slangenogen of anders..

Started by Kruijff, August 31, 2013, 20:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kruijff

Hoi forumleden,

Ik kijk vaak (en graag) naar nieuwe vliegenhengels. Nu kom ik vaak hengels tegen uitgevoerd met slangenogen maar ook met eenpoots-oogjes. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik slangenogen mooier vindt, maar is er een wezenlijk bezwaar tegen de eenpoots-oogjes?
Gr Ed

weerwolf

groot voordeel is dat de lijn minder aan de blank blijft plakken, persoonlijk vind ik enkelpoots mooier en doorgaans zijn ze lichter maar dat kan op sommige blanks ook een nadeel zijn.


bezwaren zie ik niet. Ik heb zelf nog een kunnan hengeltje die heeft enkelpoots gevoerde ogen! lijkt niet echt mooi maar het hengeltje cast heel fijn.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

karelgol

I heb juist de indruk dat de lijn met enkelpoots oogjes minder aan de blank plakt.

Karel

weerwolf

Karel, als je zo leest heb ik het anders bedoeld. Met enkelpoots is dat idd minder het geval

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

JB

Quote from: weerwolf on August 31, 2013, 23:28:57
Ik heb zelf nog een kunnan hengeltje die heeft enkelpoots gevoerde ogen! lijkt niet echt mooi maar het hengeltje cast heel fijn.
::agree::
Ik heb ook nog twee kunnan hengeltjes #3/4 & #5/6  ;D

Verder ondervindt ik geen verschil tussen enkelpoots- en slangenogen.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)