Gezocht voorbeelden van Montage van fishfinder op Belly Boat

Started by FSCHAMP, December 14, 2014, 15:38:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

 Zoals gezegd, vandaag langs geweest bij de Kock in Testelt en me volgende fishfinder aangeschaft. Het betreft een Garmin Echo™ 301c.  Een vroeg kerstcadeau. Volgens mijn maatje Bart Mylle (ja, google die naam maar eens) is dit een gereputeerde fishfinder voor de Belly Boat.  Nu, nog effe wachten voor de reel en de Big Mama's zijn niet veilig meer op groot water.  Ik heb me gelijk twee batterijen en een batterij lader aangekocht voor de som van 266 euries.

Nu, nog wat googlen voor de montage op mij Guideline Belly Boat of als jullie voorbeelden hebben van zo'n montages, zijn deze altijd welkom.  Ik heb al een aantal topics gezien hier op het forum maar spijtig genoeg zijn meestal de foto's verdwenen. En foto's zeggen toch meer dan een beschrijving. Ik bv. op een ander forum een volledige beschrijving gevonden zonder foto's en daar kom ik geen bal mee verder.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Lowlander69


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

FSCHAMP

Vastschroeven  ???

op mijn Belly Boat, dat gaat nooit goedkomen. Als ik dat doe dan wordt mijn BB een duikboot  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

FSCHAMP

Jelle,

bedankt, die van Henk lijken me wel wat en die had ik al gevonden, maar een aantal foto's in het topic ontbreken en voor ik begin wil ik toch wel wat info verzamelen, aangezien ik zelf niet zo'n handige harry ben. Mijn vader daarentegen, die kan veel en heeft er ook veel gerief voor, vandaar dat ik opzoek ben naar de voorbeelden. 
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Ochi

Gebruik zelf een band met een mount van Scotty op mijn Mac Adventure.
Kosten nu 33 euro.

http://www.roven.nl/catalogsearch/result/?q=scotty

Onderaan de band hangt mijn transducer, bovenop de bellyboot de fishfinder(Lowrance elite 4x).

ben er heel tevreden over.
Je kan van Scotty ook patches kopen die je op je boot lijmt.

greetz Ochi

merijn1982

Tight lines!!

sjoerd

Gebruik zelf een band met een mount van Scotty op mijn Mac Adventure.
Kosten nu 33 euro.

http://www.roven.nl/catalogsearch/result/?q=scotty

Als je even goed kijkt naar het plaatje van die scotty mount, is het zo simpel om dat zelf te maken!!!
Gebruik een plaatje hout, kunststof of wat ik deed een stukje Acrylglas. vier gaten boren en evt een sleufje slijpen voor het sjorbandje. klaar!! Je zet je fishfinder daarop vast middels vier boutjes. Ik heb deze laten verzinken in het acryl, dus geen scherpe delen die je BB kunnen beschadigen.
Kosten: 1 euro?? of minder of iets meer, afhankelijk van wat je gebruikt maar zeker geen 33 euro voor een kunststofplaatje!!
Transducer idem dito.
Ik had deze ook met een sjorbandje vast maar vanmorgen eens anders vastgemaakt na een filmpje op het forum nl. met zo'n bagagedragerband voor de fiets. Nog beter vind ik dat, want...'het grote voordeel is dat de transducer altijd stevig vastzit ook als je bladder wat minder hard is(koud water)
Ander groot voordeel:je kunt nu de transducer heel gemakkelijk naar de zijkant van je BB trekken als je het water in of uitgaat. Dus nooit meer schade aan de transducer doordat deze bij het neerleggen van je BB op de stenen oid kan beschadigen! Breng even een merkteken aan op dat elastiek(even markeren met watervaste stift bijv) zodat je altijd zeker bent dat de transducer recht onder de BB hangt.

