Avondje Ari 't Hart....

Started by Sieger, September 23, 2011, 22:58:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Ben gisteravond weer eens bij de Kingfishers in Kampen geweest, waar Ari 't Hart zijn kunsten en mooie producten kwam laten zien...

Heb er een stukje over gekrabbeld en op mijn blog gezet... http://tight-loops.nl/?p=1029

Hier ook even de tekst en kleine foto's

Als je lid bent van een vliegvis vereniging worden er vaak uitjes of avondjes georganiseerd. Als er dan ook nog mensen lid van de vereniging zijn, die wereld beroemd zijn is het geweldig dat deze mensen hun kunsten met hun mede-leden willen delen.


Ari 't Hart.... 'The Master'

Ik ben naast de club uit Apeldoorn ook lid bij de vliegvisclub in Kampen.. The Kingfisher. Een zeer actieve club die niet alleen avonden voor de eigen leden regelt, maar ook zeer betrokken is bij de organisatie van de Dutch Flyfair (wordt weer gehouden in 2012).


Alles wordt met zorg geïnspecteerd en opgebouwd...

Afgelopen donderdag werden we getrakteerd op een heerlijk avondje smullen van de mooie producten die Ari 't Hart elke keer weer weet te ontwerpen en ontwikkelen. Ari is al jarenlang een inspiratiebron voor veel ontwerpers en weet de wereld keer op keer te verrassen met weer een mooi en vernuftig ontwerp.


De Remco..

De reels en andere items van Ari zijn inmiddels zo bekend dat er veel naar verzamelaars gaat. Persoonlijk vind ik dat jammer, de producten zijn bedoeld om mee te vissen en daar gebruik ik ze ook voor.. En ze doen het prima. Ook de reels die al jaren oud zijn, blijven functioneren... Goed schoonmaken en een beetje poetsen en het blijven vismachines...


Ari's nieuwste ontwikkeling... een reisvice... Prachtig!

Ik ben zelf geen techneut, dus de diepere gedachten bij de ontwerpen gaan vaak aan mij voorbij.... Ik vind ze items gewoon mooi en ben er best een beetje trots op dat al dit moois van een zeer aimabele man uit Nederland komt (en dat ik ook nog lid ben van dezelfde club... ;-) ).


De laatste serie die in productie is genomen... Mooi hè...!

Showcase met de nieuwste ontwerpen....

Opengewerkte Kenai...




Sieger

A{b}r{a}xa{s}

ze zijn erg mooi, maar daar is de prijs idd ook naar.
eigenlijk meer kunst dan 'visgereedschap'

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on September 24, 2011, 12:01:10
ze zijn erg mooi, maar daar is de prijs idd ook naar.
eigenlijk meer kunst dan 'visgereedschap'

Nee dat wordt er van gemaakt... Zijn gewoon lijnhouders om mee te vissen....


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

gebruiksvoorwerpen met een dusdanig hoge prijs.... hmz.... dan wordt (is) het wel een elitair reeltje

Sieger

In de Reel-wereld zijn het natuurlijk unieke ontwerpen, maar wel bedoeld om mee te vissen... Verzamelaars maken het bijzonder en daardoor gaat van de vroege exemplaren in mint uitvoering de prijs achterlijk omhoog... Maar er zijn ook best goede exemplaren te vinden op bv Ebay of andere verkoopsites... Heb zelf een ATH-tje gekocht in Duitsland voor 225.... en die ziet er prima uit (en ik vis er gewoon mee)...

De nieuwe serie kost rond de 500 euro, dat vind ik zelf ook te veel om zo te kopen, maar het is niet meer dan bv. voor een Abel o.i.d. betaald (die koop ik trouwens ook niet... :D)

Denk dat de Master himself erg trots is dat ze in een museum staan, maar dat hij liever ziet dat er mee gevist wordt....  ;)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Om een of andere reden heb ik met een 'dure/duurdere' hengel minder moeite dan met een reel,
misschien omdat een hengel meer dan een reel het visgevoel beïnvloed ....?

