Lang weekend Zuid Limburg

Started by Patrick(WF), April 26, 2011, 19:55:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Patrick(WF)

Vrijdag 22 April zijn we (De dame en Ikzelf) afgereisd naar het zuid Limburgse Mechelen
op uitnodiging van me schoonmoeder die daar een huisje had gehuurd voor een
weekje vakantie. En kan niks anders zeggen dat de Limburgers onder ons toch echt
bevoorrecht zijn dat ze de mogelijkheid hebben om in zo'n mooi glooiend landschap te
kunnen vissen. Zaterdag avond na de maaltijd maar even aan de wandel gegaan om bij
de Geul te gaan kijken, en gelijk besloten dat ik daar de volgende dag bij Zonlicht maar
eens foto's moest gaan maken.





Wat is het toch een pracht dat je in zo'n rivier kan vissen en wat is het balen dat dit
prachtwater niet in de gewone vergunning staat.
Maandag was het dan mijn dag en zo vertrok ik S'ochtends rond een uur of 11:30
richting St-Martens-Voeren om daar effe een middagje te vissen op de forellenput
aldaar. Bij de eerste aankomst deed het me een beetje denken aan de Deense
forellenvijvers qua opbouw en nadat ik alle vijvers had bekeken was de verwachting
niet bizar. Er werd om me heen niks gevangen en op het water lag tegen de kanten
waar de wind op stond en dikke laag vuil..



Hier kan je goed het vuil tegen de kant aan zien liggen.
Wel was het water kraakhelder en er zwom genoeg en mooie vissen in de vijvers
dus toch maar proberen. De vliegvisvijver was alleen voor droge vliegen dus met een
Sedge aan de tippet, gingen ik met goede moed aan de gang.
Gelijk de eerste worp was het raak en dat terwijl ik alleen nog maar me lijn op lengte
aan het brengen was.



Zeer mager maar wel een harde vechter.
Heb in het totaal 2,5 uur gevist met een totaal van 12 vissen. Met forelsoorten er tussen
die ik nog niet eerder gevangen had.







Ook al waren de vissen erg mager, vochten ze er niet minder om en heb ik mooie aktie gehad.
Ze waren allemaal zo tussen de 40 en 45 cm en 1 uitschieter er tussen van 54 cm (regenboog).
Mede door de magerheid van de vissen en de vis op de volgende foto twijfel ik toch
sterk aan de gezondheid van de vissen. Ik weet niet watvoor aandoening het is maar ik krijg er
zelf behoorlijk jeuk van.


Groet Patrick

HappyFisherman

Ik hoorde toevallig afgelopen weekend dat het vaak de mannetjes zijn die deze schimmel dragen. De eigenaar van de vijver in Hellendoorn zei dat ie de mannetjes direct er tussenuit haalt als ie een vrachtje krijgt...

Mager, maar wel mooi hoor Patrick!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Wij zijn er het laatste weekend van 2010 dat ze open waren met de hele club geweest , en toen waren de vissen mooi rond.
De truk was toen heel agressief inwerpen en vrij snel weer lichten en terug inwerpen met een diawlbach.
Betreffende die schimmel , bah , maar aan de waterkwaliteit zal het niet liggen ,  ze hebben daar 3  continue stromende bronnen (dus ook in de zomer zouden die vijvers koel zijn en de vis bevisbaar).
Patrick , ben je tot aan de grot op de kwekerij gaan kijken waar de stroom uit de berg komt?  Mooi


Patrick(WF)

Nee niet wezen kijken. Wist ook niet dat de kwekerij te bezichtigen was.
Water was ook kraakhelder in alle vijvers, je zou het bijna drinken. Maar super mooi
om verschillende soorten te kunnen vangen in een vijver. Heb niet met een
dawlbach gevist maar met een kleine sedge en een kleine BWO. En alles retour
gedaan.
Groet Patrick

hendri

mooie vissen hoor, mischien wat slank maar zien dr wel goed uit. op die ene met die watten op de pens na dan. ;)

christianvt

Mooi gevangen hoor! Wat een prachtige omgeving daar! :o

harlin

Dat staat er mooi gekleurd op. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Troutbuster

Patrick!!
je foto's van de Geul nabij Mechelen komen mij (en ook Rob van H.) zeer bekent voor
Wij hebben reeds het genoegen mogen smaken daar te vliegvissen!!!
Sterker nog, wij zijn sinds dit jaar in het bezit (het moet nog binnenkomen) van de exclusiviteit in de zin van een lidmaatschap en een jaarvergunning voor het stuk Geul bij Mechelen (tussen Partij en Epen)
Het heeft een paar jaar soebatten en slijmen gekost maar nu schijnt het er toch van te komen!!!
Olééééé'!!!!

Het is daar niet alleen erg mooi maar de vangst van beekforel op stromend water in ons eigen kikkerlandje geeft toch wel een extra dimentie aan onze mooie hobby.

Ik zal jullie binnenkort deelgenoot maken van de belevenissen op de Geul bij Mechelen als onze papieren binnen zijn, want dan gaan we zeker een paar sessies doen aldaar!!

Wordt vervolgt!

Jan.
"Petri Heil"


Rossie69

Herman heeft ook zo,n papiertje :)

veel plezier Jan en Rob op de geul.in de geul .