2024

Started by EB86, April 09, 2024, 15:40:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedemiddag,

iemand al gevist in de Ardennen, hoe was het?
Ik zit erover na te denken om maandag te gaan vissen in de Lomme. Het is wel een flinke temperatuurdaling, zaterdag en zondag (21 en 16 graden), maandag maximaal 7, maar als het water maar niet teveel daalt qua temperatuur hoop ik toch iets te vangen.

gijsie20

Paasweekend nog op de Ourthe geweest. Was redelijk beperkt qua vliegvissen gezien er ook dat weekend uitzettingen waren, dus enkel twee keer even No Kill kunnen vissen. Water stond nog best hoog, koud, en geen vis te zien. Weer zat ook niet zo mee met regenbuien. Zag nog een drietal andere Nederlandse vliegvissers, maar had het idee dat zij ook al snel vertrokken waren toen ik namelijk na amper 2 uurtjes ploeteren in de ochtend terug reed naar ons huis waren ze ook alweer verdwenen.

henkverhaar

Geen Ardennen, maar hier in de Geul ook nog geen vis te bekennen - ben sinds de opening (1 april) al 3 maal een uurtje geweest, en tot nog toe 1 kleine kopvoorn...

JEVDE

Quote from: gijsie20 on April 09, 2024, 21:37:59Paasweekend nog op de Ourthe geweest. Was redelijk beperkt qua vliegvissen gezien er ook dat weekend uitzettingen waren, dus enkel twee keer even No Kill kunnen vissen. Water stond nog best hoog, koud, en geen vis te zien. Weer zat ook niet zo mee met regenbuien. Zag nog een drietal andere Nederlandse vliegvissers, maar had het idee dat zij ook al snel vertrokken waren toen ik namelijk na amper 2 uurtjes ploeteren in de ochtend terug reed naar ons huis waren ze ook alweer verdwenen.

Mag ik vragen waar je gevist hebt op de Ourthe? (Mag ook in DM). Ik ga zelf komend weekend. Althans dat is het plan maar de weersvoorspellingen zijn niet om heel vrolijk van te worden.

gijsie20

Hi, La Truite Houffalize. Kom er al meer dan 20 jaar. Ben er regelmatig in het weekend wel. Nee weersvoorspellingen zijn momenteel niet top. Tis nog allemaal een beetje moeizaam zo. Ben benieuwd als je bent geweest! Hoor graag!

EB86

Ik ben afgelopen maandag geweest, prima dag eigenlijk. Stuk of 20 forellen, 3 kleinere, de rest richting de 30/35cm. Helaas een mooie vlagzalm verspeeld.

Alle grotere forellen hadden veel bloedzuigers op hun lijf dus ze hebben lang op de bodem gelegen.

JEVDE

Quote from: gijsie20 on April 16, 2024, 20:38:39Hi, La Truite Houffalize. Kom er al meer dan 20 jaar. Ben er regelmatig in het weekend wel. Nee weersvoorspellingen zijn momenteel niet top. Tis nog allemaal een beetje moeizaam zo. Ben benieuwd als je bent geweest! Hoor graag!

Yup, die kant ga ik ook weer op. Ben benieuwd.