Sieger

Heb ik zelf ook hoor, maar daar zit in combi met je lijn ook het visgevoel in. De reel is dan toch slechts een contragewicht.... Maar soms moet je je zelf ook ff verwennen...  :)


Sieger

Useless

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on September 24, 2011, 12:16:49
Om een of andere reden heb ik met een 'dure/duurdere' hengel minder moeite dan met een reel,
misschien omdat een hengel meer dan een reel het visgevoel beïnvloed ....?

Rare gedachte; je verspeelt normaliter nooit vis omdat je hengel niet goed genoeg zou zijn maar wel door het gebruik van reels met een inferieur slipsysteem. Moet je misschien maar eens goed over nadenken.

@Sieger:  Overigens prachtige reels die Ari maakt. Waarschijnlijk is hij dan ook de meest gekopieerde reel-designer ter wereld. En waarschijnlijk ook degene die er financieel het minst aan over gehouden heeft  :(. En zoals je al meldde een aardige kerel. Misschien daarom ook wel zakelijk niet altijd even handig.

Moet wel zeggen dat de kwaliteit van zijn reels de laatste jaren behoorlijk vooruit is gegaan. De oude modellen waren zelden waterdicht en zodra er water bij de lagers kwam gingen deze oxyderen en zat de slip binnen mum van tijd muurvast. Ik heb in de loop der jaren erg veel reels verzameld waaronder een paar ATH's. Van alle reels die ik bezit zijn er slechts twee die ooit kapot zijn gegaan en dat waren "toevallig" allebei Ath's, waarbij de eerlijkheid gebied te zeggen dat 1 van deze niet door Ari was gefabriceerd maar door Thorkil Damm; een Deen die toendertijd een paar van zijn designs had overgenomen nadat zijn eigen bedrijfje failliet was gegaan.

Laat onverlet dat het gewoon schitterende vismachientjes zijn.

Sieger

Ja een zakenman is het niet en de keuze van partners is op z'n zachtst niet altijd even gelukkig geweest... Creativiteit gebruikt kennelijk de andere hersen helft... Wel zonde maar ja...



Sieger

vliegvisgek

sieger welke ga jij bestellen  ;D

Sieger

Quote from: vliegvisgek on September 24, 2011, 22:17:26
sieger welke ga jij bestellen  ;D

Geen...  ::) Heb er al voldoende.... ;D


Sieger

vliegvisgek

 ;D ;D ;D ;D ;D

die met dat oranje vind ik wel heel mooi mmmm sinterklaas   ::)

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Useless on September 24, 2011, 16:13:35
Rare gedachte; je verspeelt normaliter nooit vis omdat je hengel niet goed genoeg zou zijn maar wel door het gebruik van reels met een inferieur slipsysteem. Moet je misschien maar eens goed over nadenken.

Je hoort mij niet zeggen dat een goede slip niet belangrijk is, cq. kan zijn, maar dat een hengel veel meer bijdraagt aan het ervaren van het 'visgevoel'.
Afhankelijk van de soort vis die je belaagt kan de slip een belangrijke rol spelen (bv. karper, forel op OVM/Ronde Bleek, zoutwatervisserij...).
Wat ook scheelt is hoe licht je vist, dan zal een vis ook eerder door de slip gaan.
Zelf heb ik hooguit een handje vol keer mogen ervaren dat een vis echt goed door de slip ging.
Veruit de meeste vissen (die ik althans gevangen heb) gingen niet door de slip.
Daarom ook mijn stelling dat een hengel meer bijdraagt aan het 'visgevoel' dan een reel.

Hopelijk ga ik nog veel grote vissen vangen die de slip wel in werking willen zetten,
dan zal ik blij zijn dat ik een goede reel heb....én de bijdrage van de reel aan het 'visgevoel' vanzelfsprekend groter worden

johannes

het is genieten om te luisteren naar dat soort vakmannen