Yesss!!!!

Started by brian, April 21, 2011, 18:54:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

brian

He allemaal,

Ik ben net weer van het vliegvissen!

Ik was vandaag vroeg vrij, dus ben ik lekker gaan vliegvissen!
Eenmaal bij het water aangekomen, eerst is even rondgefietst.
Ja een mooie stek gevonden,.. een windhoek met allemaal drijfvuil, ideale plek voor de brasems/karpers dus.
snel rondgelopen zoekend naar donkere schimmen in het water, af en toe zag ik een wat brasems snel de vlieg ervoor geworpen..
maar nee helemaal geen interesse, toen zag ik opeens een karper een twotone(oftewel twee kleuren)! een lichte staart en een donker voorlichaam. Vet! ik werp mijn vlieg er tussen duiken er nog meer karpers op, maar helaas geen één had interesse in mijn vlieg.

Nou verkassen dus, weer even rondgefietst opzoek naar een goede stek.. af en toe bij verschillende plekken geprobeerd maar nee..

Nou laatste stek nog, en anders ga ik naar huis.
Eenmaal aangekomen..  :o allemaal brasems bovenin! Snel een grote redtag eraan geknupt!
Ik had mijn vliegje aan de zijkant van de groep geworpen in de hoop als ik er 1 zou pakken dat ik niet de hele groep verstoor,   
en jahoor! HANGUHH!!! Yes dat ging snel!  even meten..44cm! leuke vis!


Bah wat een gespetter! mijn hele witte shirt onder de modder,(want de vis lag ik een laagje water want er waren verder alleen maar stenen).

Nou snel weer kijken als de groep er nog was, Yes ze zijn er nog!!
Werp snel een keer in, toen kwam er weer een brasem achteraan en dit keer was het een grotere(joekel !) uit de groep, Hij pakt mijn nimf snel en gulzig ik sla aan! en sla hem finaal uit zijn bek! balen!!
Nouja ik weer werpen met knikkende knieén, Ja komt er wéér één achter aan! Hij pakt hem net zo gretig als de vorige, sla weer aan Yesss! Hangen! ook even meten.. 46cm! was wat dikker dan de eerste.


Nou deze spetterde gelukkig wat minder!  Dat was de 2e al in 5minuten!

Nou weer kijken als de groep er nog was, Ja!!
En jahoor ging er weer één achteraan.. sla aan.. Shit! weer finaal uit zijn bek!

Toen nog een paar keer geprobeerd maar de vis keek er even naar en draaide zich om of werd door sommige vissen totaal genegeerd!
Toen kwam er een opblaasbootje met een 2 van die jochie's en ja de groep was weg...
achja het was toch al etenstijd, en ik heb vanavond ook nog!

Dus word (waarschijnlijk)vervolgt!

eerst nog ff bij fly en spin kijken voor een netje.. toch wel handig lijkt mij.

gr. brian

A{b}r{a}xa{s}

mooi vissen Brian,
veel paaiuitslag hebben deze brasems nog niet zo te zien

HappyFisherman

Geinig hoor, brasem op droog :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Gaaf man! Mooie vissen :D:D

brian

@bas, ik stond er ook van te kijken, daar zijn ze al waarschijnlijk al klaar.. af en toe knalt er nog 1 op de ander maar niet echt veel..
maar ik ga er morgen weer heen!

Rossie69

zit verschil in toch man en vrouw welke de uitslag krijgt ?
of heb ik het verkeerd

christianvt

Volgens mij de mannetjes toch?

brian

ja klopt, alleen de mannetjes krijgen uitslag(die paaipukkels)