Vangsten van het seizoen 2017

Started by Menno_siemensma, January 04, 2017, 09:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Plantje

Zo, vandaag eindelijk ook weer eens aan het vissen geweest. Een paar carp "bolletjes" gemaakt en op naar een stek waar ik wat mooie karpers had zien zwemmen. Helaas geen karper voor mij... wel deze:

48 cm. Mooi beest! Sterk ook! Ik dacht even dat ik hem vals gehaakt had, zo tolde hij door het water. Maar hij zat mooi voor in het lipje. Heerlijk! Hele visdag goed!

Later heb ik ook nog een andere vis gelost. Volgens mij ook een zeelt.

Alleen dat plaatsen van foto's hier...pffff.... daar moeten ze echt eens wat aan doen!

Bert J.

Mooi! Zeelten zijn supersterk. Nog nooit aan de vliegenhengel gevangen. Ik denk dat er niet veel vliegvissers zijn die jou voorgingen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Scaramouche

Prachtige zeelt! Ik heb er ooit eentje weten te haken maar die wist mijn haak uit te buigen  :o
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Mettrop

Vorig jaar een op een squirmy wormie gevangen, prachtig

MartinT

Prachtvis, proficiat! Vanmorgen eentje voor mijn voeten gehad tussen de paaiende Brasems. Reageerden met z'n allen nergens op helaas.

Plantje

Ik heb één keer eerder een zeelt aan de vlieg gevangen. Maar dan weer nog nooit karper, brasem of winde.  Zeker een pracht vis. Heel fel, super sterk! Echt genieten!

Ik had er ook voor kunnen kiezen om aan het forum te gaan klussen, maar ik koos voor vliegvissen in plaats van bezig zijn met dingen óver vliegvissen :)

sjoerd

Zeelten zijn wel goed aan de vlieg te vangen maar.......de omstandigheden moet je treffen.
Menno en ik hebben er de nodige gevangen in ondiep, helder sierwater waar nog niet teveel planten groeien, dus april, mei zijn goede maanden. Je kon ze op zicht aanwerpen  en we vingen ze met fazantestaartnimfjes en dergelijke. Nu zou ik voor een squirmyworm gaan.
Maar dan moeten ze niet net als van de week in de paaistemming zijn want dan is het niks.

Joost S.

#232
Zo..... kan weer een soort afstrepen van mijn 'nog te vangen' lijst. En wel Roofblei!!!! Was al een beetje aangekondigd. Ging een rondje karpers zoeken, kon ze echter niet vinden deze keer. Nou... ff Roofblei spotten, kan ik ook meteen even filmen voor het forum als er wat te zien was.

Kwam aan en zag meteen activiteit. Stond te filmen, maar was weinig te zien, te weinig licht, was ook net te laat, was al richting schemering. Maar ik denk als de zon er vol op staat ik wel die vissen kan zien op een video. Helaas dus. Ik dacht wel, hmmm.... als ik nu eens een streamertje inknip, dat ie net mag en eens proberen. Was er toch.

Streamertje er aan en eens kijken wat er gebeurt. Kwam op de gedachte om het te filmen, met het idee, er gebeurt toch niks. Net op tijd........

Het is geen fantastische video, met rechts drillen, met links filmen, maar who cares haha!

https://youtu.be/LKXVHiMG35I


Het is by far niet de grootste die ik daar heb gespot afgelopen twee dagen. Dus dat belooft nog wat komende sessies, ;-)

Edit

Bedenk me net. Heb al wel roofbleitjes gevangen. Maar dat waren hele kleintjes.
--

Wat een prachtige Tinca Tinca Plantje, ;-). Die moet ik ook nog op de vlieg.

Menno_siemensma

Gaat weer goed bij iedereen zo te zien  ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Schitterend! Vooral die eerste "Yes!" Zo, oprecht en uit de grond van je hart :D

Het filmen viel me nog alleszins mee

OlafB


vliegvisFlip

Mooi gedaan, kun je ze nu ook al (helemaal met het mooie weer denk ik) goed vangen bij de grote rivieren zoals de Ijssel. En zo ja, waar en hoe?

