Bramobiel

Started by HappyFisherman, January 23, 2015, 20:45:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Een ouwe magnetron van pa en ma gesloopt,een paar stukkies multiplex, een pen, een kurken onderzetter van de action en secuur het spul in elkaar zetten dat is alles:



Een metalen plaatje geknipt uit de magnetron om magnetische klemmetjes op te kunnen zetten en de buitenste rand vrijgelaten om streamers in te prikken.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Dat werkt goed Bram, heb laatst ook zoiets gewrocht.

Sjoerd

HappyFisherman

Het motortje zat wat vast, met een tang zelf even een keer aangedraaid. Kan je 1 advies geven, zorgen dat je niet beide contactjes aanraakt! Kreeg me een optater  ::geweld::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Maar nu effe serieus ,  waar dient dat voor?

HappyFisherman

Epoxymolentje Bart. Het draait heet langzaam rond, zodat de lijm niet uitzakt naar 1 kant.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Goed bezig Bram!
Heb zelf eentje met een wiel van een IKEA onderzetter
gaat ook prima
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Arie de Vries

Hm, bedankt voor de waarschuwing, wist niet dat er stroom op die dingen blijft staan
Groet, Arie

Nootjez

Misschien toch maar eens een dokter opzoeken Bram,
Wist je dat 1/3e van de slachtoffers van elektrocutie pas na 24 uur sterft? (nierfalen)

Ik wil je niet ongerust maken hoor :p

gijsie20


sjoerd

Quote from: Arie de Vries on January 24, 2015, 01:53:10
Hm, bedankt voor de waarschuwing, wist niet dat er stroom op die dingen blijft staan

Wel als je de stekker in de wandcontactdoos steekt!! Dan staat er op alle elektrische apparatuur stroom toch! Tenzij je deze hebt uitgeschakeld maar dan nog, altijd uitkijken met stroom. Meten is weten.

Sjoerd

HappyFisherman

Ik had het motortje los in de hand. Waarschijnlijk heb ik dat ding tegen de normale richting in gedraaid (met een tang), zodat ie als elektromotor ging werken. Schroeiplek op m'n duim!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Maar een magnetronmotor werkt toch twee kanten op?
Groet, Arie

Jan Damman

Goed gedaan maatje  ::duim::

Je begint al een aardige knutselaar te worden.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.