Youtube filmpje cursus stromend water vissen

Started by markpiet, October 02, 2017, 18:55:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

markpiet

Vorige maand heb ik in Noorwegen meegedaan met de cursus vissen op stromend water van Koppang camping. Ik had hiervan een filmpje gemaakt en op YouTube gezet. Bleek dat het filmpje niet beschikbaar was op mobiele apparaten. Uiteindelijk kwam het doordat er auteursrechten zaten op 2 van de achtergrond muziekjes. Hierdoor kon YouTube geen reclame maken waardoor het filmpje dus gewoon onbeschikbaar was gemaakt. Uiteindelijk na het verwijderen van het bewuste gedeelte van de muziek is het filmpje weer gewoon beschikbaar. Daar moet ik voortaan dus maar wat beter op letten.

Bij deze het linkje. https://youtu.be/7yM1QsyHWeI

Ik geef toe dat hij wat lang duurt. Maar het geeft toch een aardig beeld van het vissen op de Glomma in deze regio.
groeten van Mark
><((((0>

Gerrit59

Niks te lang Mark........
Wat een prachtige sfeerplaatjes. Da's genieten!
Dank voor het plaatsen.

Gerrit

goswit

ZUCHT,  heel mooi.   Toch mis ik wat.  Als ik usa of can films zie, staan er altijd dames bij in bikini . ;D ;D :P
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Wader


Marco B

Leuke impressie Mark. Voor mij persoonlijk een beetje erg lang maar gelukkig bestaat er de mogelijkheid om door te spoelen  ;)
Veel bekende gezichten en visstekken. En hoewel ik niet zo'n enthousiaste vlagzalmvisser ben (ik vis ook niet altijd als ik in Koppang ben) is het een belevenis die eigenlijk iedereen eens een keer zou moeten meemaken.
En die workshop is wat mij betreft zeker voor beginners een aanrader!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

richards


p.forel

Mooi filmpje hoor niks te lang


Maar ben ik nu de enige die altijd de kriebels krijg als ik de gids met hengel zie staan en vis in de hand

JB

Quote from: p.forel on December 31, 2018, 15:09:28
Mooi filmpje hoor niks te lang


Maar ben ik nu de enige die altijd de kriebels krijg als ik de gids met hengel zie staan en vis in de hand
::agree::

Als je voor een cursus betaalt, dan verwacht je ook begeleiding aan het water. Nu krijg je het gevoel een vistripje van een ander te betalen.
Denk al een paar jaar, lijkt me wel leuk zo'n cursus. Je steekt er altijd wel wat van op.
Maar je betaalt wel voor een cursus vliegvissen, en niet voor een cursus kijk mij eens vissen.

Maar ieder zijn eigen gedachte over zo'n cursus.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

p.forel

Net mijn gedachten.
Maar leuk voor de gids betaald vissen eten en overnachten


Zoek liever zelf mijn stekjes  en zo veel is er niet te leren
Ooit 1 van de gidsen zijn schrijven
Noorwegen als je daar niks kan vangen stop dan maar met vissen  een kale haak werkt nog

markpiet

Je wordt bij deze cursus wel degelijk goed begeleid.
Het ochtendprogramma bestaat dan uit werplessen, entomologie of vliegbinden. Ook wordt er uitgelegd waarom er in de ochtend nog niet gevist wordt. (te koud voor een hatch)
In de middag wordt er dan gevist waarbij er uitleg komt over de te bezoeken stekken. Uitleg over hoe en waar en waarom de stekken te bevissen. Pas naarmate de week vordert en iedereen meer ervaring heeft laat de gids pas zien dat hij ook wat kan vangen. Maar zeker niet voordat ieder zijn visje weet te vangen. En dan staat hij waarschijnlijk naast degene die het minste succes met vangen heeft om diegene nog meer te begeleiden.
Begeleid de gids een groep waar iedereen al veel ervaring heeft dan bestaat het gidsen verder alleen maar uit het wijzen van de goede stekken.
Verder bestaat het avondprogramma uit diverse uiteenlopende presentaties.

Ik heb in ieder geval nooit het idee gehad dat ik alleen maar voor de gids zijn vliegvistripje betaalde en heb er zeer veel van opgestoken.

Verder ben ik het er zeker niet mee eens dat je in Noorwegen altijd wat vangt. Zonder deze cursus had ik er het afgelopen jaar in Noorwegen zeker niet zo goed van af gebracht. Het eerste jaar ving ik helemaal niets in Noorwegen. En door de cursus weet ik nu hoe dat kwam. Gelukkig ben ik niet gestopt met vissen.  ;)
groeten van Mark
><((((0>