succes

Sjoerd

Twan

Quote from: Ochi on December 14, 2014, 18:52:34
Gebruik zelf een band met een mount van Scotty op mijn Mac Adventure.
Kosten nu 33 euro.

http://www.roven.nl/catalogsearch/result/?q=scotty

Onderaan de band hangt mijn transducer, bovenop de bellyboot de fishfinder(Lowrance elite 4x).

ben er heel tevreden over.
Je kan van Scotty ook patches kopen die je op je boot lijmt.

greetz Ochi

Ik heb dezelfde, werkt perfect!

merijn1982

Zo heb ik het, transducer heb ik onder de zitting zitten

Tight lines!!

sjoerd

foto 1 simpel acrylglasplaatje 4 gaten boren en sjorbandje tussen voet en plaatje bevestigen.



foto 2 : transducer bevestigd d.m.v. bagage elastiek.
Voordeel : transducer bij in en uitstappen eenvoudig en snel opzij te trekken zodat deze niet beschadigd door stenen e.d.!!




Sjoerd

FSCHAMP

Heren bedankt voor de foto's en de info  :) :). Ik ga het effe bekijken volgende week, dan ben ik met vakantie  :) en dan zien we wel hoe ik het ga maken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Ik ben er aan begonnen, zie hier enkele foto's van de batterij houder en het frame dat op mijn Guideline BB past. De batterijhouder komt achter mijn zetel van mijn BB te hangen en gaat door het gaatje in het buizen frame.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Gino,
nog even een tipje.
Als je de montage van de transducer op mijn foto ziet, dan zie je een handig attribuut, namelijk een kunststofbeugel,
die gebruikt worden in de disselbak van caravans om de gasflessen mee vast te zetten. Het is de ideale ronding voor de BB. Je kunt heel eenvoudig de spanband er doorheen halen of het vastmaken d.m.v. een bagage elastiek(zie foto)
Ik heb deze ooit eens gekregen van een vismaatje maar zag ze gisteren toevallig nog eens in een caravanshop.
succes

Sjoerd

FSCHAMP

Sjoerd,

te laat, ik heb het al op een andere manier opgelost.  Ziehier het resultaat en dit voor nog geen 50 euro, met camera steun en al.  Big mama Pike's watch out, here I come.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

 ::lach:: 'k zou me dood schamen met zo'n gevaarte erop, goedendag....ik ben Gino Uw loodgieter ter land en ter water  ::bravoo::

FSCHAMP

Marcel,

daar heb ik geen enkel probleem mee :)  :) als ik maar de grote snoeken kan vangen en op film kan krijgen.  Het statief van de camera kan er ook heel makkelijk af en ik kan gelijk 3 hengels meenemen met verschillende lijnen, wat mijn kansen weer vergroot.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Als je maar geen gezeik ermee krijgt, hengels mét lijnen lokt al snel de BOA's he oftewel de visserij-zwaantjes voor jou.
Grappige constructie maar IMHO een beetje té.

FSCHAMP

Laat ze maar komen  ;) , zolang ik maar met één hengel tegelijk aan het vissen ben, is er geen probleem toch  ::denken:: of zie ik dit verkeerd?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

p.forel

Zolang je maar niet  een haak aan de andere hengels heb.

Het voorhanden hebben van meerdere visklare hengels is al strafbaar.


p.forel

Zoveel polonaise zou ik ook niet op mijn BB willen hebben

Simpel houden alles wat je er aan bouwt zit in de weg .

FSCHAMP

Hengels opgetuigd met alleen een leader en een metalen onderlijn voor de snoek is toch geen probleem vermoed ik.
Ik heb al genoeg roofvissers gezien, die meerdere opgetuigde hengels in hun boot hebben liggen waar enkel nog het kunstaas moet aangedaan worden. Of is dit ook al een probleem voor de BOA's?

@p.forel : er zit niets in de weg, alles is netje uitgekiend.  Ik heb al genoeg ervaring met BB zodat ik perfect weet wat kan en niet kan.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>