Stel je mag nog maar met 1 soort vlieg kiezen?

Started by Ochi, October 17, 2014, 19:43:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

Ik wil altijd voorbereid zijn om het "puzzeltje"op te kunnen lossen aan de waterkant.
Dus psychologisch.................. ja kan ik in mee gaan.
En in 9 van de 10 gevallen zijn er maar 3 patroontjes dat de Killers blijken te zijn die je toevallig niet in je vliegendoos hebt, maar gekregen hebt van een collega vliegvisser... ;D

Hoezo veel vliegen nodig?
En dat te bedenken dat veel patroontjes meer vissers dan vis vangen  ;D ;D ;D ;D


Excuus voor het off-topic gaan
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Joost S.

Kleine streamer met een baars firetiger kleur. Toevallig ook net besteld lol.

Heb voordat ik met vliegvissen begon een jaar of twee met plugjes en spinners en zo gevist.

Daar had ik al snel door dat baarskleuren het beste werken (hier?)

Heb daar mijn streamerdoos nu ook op ingericht, voornamelijk baars en firetiger baars.


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hans-oet-remunj

#28
lastige vraag, zelf zou ik m wat meer gericht op vissoort / type visserij stellen

een top vlieg voor alvers is nu eenmaal wat klein voor kopvoorn om maar niet te spreken over  zalm of snoek  ;)
en of een top vlieg voor regenboog uit het OVM het ook goed doet op beekforel in de ardennen  ???

Maar goed om mee te gaan met de vraag:

Een egg sucking leech !  Heb er x000 kg zalm en dollies op gehad... Maar in Europa nog nooit mee gevist.... wie weet doet die het hier ook goed.

Gert

O. maar die egg sucking leech doet het overal wel goed hoor Hans. Is in feite niet veel anders dan een (variant van) woolly bugger, damsel nymph of kikkervisje toch?

Is er inderdaad ook eentje die bij mij niet mag ontbreken! Op de forellevijvers, maar ook " in het wild" een goeie voor de baars bijvoorbeeld.

Groet,
Gert

Joost S.

#30
Quote from: FSCHAMP on October 23, 2014, 06:03:58
Joost,

kan je daar foto's van plaatsen?

Toevallig net binnen gehad, die kleintjes. Ga zo open maken en zal straks ff een fotootje schieten.


Edit


[/URL]


Zien er zoals gewoonlijk weer goed uit. Laat die baarzen maar komen, en een snoekbaars zal ook wel lusten.

Ochi

#31
die zien er wel vangerig uit :-)

daar zou ik ook wel een doosje mee durven vullen voor mijn visserij.

FSCHAMP

Zien er inderdaad zeer goed uit. Welke kleur hebben ze boven aan?  Is dit olive?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Geen idee wat olive is. Soort groen of zo?

Durf niet te zeggen welk spul hij gebruikt, volgens mij alles EP.

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

Simde, bekijk eens de groene olijven bij jullie in de keuken dan weet je de kleur.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

Die komen hier het huis niet in, ;-).

Ik denk dat het de kleur EP chartreuse is. Hoewel die streamer op de site iets groener is. Die is denk ik helemaal chrartreuse, en die ik gehad heb is de onderste helft gewoon wit.

Ik denk dat het zo zit. Als je het zeker wilt weten, kan je het even vragen aan Dyckers.

FSCHAMP

Joost,

de streamers op de foto zijn zeker niet chartreuse, dat kan ik je alvast zeggen.  Ik neem effe een kijkje op de website van Dyckers.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

#38
Had deze vlieg in 5 centimeter besteld.

http://www.dyckers.com/Streamers_Minnows/EP_Litlies_Fire_Tiger_7


Maar ik denk dat dus alleen de bovenste helft chartreuse is. Maar dat weet ik niet zeker.


Ik hoop eigenlijk dat hij deze kleur ook op de site gaat zetten in 5 centimeter. Verkoopt als een tierelier denk ik.

FSCHAMP

Joost,

de vliegen, die je gekregen hebt, zijn niet dezelfde als op de foto van Dyckers, dat kan ik je verzekeren.  Die van Dyckers zijn gemaakt van yellow Chartreuse en green chartreuse EP fibers. De jouwe zijn precies gemaakt van baitfish en baitfish olive EP fibers, voorzien van zwarte strepen met een zwarte marker ofwel heb je een zeer slecht fototoestel.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Joost S.

Zou kunnen hoor, ik heb er geen verstand van. Kan alleen zeggen wat ik heb besteld, en laten zien wat ik heb ontvangen, ;-).

Ben er in ieder geval zeer tevreden mee.

FSCHAMP

Ze gaan in ieder geval vis vangen, dat kan ik je verzekeren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Peter68

Droog Elk hair caddis  en nimf fazantenstaart goudkop met met grijs paarsachtige dubbing
thorax.
En streamer natuurlijk een zwarte Wooly bugger.
Meer heb je niet nodig toch  ;D