JOLP

Mooie vis Joost. Kom zelf ook uit Breda ,maar ik heb zo nog niet zo groot gevangen

Joost S.

Als het snoekseizoen weer voorbij is, gaan we samen een keer, ok? Weet je meteen de stek. Ik geef je garantie op een vette roofblei daar.

Zou mooi zijn als jij mij dan eens een karper kan laten vangen hahaha, ;-). Ik heb ook daar een leuke stek voor, maar krijg ze niet aan de praat.

Moet ook nog even afwachten of die roofblei daar altijd zit he. Ik vind het zelf bijna te mooi om waar te zijn hoor, zo een stek. Maar goed.... nu zitten ze er in ieder geval.

Menno_siemensma

Eerste zeebaarsje is ook weer gevangen. Nog niet heel spannend maar voor een half uurtje nog even snel wat worpjes hoor je mij niet klagen... Was al donker dus niet echt goede foto.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

vanmorgen eerst even op de Ijsselwindes en vanmiddag een geslaagde poging gedaan om weer eens een graskarper aan de vlieg te vangen. Veel wind en de zon die vaak verdween achter de sluierbewolking maakte het erg lastig vis spotten maar ik kon toch een aantal karpers vinden. Ze waren niet erg actief maar na nog geen 10minuten vissen waarbij ik enkele karpers kon aan werpen, lukte het toch weer om een mooie graskarper te haken aan de wiervlieg. Missie geslaagd al had ik uiteraard best nog een paar meer  willen vangen en zeker ook nog de beste schubkarper die er zwom maar die helaas de vlieg niet wilde hebben.

fraaie 50er op de wormvlieg

prachtige vissen maar soms lastig te vangen aan de vlieg
maar deze nam de vlieg.

de vlieg mooi in het bekkie

gijsie20

Gisteren even een lijntje gestrekt, oa deze mooie 55er gevangen. Bij het onthaken spuwde hij nog een half verteerde vis uit  ;D
En ik moet me toch een groter netje aanschaffen, zo'n vis moet zich haast dubbelvouwen in zo'n standaard rug netje.



Scaramouche

Zal je net zien dat op het moment dat ik een foto maak van mijn allereerste winde op de vlieg, mijn gsm ermee uitscheidt.  :-\

Maar goed, mn eerste winde dus, vanaf een strandje aan de Lek, wel beetje brood op het water gestrooid om ze naar boven te krijgen. Dat ging eigenlijk heel snel, ik stond er van te kijken dat er binnen 5 minuten al windes aan het oppervlak aasden, op verschillende plekken tegelijk zelfs.

paar keer misgeslagen maar uiteindelijk een mooie 40'er kunnen onthaken. Leuke visserij!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

guidogast

::agree::

Joost S.

#244
Ik zag gisteravond ineens dat het seizoen vandaag is geopend. (Over week of 2 een avondje samen Jolp?) En het is tevens nationale hengeldag. Wekker gezet en eens kijken of de roofbleien in de ochtend ook thuis zijn.

Nee dus..... niks nada noppes.

Wel wat ondeugende brasems die de kantjes er van af aan het struinen waren,  :). Ik heb er 1 een wijze les geleerd. Best een fraaie.




Menno_siemensma

Weekje Oostvoorne en omstreken, leverde niet veel op maar toch een paar visjes kunnen vangen. Wel bescheiden verhoging van PR bot naar 44cm.
















Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Dick

graag die zee baarsjes de volgende keer beter ondersteunen aub

guidogast

::agree::

Joost S.

De zeebaars staat toch wel in de top 5 van meest mooie inheemse vissen he?

Prachtig.

Menno_siemensma

Quote from: Dick on May 30, 2017, 17:41:24
graag die zee baarsjes de volgende keer beter ondersteunen aub
Het zijn kleine baarsjes waar ik ook mijn andere vingers onder heb, ze hebben hier echt geen schade van hoor.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.