik dus in de auto te laten.

catchem

Voor een korte sessie stop ik de spullen in mijn zak (vliegendoosje, schaartje/tangetje in één, reserve leader(s), eventueel floatant en tippet). Voor een langere sessie gaat een slingtas mee met extra wat te drinken, in de zomer zonnebrandcreme.
De grootste ramp vind ik het boekje dat bij de vispas hoort, past net niet in mijn zakken. Voor korte sessies in de buurt heb ik dan een kopietje van de blz. waar het water op staat, en daarvan alleen de regels uitgeknipt die het water omschrijven waar ik dan altijd vis.

Christof van den Berge

Mijn vestje zit ook nogal aan de volle kant, terwijl een hoop van de spullen erin is gegaan en er nog nooit uit is geweest.

Rechter zak vliegendoos met nimf,natte vliegen, vier rollen tippet materiaal plus strik indicators.

Linker zak vliegendoos met streamertjes en klein doosje met droge vliegen, stappeltje kant en klare leaders, tippet ringetjes, flesje floatant, pakje cigaretten/sigaartjes + aansteker.

Aan het vest rolspeld met onthaaktang,lijnknipper en leader strekker

Aan de zijkant zit de magnetic release voor het schepnet.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben