Mijn eerste Karper aan de vlieg!!!!

Started by Ron-O, April 11, 2011, 10:51:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron-O

Het is er echt van gekomen, een karper aan de vlieg. ::jumpers::

Ik was op bezoek bij een vriend (zondag 10april) om te bbqen, en dat was aan een leuk plasje. Er zat veel karper zei hij, en vooral goudkarper. Ik ben maar eens gaan rond lopen met mijn maatje, en inderdaad ik zag ze overal aan een kant van de plas, ja waar de wind op staat. Ik kreeg zin om de hengel te gaan halen, maar we zouden al snel gaan eten, toch naar de auto en mijn zesje opgetuigd, ik had de aanbeveling van Worldfly gekregen om een grote zwarte langzaam zinkende vlieg voor de karper te gebruiken, dus zo gezegt zo gedaan.
Alles was klaar, nu naar de overkant lopen en ver uit de oever blijven, want ze aasden onder de kant. ik kon ze goed zien die gouden jongens en meisjes, man ze hadden alle kleuren. Ik begon te werpen en heel langzaam binnen strippen, maar ze hadden geen intresse in mijn vlieg, dus dan maar een andere opgezet, dit was er een met een zilverenkopje en een slag groter. Weer aanbieden en weer niks, ik werd geroepen we gaan eten, jow ik kom er aan, en gooi nog een keer, effe wachten en langzaam strippend en me lijn schiet weg, crimmineel hengel in een hoepel gierende slip mijn hart knalend in mijn oren wat is dit?? De vis nam nog een paar runs maar was al gauw wat moe, ik mijn maatje geroepen en die pakte gelijk mijn schepnetje mee, ja toen kwam ie boven, man wat een prachtige vis maar het was geen goudkarper, maar een mooie volschup. hij belande in het netje, en kon hem niet meten, maar ik schatte um toch op zo'n pontje of 8/10. Fotos en een filmpje volgen nog, wat een mooie dag  :) :) ::dance:: ::klappen::

Ja ik ben echt blij.

Gr, Ron.  ;)

maurice

Ja een mooie vis voor de vliegenlat.
ga je nu zeker vaker proberen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Ron-O

als ik in de gelegenheid ben// zekker weten ;)

Gr, Ron.

hendri

staat ook ergens boven in mijn lijstje! bruut geweld aan de vlieg.!!

Ron-O

Met de vlieghengel is het toch wel heeeeel anders Ja, het leuke is dat op het plasje niemand vliegvist en dan is zo'n lekkere dikke vlieg ineens een heel lekker hapje. ;D

Gr, Ron. ;)

vliegvisgek

ben benieuwd en het eten was daarna zekers nog lekkerder ;D

Ron-O

Eigenlijk wou ik terug met de lat, maar ja dat zou niet zo leuk zijn voor de familie.
Het eten was des te lekkerder 8)

Gr, Ron. :)

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Ron-O

#8
Ja Harlin, zeer goede smaak gekregen, ik ga nu proberen om de foto erop te krijgen.
Ik vindt het helemaal niks zo >:(
Ik lees hoe het allemaal moet maar het werkt niet!!!!

Ron.