guur, koud, sneeuw, snoek en natte voeten

Started by hendri, December 03, 2012, 22:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

afgelopen week een beetje met herman berichten over en weer over de swapvliegen, of ik die vergeten was om mee te sturen. hij had namelijk wel mn enveloppe en ook mn retour enveloppe maar niet het blikje met 4 setjes swapvliegen. hmmm mooi balen, niet goed dicht geplakt dus. nou ja niets an te doen, ik maak wel een setje nieuwe.
en om die wel bij de swapmeester te krijgen, meteen voor vandaag afgesproken om te gaan vissen. ff wat rond struinen en proberen een paar snoeken te vangen.
onderweg naar de eerste stek zien we al dat er hier enb daar wat ijs op sommige sloten licht, maar ach joh dat zijn die smalle vaartjes. zal wel mee vallen, bij de eerste stek aangekomen geen ijs. mooi klein plasje, we verwachten er niet heel veel van hier, maar al snel heeft herman er toch eentje aan hangen. geen monster, maar het begin is er.




ondertussen gaan we weer verder, en het lijkt er toch aardig op dat het begint te sneeuwen. nou ja, goed aangekleed dus dat zal wel goed komen. bij een volgende stek aangekomen licht er toch wel een flinter dun laagje ijs. waar de streamer net niet door heen zakt.




terwijl ik deze foto maak heb ik mijn streamer in het water liggen, net over de rand van het ijs. waarschijnlijk hing hij daar lekker te bungelen, want met dat ik mn camera opruim en weer een strip geef, bam hangen. als een ijsbrekertje dril ik hem naar de kant en snoek 1 voor mij is ook een feit.








nou kijke of er dan nog 1tje in zon wak licht, maar helaas dat mocht niet zo zijn. verderop was het weer open water en daar was herman net goed en wel bezig en ja hoor, zn hengel staat weer krom.

snoek 2 voor herman. ondertussen is de wind wat aangewakkerd en die is me toch guur! ook mn sokken voelen niet helemaal droog meer. vervolgens vissen we nog een paar mooie stekken af maar geen volger of wat ook te bekennen. totdat we bij een mooie duiker aankomen. herman gooit zn streamer er bijna in en eigenlijk te dicht bij de kant en dacht van hmmmm. kijkt wat om zich heen en zo in eens een dikke klap en een plons! snoek lag dus pal met de kont in zon duiker he. en ja hoor hangen. uiteinderlijk worden ze telkens iets groter en dit was dan ook een leuke 70ger.






ondertussen door en door koud, en we besluiten om ff op te warmen en een bak koffie te scoren.
heerlijk is het om dan ff ergens binnen te zitten en zelfs een tafelblad voelt dan warm aan, buiten bleek het ook iets van 3 graden te zijn. ja dan voelt alles warm.
na de koffie nog ff een paar stekken afgevist, maar verder als een volger is het nix. heel apart ook, we hebben nog enkele mooie bruggen, duikers en steigers afgevist, maar geen vis te bekennen.
maargoed, dat maakt ook niet uit, we hebben een lekker ff gevist, en ook van dit weer kan ik echt wel genieten!
herman, bedankt man, was weer mooi ff. ;)


ben

Jongens na zo'n verslag ga ik ook maar een Esoxje proberen te vangen!!! ::goodjob:: ::top:: ::KOOL::

weerwolf

Mooi gevangen mannen, ik was al benieuwd of jij ook wat gevangen had, en inderdaad je had ook vis.


Bekende stekken trouwens, ik had daar afgelopen zomer ook volgers op de gevangen witvis.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gerrit72




::goodjob:: Lekker bezig mannen! Vanavond streamers zitten binden, hoop deze week ook even te gaan struinen zeker na jullie motiverende verhaal! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Lekker hoor... allebei vis, dan kun je best even wat kou lijden...

't weekend maar weer eens kijken....


Sieger

Rossie69

En mij dan ff berichte .en dat is 1 en dat is 2.
Maar lekker gevangen,ondanks het gure sinterklaas weer.

Ps Herman,hoe gaat die streamer,door het water,met glitter.

gerrit

zag ik een spin blad bij die vlieg ( intresant)
grrrrrrrrrrr gerrit

wouter veuger

mooie vangst!

van die duikertjes blijven altijd topstekkies! ::agree::

Ron


Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

R.S.N Flyfisher


maurice

leuke visjes en een mooi. ging lekker dus mannen.
bij de burgertent in Herman zijn oude woonplaats?


@Rossie69, streamer met glitters gaat volgens mij glimmend door het water ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling

Lijkt me echt epic om snoek op de vliegenhengel te vangen, mooie vissen jongens!  ::goodjob::

Nigel

Mooi hoor mannen. Zulke visdagjes zitten er voor mij hopelijk ook aan te komen. Mooi dat jullie ook met deze kou nog behoorlijk weten te vangen. Mij lukt dat vaak beter in de late zomer/vroege herfst.

Mag ik vragen welke aftma klasse jullie gebruiken voor deze visserij?

Groet van Nigel

Team

vertel  vertel   dat spinnerblad, wat is dat voor een streamer????
NUNC  AUT  NUNQUAM

Herman

Quote from: Nigel on December 04, 2012, 16:29:48
Mag ik vragen welke aftma klasse jullie gebruiken voor deze visserij?

Hey Nigel, ik gebruik altijd een #8 voor de snoekvisserij.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Lekker buiten wezen spelen mannen! ::goodjob::

Weer eens wat anders als Jamaica (en de Kyll).
Hoop hier in de buurt binnenkort ook weer eens een paar mooie vissen op de streamert te vangen.

Groet,
Gert

Herman

Heb er, ondanks de kou, weer erg van genoten..... scheelt natuurlijk wel dat ik Hendri er uit gevist heb haha.
Thanx Hendri!
Ik heb even wat foto's toegvoegd aan je verhaal Hendri.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

Quote from: maurice on December 04, 2012, 12:32:56

bij de burgertent in Herman zijn oude woonplaats?


weet niet wat je hebt gedaan Herman, maar ik zie geen fotos meer niet een
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Maar dan ook nergens meer!! >:(

Geen enkele foto!!!

::wtf::

Gr

Jan
"Petri Heil"


Herman

 ::wtf::

Ik snap dat niet.................. kan zelf alle foto's wel zien!
Bij de helpdesk zouden ze zeggen, ff de pc/laptop uit en aanzetten. Als het dan nog een probleem is kijken we verder...
In dat geval zal ik de foto's uit het bericht van Hendri halen (daar staan ze tussen). en los plaatsen.....
raar................
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

Jep staan mooie bij tussen :)

leuke is bouw je streamers voor een ander :)
vangen ze mee.

heb ik zelf dat neit meer liggen

Duh.

;D

Maar mooi dat ze vis vangen.