Vliegvissen in Tsjechie.

Started by Koen, April 16, 2014, 12:47:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Hmmm nu wil ik vandaag weer gaan vissen maar op een andere rivier. Probleem is dat ik niet uit het boekje kan opmaken waar wel en waar niet en gg translate maakt er een zooitje van  ;D nu was er ook iets met maximaal 3 dagen per week ofzo dus ga, na de hulptroepen te hebben ingeschakeld, morgen maar na het werk  ;D

Gert

Lekker op avontuur zo te zien Koen.

Ik kreeg destijds een Engelse versie van dat boekje erbij. Maar ik denk dat je hier ook wel wat aan hebt:

http://www.rybsvaz.cz/?page=home&lang=en

Staan o.a. ook de Fishing Regulations op.

Werk ze! ;D

Groet,
Gert

Gerrit72



Gaat goed daar Koen!
Veel plezier en leuk dat je ons laat meegenieten  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Koen

Quote from: Gert on April 21, 2014, 09:31:45
Lekker op avontuur zo te zien Koen.

Ik kreeg destijds een Engelse versie van dat boekje erbij. Maar ik denk dat je hier ook wel wat aan hebt:

http://www.rybsvaz.cz/?page=home&lang=en

Staan o.a. ook de Fishing Regulations op.

Werk ze! ;D

Groet,
Gert

Die ken ik ja, alleen als je dan wilt kijken waar je wel en niet mag vissen dan is het allemaal in het Tsjechisch. niet echt handig, maargoed. vandaag ff een chill dag, morgen na mijn werk wel weer ff :)

FSCHAMP

Het is toch schitterend als je voor het werk ergens naar toe kan gaan waar je kan vliegvissen.  Ik heb zo 3 weken terug smallmouth bass gevangen in de States.

Goed bezig Koen. Doe zo verder.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Koen

Gister liet het weer toe dat er weer gevist kon worden. Deze keer een andere rivier en goed op gg-maps gekeken waar het dieper leek. Voor een stuwtje leek me wel een goeie plek en dat bleek. Mocht er 3 (en 1 heel klein visje) landen en 2 lossen. Niet slecht in 3 uurtjes vissen :)

[attachment deleted by admin]

Koen

en nog een :)

[attachment deleted by admin]

Koen

Zo gister mijn laatste dagje dat ik kon vissen dus was terug gegaan naar naar de plek van eergister maar het was lastig. Vreemd windje over het water. Maar gelukkig werden mijn inspanning beloond met 1 mooie forel op droog. Gevangen op een of ander raar pruts vlieg je die nog vond in mijn vliegendoos.

Over 3 weken zit ik hier weer en ga ik maar es een jaar vergunning aanschaffen :)

[attachment deleted by admin]

Gert

Blijft mooi Koen. En hoe bevalt de Orvis FF?

Koen

Ja goed. Heel goed zelfs. Gooit lekker. Lekker compact.

Koen

hmmm als ik op mijn plaatjes wil klikken krijg ik:

It seems that you are not allowed to download or view attachments on this board.

kunnen jullie mijn foto's wel zien?

MarcelN


Gert

ano, je vidět

(Ja, ik zie ze)

Koen


MarcelN


Gert

#40
Morgen begint m'n motorvakantie - eerst een paar dagen Berlijn en dan door naar Tsjechie en Slowakije.
Is geen visvakantie, maar een hengeltje gaat altijd wel mee. Geen waadspul dit keer, dus de echte forellenriviertjes zal ik wel overslaan waarschijnlijk, maar er is zat ander mooi water, en misschien ook wel een leuke forellenvijver. Vuurtje stoken op de camping mag meestal nog wel daar, dus een zelf gevangen forrelletje in aluminiumfolie is nooit weg.
Tot over 3 weken  ;)

Groet,
Gert

(O ja, en als het weer tegenzit gaan we gewoon een hele andere kant op, maar daar gaan we niet van uit)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Gert,

Mocht je nog een forellen put willen bevissen:

https://www.google.nl/maps/dir/49.5056415,17.7914412//@49.5054255,17.7570303,13z/data=!3m1!4b1!4m3!4m2!1m0!1m0?hl=nl

Leuke meertje.

maurice

Gert, have fun en geniet van je tocht.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Ben weer thuis.
Genoten van de tocht heb ik zeker, maar op een paar uurtjes in een Duits meertje na is het niet van vissen gekomen.

Groet,
Gert

Gert

Quote from: Koen on August 24, 2014, 09:34:49
Gert,

Mocht je nog een forellen put willen bevissen:

https://www.google.nl/maps/dir/49.5056415,17.7914412//@49.5054255,17.7570303,13z/data=!3m1!4b1!4m3!4m2!1m0!1m0?hl=nl

Leuke meertje.

Vorig jaar is het er niet van gekomen om dat meertje op te zoeken, maar dit jaar wel.
Helaas helaas helaas: er zat op dat moment geen forel in, alleen maar karper (volgens de eigenaar). De reden, althans wat ik ervan begreep: het forellenseizoen houdt op 15 september op in Tsjechië. Nou ging ik er van uit dat dat niet geldt voor een "forellenput" dus ik wilde me niet met een kluitje in het riet laten sturen. De eigenaar belde met iemand (zijn vrouw misschien) die goed Engels sprak, en zij vertelde dat er over 2 weken misschien wel weer forel in het meer uitgezet zou worden.
Maar daar had ik natuurlijk weinig aan.

Uiteindelijk heb ik tijdens de vakantie alleen een paar uurtjes gevist op de camping in Trencin (Slowakije) en heb naast een heleboel alvertjes op kleine vliegjes en nimfjes, ook een paar mooie kopvoorns kunnen vangen op torretjes en sprinkhanen. Maar wat waren die kopvoorns achterdochtig! Ze pakten eigenlijk alleen met veel geweld de tor of sprinkhaan op het moment dat die op het water viel en er was er toevallig eentje in de buurt. Binnenstrippen gaf alleen maar volgers die absoluut niet toehapten.

Verder waren we gewoon overal te laat voor, niet alleen het forellenseizoen was over, maar ook de meeste campings en attracties waren veelal dicht. Maar ondanks dat alles (en het was geen visvakantie) toch volop kunnen genieten van het mooie landschap en heerlijk motor gereden bij temperaturen tot 32 graden.

Groet,
Gert

maurice

Genieten is toch het belangrijkste Gert,
En dat heb je gedaan.
::goodjob::
::bbq:: ::proost:: ::proost::